F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Maserati wygrywa czwartą rundę GT1

Wyścig FIA GT1 na Paul Ricard był bardzo emocjonujący.
Paweł Zając, 5 lipca 2010, wyświetlenia: 2216<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Bartels i Andrea Bertolini w Maserati MC12 wygrali czwarty wyścig mistrzostw świata GT1 na torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajęli Peter Dumbreck i Michael Krumm w Nissanie GT-R, a podium uzupełnili Alexander Margaritis i Altfrid Heger w Maserati zespołu Triple H.

Pomimo tego, że francuski obiekt jest kojarzony przede wszystkim z testami, to jednak nie mogliśmy narzekać na brak emocji. Już na samym początku startujące z pierwszego pola Maserati musiało uznać wyższość Lamborghini i Nissana, które ruszały do wyścigu z drugiego i trzeciego pola, jednak oba zespoły nie cieszyły się długo ze swoich pozycji. Warren Hughes stracił drugie miejsce na rzecz Bartelsa jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia, a Peter Kox wystartował nieprzepisowo, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy i ostatecznie Lamborghini zespołu Reiter ukończyło zmagania na 18 miejscu.

Po tym, jak Kox zjechał na odbycie kary, na czele znajdowały się dwa Maserati zespołu Vitaphone oraz jedyna Corvetta zespołu Phoenix. Chwilę później na czwarte miejsce awansował Romain Grosjean, jednak były kierowca zespołu Renault miał sporo przygód w początkowej części wyścigu. Zaraz po starcie zaliczył kolizję z Lamborghini, które spadło przez to na koniec stawki, a później w trzecim zakręcie zbyt optymistycznie zaatakował Corvettę Mike'a Hezemansa. Grosjean nie ucierpiał podczas tego incydentu, jednak Hezemans się obrócił i stracił kilka pozycji.

Na niecałe cztery minuty przed otwarciem boksów, Piccini zaatakował w ostatnim zakręcie Bernoldiego, jednak na wyjściu z zakrętu odbił w prawo, powodując kolizję z Maserati. Corvetta nie ucierpiała, jednak w samochodzie z trójzębem na masce uszkodzeniu uległo zawieszenie i oznaczało to koniec udziału w wyścigu. Zmiana kierowców nie zmieniła niczego w czołówce i na czele nadal mieliśmy Maserati, Corvettą i Forda GT. Dla zespołu Matech był to jednak początek kłopotów, gdyż Thomas Mutsch wyraźnie walczył z samochodem w każdym zakręcie i dojechał do mety dopiero na siódmej pozycji. Zespół Phonenix również nie mógł się cieszyć, ponieważ ich samochód został ukarany za nieudaną próbę wyprzedzenia Maserati i Hennerici musiał odbyć karę stop & go.

Po zmianach Bartels jechał niezagrożony do mety, jednak za jego plecami sporo się działo. Nissany w drugiej połowie wyścigu popisały się bardzo dobrym tempem, przez co Peter Dumbreck i Michael Krumm byli w stanie wskoczyć na drugi stopień podium. W głębi stawki toczyła się fantastyczna walka o ósmą pozycję. Campbell-Walter w Nissanie, Zonta w Lamborghini i Accary w Astonie Martinie walczyli przez kilka okrążeń koło w koło, by walkę zakończyć wspaniałym manewrem na prostej startowej, gdzie wszyscy trzej jechali bok w bok. Ostatecznie Campbell-Walter zajął ósme miejsce, a Accary tuż przed flagą w szachownicę wyprzedził Zontę, spychając Brazylijczyka na ostanie punktowane miejsce.

Po wyścigu we Francji w klasyfikacji prowadzą kierowcy Maserati – Michael Bartels i Andrea Bertolini, którzy mają na koncie 77 punktów. Na drugie miejsce spadli Romain Grosjean i Thomas Mutsch z 62 punktami. Trzeci jest Marc Hennerici, mający na koncie 40 punktów. Zajmuje on swoją pozycję samotnie, ponieważ w wyniku pożaru Corvetty Phoenixa na Silverstone w zespole nastąpiło sporo zmian, a sam Hennerici w ostatnich trzech wyścigach jechał z trzema różnymi partnerami. Kolejny wyścig FIA GT1 odbędzie się za cztery tygodnie na belgijskim torze Spa, jako seria towarzysząca dla 24 godzinnego wyścigu, dlatego też wyścig główny GT1 wyjątkowo odbędzie się w sobotę.

GT1 Championship > 2010 > Francja (główny), Paul Ricard - 5,842 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 1Michael Bartels
Andrea Bertolini


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT1281h00m30,24525
2. 23Peter Dumbreck
Michael Krumm


Sumo Power GTNissan GT-R28+0:07,05718
3. 33Alexandros Margaritis
Altfrid Heger


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT128+0:24,63315
4. 40Bas Leinders
Maxime Martin


Marc VDS Racing TeamFord GT28+0:26,20912
5. 13Marc Hennerici
Andrea Piccini


Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z0628+0:29,67010
6. 11Xavier Maasen
Mike Hezemans


Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z0628+0:35,8248
7. 5Thomas Mutsch
Romain Grosjean


Matech CompetitionFord GT28+0:46,1786
8. 22Jamie Campbell-Walter
Warren Hughes


Sumo Power GTNissan GT-R28+0:54,3644
9. 9Frederic Makowiecki
Thomas Accary


Hexis AMRAston Martin DB928+0:56,6992
10. 25Ricardo Zonta
Rafael Daniel


ReiterLamborghini Murcielago R-SV28+0:57,2261
11. 34Matteo Bobbi
Bert Longin


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT128+1:04,943
12. 38Nicky Pastorelli
Dominik Schwager


All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV28+1:05,405
13. 10Jonathan Hirschi
Clivio Piccione


Hexis AMRAston Martin DB928+1:11,342
14. 41Markus Palttala
Renaud Kuppens


Marc VDS Racing TeamFord GT28+1:14,776
15. 3Henri Moser
Karl Wendlinger


Swiss Racing TeamNissan GT-R28+1:17,780
16. 7Darren Turner
Tomas Enge


Young Driver AMRAston Martin DB928+1:23,897
17. 37Marc Basseng
Christophe Bouchut


All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV28+1:26,100
18. 24Christopher Haase
Peter Kox


ReiterLamborghini Murcielago R-SV28+1:47,230
19. 12Oliver Gavin
Pertti Kuismanen


Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z0628+1:47,240
20. 8Stefan Mucke
Christoffer Nygaard


Young Driver AMRAston Martin DB928+1:53,704
21. 6Natacha Gachnang
Olivier Panis


Matech CompetitionFord GT1711 okr.
22. 2Miguel Ramos
Enrique Bernoldi


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT11018 okr.
23. 4Seiji Ara
Max Nilsson


Swiss Racing TeamNissan GT-R919 okr.
Pole position: Andrea Bertolini (Vitaphone Racing) - 60:31,919
Najszybsze okrążenie: Stefan Mucke (Young Driver AMR) - 2:05,972 na 16 okrążeniu
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2012  Munnich Motorsport dołączy do WTCC w przyszłym sezonie
08.11.2012  GT1 było logicznym krokiem naprzód - wywiad ze Stephane Ratelem
03.11.2012  FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series
30.09.2012  McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
29.09.2012  McLaren wygrywa wyścig kwalifikacyjny na Donington
Tagi:
GT1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca