|
|
|
|
|
|
Pic wygrał mokre kwalifikacje GP2 na Hockenheim |
Wraz z Francuzem z pierwszego rzędu wystartuje lider mistrzostw Pastor Maldonado. |
|
•Marek Roczniak, 23 lipca 2010, zmieniony 24.07.2010 09:45, wyświetlenia: 1953 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Debiutant z zespołu Arden – Charles Pic rozpocznie sobotni, główny wyścig GP2 Series z pole position po wygraniu mokrych kwalifikacji na torze Hockenheim dzisiejszego popołudnia.
Wznowienie sesji cztery i pół minuty przed końcem regulaminowego czasu spowodowało zwariowaną końcówkę kwalifikacji. Dotychczasowy posiadacz prowizorycznego pole position Adrian Zaugg (Trident) został wtedy pokonany najpierw przez lidera mistrzostw Pastora Maldonado (Rapax), potem przez Olivera Turveya (iSport) i na koniec w ostatniej minucie sesji przez Pica, który wykręcił 1:41,638.
Wraz z Picem z pierwszego rzędu wystartuje Maldonado, mając kolejną okazję do powiększenia swojego prowadzenia w mistrzostwach. W drugim rzędzie ustawią się Turvey i Sergio Perez (Addax), który w końcówce sesji przesunął się z 20 na 4 pozycję. Zaugg musiał ostatecznie zadowolić się piątym miejscem, a towarzystwa w trzecim rzędzie będzie mu dotrzymywał wicelider mistrzostw – Dani Clos (Racing Engineering).
Sesja była przerywana w sumie dwa razy: najpierw po incydentach kierowców Ocean Racing – Maxa Chiltona (poślizg na prostej startowej) i Fabio Leimera (uderzenie w bariery), a później po wypadkach Davide Valsecchiego (iSport) i Sama Birda (ART) w tym samych czasie w dwóch różnych miejscach toru. Romain Grosjean podczas swojego powrotu do GP2 z DAMS był początkowo wysoko w tabeli, ale ostatecznie zakwalifikował się na 13 pozycji.
•Wyniki kwalifikacji do sobotniego wyścigu GP2 | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Charles Pic | Arden International | 1:41,638 | | 14 |
2. | Pastor Maldonado | Rapax | 1:41,906 | +0,268 | 13 |
3. | Oliver Turvey | iSport International | 1:42,023 | +0,385 | 16 |
4. | Sergio Perez | Barwa Addax Team | 1:42,363 | +0,725 | 13 |
5. | Adrian Zaugg | Trident Racing | 1:42,470 | +0,832 | 14 |
6. | Daniel Clos | Racing Engineering | 1:42,617 | +0,979 | 14 |
7. | Luiz Razia | Rapax | 1:42,922 | +1,284 | 13 |
8. | Marcus Ericsson | Super Nova Racing | 1:42,945 | +1,307 | 13 |
9. | Jules Bianchi | ART Grand Prix | 1:43,008 | +1,370 | 15 |
10. | Giedo van der Garde | Barwa Addax Team | 1:43,234 | +1,596 | 13 |
11. | Luca Filippi | Super Nova Racing | 1:43,335 | +1,697 | 14 |
12. | Johnny Cecotto Jr. | Trident Racing | 1:43,337 | +1,699 | 15 |
13. | Romain Grosjean | Dams | 1:43,402 | +1,764 | 13 |
14. | Christian Vietoris | Racing Engineering | 1:43,504 | +1,866 | 14 |
15. | Max Chilton* | Ocean Racing Technology | 1:43,507 | +1,869 | 9 |
16. | Michael Herck | DPR | 1:43,607 | +1,969 | 14 |
17. | Alberto Valério | Scuderia Coloni | 1:43,694 | +2,056 | 14 |
18. | Davide Valsecchi | iSport International | 1:44,162 | +2,524 | 10 |
19. | Ho-Pin Tung | Dams | 1:44,173 | +2,535 | 14 |
20. | Giacomo Ricci | DPR | 1:44,279 | +2,641 | 14 |
21. | Władimir Arabadżijew | Scuderia Coloni | 1:44,289 | +2,651 | 15 |
22. | Sam Bird | ART Grand Prix | 1:44,487 | +2,849 | 9 |
23. | Rodolfo Gonzalez** | Arden International | 1:44,700 | +3,062 | 12 |
24. | Fabio Leimer | Ocean Racing Technology | 1:46,373 | +4,735 | 6 |
| |
* pozycja startowa obniżona o 3 miejsce za zbyt szybką jazdę przy żółtych flagach ** pozycja startowa obniżona o 10 miejsc za wznowienie jazdy po uzyskaniu pomocy mechanicznej z zewnątrz |
|
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|