|
|
|
|
|
|
Ferrari przetestowało w Vairano pakiet aero na GP Kanady |
"Circuit Gilles Villeneuve powinien bardziej pasować charakterystyce bolidu". |
|
•Michał Roszczyn, 9 czerwca 2010, wyświetlenia: 2725 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ferrari ma nadzieję, że przeprowadzone przez nich testy ustawień docisku aerodynamicznego pod kątem zbliżającego się Grand Prix Kanady pomogą im znaleźć trochę tak bardzo potrzebnego tempa.
Kierowca testowy włoskiej stajni – Giancarlo Fisichella jeździł w minionym tygodniu na torze Vairano w celu oceny pakietu z niskim dociskiem aerodynamicznym, który będzie wykorzystywany podczas weekendu w Montrealu.
W ostatnich latach zespół z Maranello nie miał szczęścia co do Circuit Gilles Villeneuve. W 2007 roku Felipe Massa został wykluczony z rywalizacji podczas wyścigu za wyjazd z pasa serwisowego przy czerwonym świetle. Rok później gapiostwem popisał się Lewis Hamilton, który nie dostrzegając czerwonego światła wjechał w tył cierpliwie czekającego Kimiego Raikkonena.
„F10 jest zasadniczo w takiej samej specyfikacji, jak w Turcji. Jednakże oba samochody będą wyposażone w konfigurację aerodynamiczną dostosowaną do charakterystyki toru o średnim i niskim docisku aerodynamicznym. W celu oceny tych ustawień, Giancarlo Fisichella poprowadził F10 w ramach testów aerodynamicznych na torze Vairano w ubiegły czwartek” – czytamy w oświadczeniu teamu.
Ferrari w Kanadzie ponownie wyposaży swoje samochody we własną wersję systemu wygaszania tylnego skrzydła, który powinien zapewnić znaczącą przewagę szybkości nad ekipami nie korzystającymi z tego rozwiązania, w tym prawdopodobnie nad Red Bullem, który dopiero w Turcji po raz pierwszy przetestował w praktyce tę technologię. „Według opinii zarówno Felipe Massy, jak i Fernando Alonso, Circuit Gilles Villeneuve powinien bardziej pasować charakterystyce bolidu, niż miało to miejsce w Turcji. Częściowo dlatego, że układ toru jest najbardziej podobny do tych obiektów, gdzie F10 był najbardziej konkurencyjny jak dotychczas w tym sezonie, czyli do Bahrajnu i Melbeourne”.
„Ponadto wybrane przez Bridgestone na ten wyścig mieszanki opon supermiękka i średnia są mniej problematyczne od ich twardszych odpowiedników. Jednakże do czasu rozegrania piątkowych sesji treningowych nie można zakładać, że Ferrari będzie faworytem tego wyścigu”.
Źródło: TheF1Times.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|