F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Gascoyne odpowiada na krytykę Kovalainena

"Heikki mógł się bronić, ponieważ była to walka o pozycję".
Łukasz Godula & Figo, 28 czerwca 2010, wyświetlenia: 3171<< | lista | T- | T+ | >>
Szef techniczny Lotusa – Mike Gascoyne odpowiedział na krytykę skierowaną w stronę Heikkiego Kovalainena, że nie powinien on próbować walczyć z Markiem Webberem w Grand Prix Europy.

Webber próbował odrabiać straty po frustrującym początku wyścigu w Walencji, gdy próbował wyprzedzić Kovalainena na dojeździe do zakrętu nr 12. Jednakże Australijczyk został zaskoczony tym, że kierowca Lotusa zahamował wcześniej, niż się tego spodziewał. Bolid Red Bulla wystrzelił w powietrze jak z katapulty, następnie przekoziołkował i uderzył w bandę.

Webber twierdzi, że wypadku można było uniknąć, gdyby Kovalainen nie bronił się tak mocno przed jego atakami. „Frustrujące jest to, że ten wypadek nigdy nie powinien mieć miejsca” napisał Webber na swojej stronie internetowej. „Rozumiem jak wszyscy, że F1 nie jest imprezą charytatywną, musisz walczyć o każdą pozycję, jednak nie wtedy, gdy jesteś pięć sekund wolniejszy i masz za sobą najszybszy bolid w stawce. Mam na myśli, jak długo jeszcze Heikki chciał być przede mną? Kolejne 15 sekund? Musi zadać sobie pytanie czy to było warte tego”.

Jednakże Gascoyne broni swojego kierowcy i uważa, że Webber po prostu popełnił błąd. „Heikki mógł się bronić, ponieważ była to walka o pozycję” – powiedział serwisowi AUTOSPORT. „Nie obchodzi mnie, kim jesteś. Koniec tematu. Całe to gadanie o zespołach A, zespołach B, zapomnijcie o tym. Jeśli jest to walka o pozycję i można się tutaj bronić, to jeśli utrzymamy go za sobą przez 40 okrążeń to świetnie. Jeśli zrujnujemy jego wyścigu to jeszcze lepiej! Czy uważamy, że Gilles Villeneuve na torze Jarama w 1981 roku powinien przepuścić cztery bolidy, a może było to jedno z najlepszych grand prix w historii? Czy Force India ma przepuszczać McLarena tylko dlatego, że jest szybszy? Gdzie postawimy granicę? To jest sport motorowy, czyż nie?”

Gascoyne uważa, że Webber ponosi winę za kraksę, gdyż popełnił błąd w ocenie punktu hamowania Kovalainena. „Heikki zmierzał po świetny wynik, odjeżdżał od innych nowych zespołów, a z incydentami w wyścigu mogliśmy podskoczyć i zdobyć coś, jednak niestety to my byliśmy uwikłani w incydent” – powiedział. „Koniec końców Mark spieszył się zbytnio. To był pierwszy zakręt, gdzie dogonił Heikkiego i wjechał w jego tył. Gość jechał w linii prostej i zahamował – przykro mi. Musicie jeszcze pytać, czyja to była wina?”

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.05.2012  Force India pragnie wywalczyć większe odszkodowanie od Aerolab
21.03.2012  Spór Force India z Aerolab rozstrzygnięty
12.01.2012  Gascoyne nie komentuje plotek dotyczących niepewnej przyszłości Trullego
16.12.2011  Przyszłoroczny bolid Caterhama przeszedł testy zderzeniowe FIA
19.09.2011  Team Lotus celuje w obiecującą końcówkę sezonu
Tagi:
Kovalainen H.
Webber M.
Gascoyne M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kondi2111, 28.06.2010 12:50[!]
Pamiętacie Kanadę i manewr Kubicy na Sutilu?
Gdyby Kubica nie zareagował błyskawicznie jak to uczynił, doszłoby do podobnego wypadku.
lakeman, 28.06.2010 12:55[!]
mam wrażenie, że przy wynalazkach typu ruchome tylne skrzydło takich sytuacji będzie więcej.

A co do winy - Heikki jechał, że tak powiem, mało konkretnie: raz wewnętrzna, potem zjeżdżał na zewnątrz... a Mark nie pomyślał o wcześniejszym hamowaniu Fina i wyszło jak wyszło. Jak dla mnie - Race Accident, tym bardziej że kierowcy psów na sobie nie wieszają - szkoda że jest robione halo, pewnie tylko dlatego, że wypadek był spektakularny.
cichy, 28.06.2010 12:55[!]
no i dobrze, Heikki bardzo dobrze robił..
Sylas, 28.06.2010 13:11[!]
Nie ma zespołów A i B - jest F1. Walka to walka. Jak ja nie lubię wywyższania się bo ktoś jest niby szybszy - albo jak ktoś macha ręką bo myśli że powinien być zawsze przepuszczany - skoro jesteś szybszy to wyprzedzaj, ale zrób to jak należy.
A znając życie to niedługo doczekamy się w F1 świateł stopu - oczywiście ze względów bezpieczeństwa a prąd będzie pochodził z KERS'u - żeby system był bardziej "zielony"
Coraz bardziej żałosna robi się ta Nasza Królowa.
Jak tak dalej pójdzie to chyba przestanę oglądać ten cyrk.
publius, 28.06.2010 13:16[!]
Cascoyne ma racje. Walka o miejsce to walka o miejsce a Webber, mimo mojej sympatii do niego zachował się tak jakby chciał go górą wyprzedzić. Jak kierowca kosiarki! Nie rozumiem go. Co innego gdyby dotkneli się oponami ale on wiechał mu w dupę! I znowu Red Bull przegra tytuł za żółtodziubstwo. Oni nie nadają się na Championów. Ani kierowcy ani szefostwo. Jedynie technikom i inzynierom należą się oklaski.
IceMan11, 28.06.2010 13:20[!]
LOL Sylas nikt Ci nie karze oglądać :) Poza tym ewidentnie Mark zawinił, ale... Heikki zahamował wcześniej i zjechał na zewnętrzną bo chciał zostawić i puścić Marka wiedząc, że ten jest szybszy. Webber po prostu nie zrozumiał o co chodzi i wchodził w jego tunel, a ten zostawiał mu miejsce i jeszcze specjalnie zwolnił by ten mógł wejść spokojnie na wewnętrzną. Ja to tak widzę
sneer, 28.06.2010 13:41[!]
No no, Mark szybko zbeszczelniał. To są wyścigi i jak się przespało start to trzeba myśleć, a nie jechać na chama.
Szkot, 28.06.2010 14:01[!]
Sprawa jest jasna i dalsza dyskusja zbędna: każdy ma prawo walczyć, w ramach przepisów (!), ile się tylko da.
Filo_M-ce, 28.06.2010 14:07[!]
Oczywiście że tak, Gascoyne w zupełności ma racje. Moim zdaniem to ewidentna wina Webbera, i nie ma co tutaj dyskutować. Nie mniej jednak całe szczęście że nic mu się nie stało, bo najprzyjemniej to to nie wyglądało.
fitipaldi666, 28.06.2010 14:56[!]
Wina niczyja ot co wypadek . Całe szczęście że tam były opony a nie np ściana z betonu .......
Karol26, 28.06.2010 15:03[!]
Kovalainena nie można według mnie winić.Błąd Webbera i tyle.Po prostu za szybko jechał a co do porównywania to i Lotus ma prawo walczyć o pozycje...
mbwrobel, 28.06.2010 15:25[!]
Do dzisiaj Webbera bardzo lubiłem, ale okazuje się, że jednak jest zwykłym chamem i prostakiem. Święta krowa (a nie Czerwony Byk) na torze, której wszyscy powinni zjeżdżać z drogi.
eTekamote, 28.06.2010 16:19[!]
Gdyby tam była betonowa ściana, to teraz składalibyśmy kondolencje rodzinie Marka.
maciej, 28.06.2010 16:20[!]
Zwyczajny wypadek , ale jak zwykle szuka się winnych . Mark chamem i prostakiem ? Chyba kogoś tu poniosło.
Konfederat1970, 28.06.2010 20:04[!]
Sądzę, że Markowi Webberowi po kilku zwycięstwach zaczyna uderzać "woda sodowa" do głowy. Jak tu powiedział @Sylas - "...skoro jesteś szybszy to wyprzedzaj, ale zrób to jak należy." i taka jest prawda. Popieram również obronę Gascoyne`a, który mądrze broni kierowcę Lotusa i traktuje zdarzenie jako zwykły incydent wyścigowy. Webber przeszarżował i teraz ma pretensje do wszystkich, a nie do siebie samego. Więcej pokory i szacunku dla innych kierowców na torze, nawet jeśli mają słabszy bolid to wcale nie znaczy zaraz, że muszą ustępować szybszym zawodnikom. Skoro mają szybsze bolidy, to niech jeszcze udowodnią, że zasługują na jazdę takim autem poprzez wykazanie umiejętności szybkiego kierowcy.
Zomo, 28.06.2010 21:43[!]
@maciej - Dla mnie slowa "jak długo jeszcze Heikki chciał być przede mną?" wskazuja na zapatrzonego w siebie chama i prostaka. Jedyne co tlumaczy Webbera to to ze byl jeszcze w szoku, kiedy to mowil.
Adam1970, 29.06.2010 07:24[!]
Cham i prostak to najlepsze określenie!
mat_eyo, 29.06.2010 14:40[!]
Lubię Webbera ale teraz to przegiął i to mocno...Co to za gadanie "jak długo jeszcze Heikki chciał być przede mną? Kolejne 15 sekund" a już w szczególności "musisz walczyć o każdą pozycję, jednak nie wtedy, gdy jesteś pięć sekund wolniejszy" ! jeżeli Heikki był 5 sekund wolniejszy to oznacza też to, że Mark był 5 sekund szybszy. A skoro mimo tego popełnił błąd i zamiast spokojnie go wyprzedzić wjechał mu w tyłek to jest dupa wołowa a nie kierowca wyścigowy. To w takim razie ja proponuję zmianę w regulaminie - niech nie będzie wyścigu, same kwalifikacje. Bo skoro Mark ma najszybsze auto w stawce to WSZYSCY powinni go przepuścić więc nie ma się po co ścigać :P
Norbi123, 30.06.2010 14:09[!]
Komentarz bardzo nie ladny ze strony Webbera, co nie zmienia faktu ze Kovalainen zachamowal prawie o 80 metrow za wczesnie, jezeli Webber mowi prawde o danych z telemetrii.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca