|
|
|
|
|
|
Maserati wygrywa czwartą rundę GT1 |
Wyścig FIA GT1 na Paul Ricard był bardzo emocjonujący. |
|
•Paweł Zając, 5 lipca 2010, wyświetlenia: 2216 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Michael Bartels i Andrea Bertolini w Maserati MC12 wygrali czwarty wyścig mistrzostw świata GT1 na torze Paul Ricard. Drugie miejsce zajęli Peter Dumbreck i Michael Krumm w Nissanie GT-R, a podium uzupełnili Alexander Margaritis i Altfrid Heger w Maserati zespołu Triple H.
Pomimo tego, że francuski obiekt jest kojarzony przede wszystkim z testami, to jednak nie mogliśmy narzekać na brak emocji. Już na samym początku startujące z pierwszego pola Maserati musiało uznać wyższość Lamborghini i Nissana, które ruszały do wyścigu z drugiego i trzeciego pola, jednak oba zespoły nie cieszyły się długo ze swoich pozycji. Warren Hughes stracił drugie miejsce na rzecz Bartelsa jeszcze przed końcem pierwszego okrążenia, a Peter Kox wystartował nieprzepisowo, za co otrzymał karę przejazdu przez boksy i ostatecznie Lamborghini zespołu Reiter ukończyło zmagania na 18 miejscu.
Po tym, jak Kox zjechał na odbycie kary, na czele znajdowały się dwa Maserati zespołu Vitaphone oraz jedyna Corvetta zespołu Phoenix. Chwilę później na czwarte miejsce awansował Romain Grosjean, jednak były kierowca zespołu Renault miał sporo przygód w początkowej części wyścigu. Zaraz po starcie zaliczył kolizję z Lamborghini, które spadło przez to na koniec stawki, a później w trzecim zakręcie zbyt optymistycznie zaatakował Corvettę Mike'a Hezemansa. Grosjean nie ucierpiał podczas tego incydentu, jednak Hezemans się obrócił i stracił kilka pozycji.
Na niecałe cztery minuty przed otwarciem boksów, Piccini zaatakował w ostatnim zakręcie Bernoldiego, jednak na wyjściu z zakrętu odbił w prawo, powodując kolizję z Maserati. Corvetta nie ucierpiała, jednak w samochodzie z trójzębem na masce uszkodzeniu uległo zawieszenie i oznaczało to koniec udziału w wyścigu. Zmiana kierowców nie zmieniła niczego w czołówce i na czele nadal mieliśmy Maserati, Corvettą i Forda GT. Dla zespołu Matech był to jednak początek kłopotów, gdyż Thomas Mutsch wyraźnie walczył z samochodem w każdym zakręcie i dojechał do mety dopiero na siódmej pozycji. Zespół Phonenix również nie mógł się cieszyć, ponieważ ich samochód został ukarany za nieudaną próbę wyprzedzenia Maserati i Hennerici musiał odbyć karę stop & go.
Po zmianach Bartels jechał niezagrożony do mety, jednak za jego plecami sporo się działo. Nissany w drugiej połowie wyścigu popisały się bardzo dobrym tempem, przez co Peter Dumbreck i Michael Krumm byli w stanie wskoczyć na drugi stopień podium. W głębi stawki toczyła się fantastyczna walka o ósmą pozycję. Campbell-Walter w Nissanie, Zonta w Lamborghini i Accary w Astonie Martinie walczyli przez kilka okrążeń koło w koło, by walkę zakończyć wspaniałym manewrem na prostej startowej, gdzie wszyscy trzej jechali bok w bok. Ostatecznie Campbell-Walter zajął ósme miejsce, a Accary tuż przed flagą w szachownicę wyprzedził Zontę, spychając Brazylijczyka na ostanie punktowane miejsce.
Po wyścigu we Francji w klasyfikacji prowadzą kierowcy Maserati – Michael Bartels i Andrea Bertolini, którzy mają na koncie 77 punktów. Na drugie miejsce spadli Romain Grosjean i Thomas Mutsch z 62 punktami. Trzeci jest Marc Hennerici, mający na koncie 40 punktów. Zajmuje on swoją pozycję samotnie, ponieważ w wyniku pożaru Corvetty Phoenixa na Silverstone w zespole nastąpiło sporo zmian, a sam Hennerici w ostatnich trzech wyścigach jechał z trzema różnymi partnerami. Kolejny wyścig FIA GT1 odbędzie się za cztery tygodnie na belgijskim torze Spa, jako seria towarzysząca dla 24 godzinnego wyścigu, dlatego też wyścig główny GT1 wyjątkowo odbędzie się w sobotę.
•GT1 Championship > 2010 > Francja (główny), Paul Ricard - 5,842 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 1 | Michael Bartels Andrea Bertolini |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 28 | 1h00m30,245 | 25 |
2. | 23 | Peter Dumbreck Michael Krumm |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 28 | +0:07,057 | 18 |
3. | 33 | Alexandros Margaritis Altfrid Heger |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 28 | +0:24,633 | 15 |
4. | 40 | Bas Leinders Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 28 | +0:26,209 | 12 |
5. | 13 | Marc Hennerici Andrea Piccini |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 28 | +0:29,670 | 10 |
6. | 11 | Xavier Maasen Mike Hezemans |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 28 | +0:35,824 | 8 |
7. | 5 | Thomas Mutsch Romain Grosjean |
| Matech Competition | Ford GT | 28 | +0:46,178 | 6 |
8. | 22 | Jamie Campbell-Walter Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 28 | +0:54,364 | 4 |
9. | 9 | Frederic Makowiecki Thomas Accary |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 28 | +0:56,699 | 2 |
10. | 25 | Ricardo Zonta Rafael Daniel |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 28 | +0:57,226 | 1 |
11. | 34 | Matteo Bobbi Bert Longin |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 28 | +1:04,943 | |
12. | 38 | Nicky Pastorelli Dominik Schwager |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 28 | +1:05,405 | |
13. | 10 | Jonathan Hirschi Clivio Piccione |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 28 | +1:11,342 | |
14. | 41 | Markus Palttala Renaud Kuppens |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 28 | +1:14,776 | |
15. | 3 | Henri Moser Karl Wendlinger |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 28 | +1:17,780 | |
16. | 7 | Darren Turner Tomas Enge |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 28 | +1:23,897 | |
17. | 37 | Marc Basseng Christophe Bouchut |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 28 | +1:26,100 | |
18. | 24 | Christopher Haase Peter Kox |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 28 | +1:47,230 | |
19. | 12 | Oliver Gavin Pertti Kuismanen |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 28 | +1:47,240 | |
20. | 8 | Stefan Mucke Christoffer Nygaard |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 28 | +1:53,704 | |
21. | 6 | Natacha Gachnang Olivier Panis |
| Matech Competition | Ford GT | 17 | 11 okr. | |
22. | 2 | Miguel Ramos Enrique Bernoldi |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 10 | 18 okr. | |
23. | 4 | Seiji Ara Max Nilsson |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 9 | 19 okr. | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|