F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Paliwo i środki smarne ważnym elementem strategii w sezonie 2010

Whitmarsh: "Od początku sezonu 2010 kładziemy większy nacisk na efektywność zużycia paliwa".
Inf. prasowa, 16 czerwca 2010, wyświetlenia: 1745<< | lista | T- | T+ | >>
ExxonMobil, wieloletni Partner Technologiczny zespołu Vodafone McLaren Mercedes, wprowadził nowy zestaw paliw oraz środków smarnych dla silników Mercedes-Benz FO 108X, napędzających bolidy McLaren Mercedes MP4-25.

Po wprowadzeniu przez FIA zakazu tankowania w trakcie wyścigu, inżynierowie ExxonMobil zostali poproszeni przez zespół o poświęcenie jeszcze większej uwagi zmniejszeniu zużycia paliwa poprzez redukcję tarcia. Cel ten musiał być osiągnięty przez olej Mobil 1 przy utrzymaniu tej samej ochrony, która przyniosła w 2009 roku 100% niezawodność silnika i pierwszą w historii wygraną w trzech kolejnych Grand Prix na tym samym silniku.

„Od początku sezonu 2010 kładziemy większy nacisk na efektywność zużycia paliwa i prowadzenie bolidów podczas wyścigu” – wyjaśnia Martin Whitmarsh, szef zespołu Vodafone McLaren Mercedes. „Nasze partnerstwo z ExxonMobil pomaga być bardziej konkurencyjnym. Kluczowe w naszej strategii jest zoptymalizowanie wagi bolidu na starcie oraz podczas wyścigu, przy ciągłym zachowaniu wytrzymałości, pozwalającej silnikom pracować równie mocno, ale znacznie dłużej. ExxonMobil odpowiedział na to, dostarczając nowe środki smarne i paliwa, które pozwalają silnikowi zwiększyć moc, co oczywiście daje nam lepszy czas okrążenia”.

Nowa formulacja oleju silnikowego Mobil 1 została dopuszczona do użycia w bolidzie MP4-25 po ponad 4 miesiącach prac. W tym czasie mieszanka około 20 składników – oleju bazowego oraz dodatków – była starannie dopracowywana, by dać zespołowi lepsze czasy okrążeń, które mogą zadecydować o zwycięstwie w wyścigu.

Bruce Crawley, Motorsports Technology Manager tłumaczy: „Prace nad paliwem i środkami smarnymi zaczynają się w naszym ośrodku badawczym w Paulsboro (NJ, USA). Tam za pomocą kompleksowego modelowania matematycznego tworzymy symulacje różnych kompozycji, określając jakie przyniosą nam korzyści. To pozwala koncentrować nasze prace na kilku najbardziej obiecujących formulacjach, które są dalej rozwijane. Przed wybraniem optymalnej odpowiedzi na wyzwania tegorocznego sezonu, najlepsza formulacja przeszła próbę na dystansie ponad 20 000 kilometrów podczas testów symulacyjnych oraz ponad 10 000 kilometrów testów na torze, jeszcze przez rozpoczęciem sezonu”.

W 2010 roku bolidy rozpoczynają wyścig z niemal dwukrotnie większą ilością paliwa, niż w poprzednich sezonach. Stąd też konieczne było znaczne przeprojektowanie zbiorników paliwa. Ten zabieg został uwzględniony przez ExxonMobil przy pracach nad zmianą składu paliwa, szczególnie że efektywność zużycia paliwa i jego gęstość wzrosły na znaczeniu. Nowe paliwo zostało opracowane i dokładnie przetestowane tak, aby spełniać te wysokie wymagania, bez ponoszenia kosztów w postaci utraty mocy silnika. Wszystko to w pogoni za cennymi sekundami przybliżającymi zespół do zwycięstwa.

„Już zauważyliśmy znaczną poprawę w zakresie efektywności pracy silników. Obecnie, gdy zespoły przykładają dużą wagę do ilości tankowanego paliwa, by bolid był jak najlżejszy i jak najszybszy na torze, zarządzanie efektywnością zużycia paliwa wzrasta na znaczeniu” – mówi Andy Cowell, główny inżynier Mercedes-Benz High Performance Engines.

Źródło: Informacja prasowa ExxonMobil
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.03.2014  McLaren przystąpi do Grand Prix Australii ze zmodyfikowanym malowaniem
15.06.2011  Hamilton jeździł samochodem serii NASCAR w USA
13.06.2011  Jutro Hamilton zamieni swój bolid na samochód serii NASCAR
07.04.2011  Vodafone McLaren Mercedes i Mobil 1 nadal razem
17.03.2011  Mobil 1 The Grid. Nowe odcinki już w Polsce
Tagi:
McLaren
Mobil 1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dmaot malach, 16.06.2010 18:48[!]
To już taka coroczna tradycja, że po zwyżce formy Maka w środku sezonu pojawia się informacja prasowa od Mobila :)
Sir Wolf, 16.06.2010 21:02[!]
PR-owska paplanina ...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca