F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ekipy odrzucają zarzuty Alonso dotyczące zmanipulowania wyścigu

Christian Horner, Mike Gascoyne i Martin Whitmarsh komentują wypowiedź Hiszpana.
Łukasz Godula, 28 czerwca 2010, wyświetlenia: 5265<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły uznały za bzdurne sugestie Fernando Alonso mówiącego, że rezultat wyścigu o Grand Prix Europy został „zmanipulowany” przez FIA i uważają, że chodziło tutaj o zwykły brak szczęścia.

Pomimo tego, że Alonso i Ferrari są rozzłoszczeni na zwłokę w ukaraniu Lewisa Hamiltona za wyprzedzenie samochodu bezpieczeństwa, co spowodowało, że nie stracił on pozycji, to jednak inne zespołu nie zgadzają się z taką opinią i uważają, że nie było niczego złego w reakcji FIA.

Szef Red Bull Racing – Christian Horner przyznał, iż wydarzenia z Walencji pokazały kilka obszarów, gdzie przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa mogą zostać ulepszone, jednak nie uważa on, że stało się coś niesprawiedliwego. „Nie widzę tego w ten sposób” – odpowiedział, gdy zapytano go o komentarze Alonso o „zmanipulowanym” wyścigu.

„Myślę, że zasady dotyczące samochodu bezpieczeństwa po prostu nie zagrały dla Ferrari, a McLaren prawdopodobnie zachował się trochę nieprzyzwoicie, jednak dostali za to karę. Być może nic ich to nie kosztowało, jednak tak to po prostu zadziałało. Nie uważam, że było to zmanipulowane. FIA po prostu musi się przyjrzeć przepisom samochodu bezpieczeństwa w przyszłości”.

Szef techniczny Lotusa – Mike Gascoyne dodał: „Myślę, że od czasu, gdy zaczęliśmy zmieniać przepisy dotyczące samochodu bezpieczeństwa, za każdym razem gdy coś zmienisz, to pojawią się takie sytuacje i myślę, że tak po prostu się stało. Charlie Whiting stara się wykonywać swoją pracę tak, jak to widzi, podejmować decyzje i ma trudną pracę, jak każdy. Myślę, że jest to jedna z takich sytuacji”.

Szef McLarena – Martin Whitmarsh powiedział, że nie rozumie, dlaczego Alonso jest taki zły, ponieważ Hamilton dostał karę za swój błąd po tym, jak FIA nałożyła ją według normalnego procesu. „Popatrzmy na sam incydent, był bardzo, bardzo trudny do uniknięcia i było to coś drobnego” – powiedział Whitmarsh. „Sprawa zawsze idzie do sędziów. Oni podejmują decyzję. Jest to całkiem normalne w moim doświadczeniu w sporcie motorowym, jednak Fernando może mieć inne doświadczenia”.

Tymczasem Alonso pozostaje wściekły po tym, co się stało, ponieważ widział szansę na podium, gdyby nie samochód bezpieczeństwa. „Nie wiem, jaka powinna być kara” – powiedział na temat kary dla Hamiltona. „Na okrążeniu, gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa byłem metr za Hamiltonem. On finiszował drugi, a ja ósmy. Ja respektowałem zasady, a on nie. Taka jest moja opinia. To był pierwszy raz, gdy ktoś wyprzedził samochód bezpieczeństwa”.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Alonso F.
Horner C.
Gascoyne M.
Whitmarsh M.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
pasior, 29.06.2010 09:14[!]
Alonso ma pretensje że Hamilton dostał karę jaką dostał, ale sam twierdzi że nie wie jaka powinna być ta kara. więc nie bardzo rozumiem Alonso. może FIA powinna zmienić wszystkie regulaminy na takie żeby kierowcy byli karani w sposób umożliwiający Ferrari a PRZEDE WSZYSTKIM Alonso wygranie wyścigu.
Gangster, 29.06.2010 10:34[!]
Oj pasior!!! Oj pasior.
On ma pretensje o kare jaką dostał Ham.
Złamał przepis i dostał karę. Tylko ta kara nie była adekwatna do popełnionego "przestępstwa" oraz czas kiedy była ona ogłoszona też jest lekko nie na miejscu.
Ham złamał przepis, potem przez 13 min jeździli po torze za SC. Co wtedy robili sędziowie???? Pewnie poszli do kibla bo nikt na to nie zareagował. Po zjeździe SC Jeździli jeszcze przez 7 min i dopiero wtedy dostał karę. 20 minut im zajęło orzeczenie oczywistego przewinienia??? Wg mnie to jest oczywiste, że kogoś wspierają?? Może widowisko, może Ham, może kogoś innego. Dlaczego Ham nie dostał kary jak SC był na torze? wtedy kara była by wymierna do popełnionego przewinienia. A tak to wygląda jak to Inżynier wyścigowy ferdka powiedział. Hamilton przed karą był 2 i po karze 2 więc gdzie tu kara?
Ktoś powie, że stracił szanse na pierwsze miejsce. Owszem ale le on nikogo nie gonił!!!
Vetel spokojnie kontrolował wyścig, biorąc pod uwagę problemy z wyprzedzaniem na tym torze Ham przy podobnym tempie nie miał szans na wyprzedzenie.
Ferdek przed SC był na 3 miejscu za Hamiltonem a po SC 9???
Hamilton 2 przed SC a po SC 2 i karze 2. Wychodzi na to, że należy wyprzedzać SC bo nawet po karze masz z tego benefity.
Jak dla mnie za wyprzedzenie SC powinna być czarna Flaga.

A tak poza tym to jakie są ostatnio kary rozdawane???
Bardziej sprawiedliwa by była kara STOP&GO a nie DT.
Widac,że Dostał karę jak było pewne, że po odbyciu kary wyjedzie na 2. Inaczej tego nie rozumiem.
jaszczur, 29.06.2010 11:25[!]
jakby nie bylo Hamilton zlamal przepis (dowodem jest chocby to ze kare w koncu dostal) i to nie podlega dyskusji. Natomiast caly problem polega na tym, ze kara byla nieadekwatna do czynu. I niewazne ze tu akurat Alonso sie pieni. Nie moze tak byc, ze zlamanie przepisow jest oplacalne i kropka. A jaka to mialaby byc kara... od pilnowania tego sa sedziowie, ktorzy w tym przypadku dali ciala na calej linii.
mariok77, 29.06.2010 13:27[!]
Kara jak sama nazwa wskazuje - ma karać. W tym przypadku, przy takim opóżnieniu decyzji należało wymierzyć karę stop&go, bo kara DT nie spełniła swego zadania.A tak ,to wszystko wygląda na manipulację.
mat_eyo, 29.06.2010 14:25[!]
Zgadzam się z Gangster i piszącymi po nim. Mam natomiast pytanie lekko odbiegające od tematu: ile trwa przymusowy postój w Stop&Go? Bo wcześniej było to chyba 10 sekund co miało sens bo mniej więcej tyle trwał postój z tankowaniem. Czy teraz zostało to zmienione? Bo w sumie jaki zespół zmienia koła przez 10 sekund? :] powinno być 5 IMO ale w sumie nie wiem jak to wygląda...orientuje się ktoś?
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca