F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dixon wygrywa w kontrowersyjnych okolicznościach w IndyCar

Pierwotny zwycięzca Helio Castroneves został ukarany za blokowanie Willa Powera.
Bartosz Pyciarz, 26 lipca 2010, wyświetlenia: 3424<< | lista | T- | T+ | >>
Scott Dixon – zaskoczony, Helio Castroneves – wściekły, a Will Power utrzymał prowadzenie w mistrzostwach: tak w wielkim skrócie można opisać wczorajszy wyścig IndyCar Series na torze w Edmonton. Od początku wyścig układał się po myśli zdobywcy pole position – Willa Powera. Australijczyk wyjechał na prowadzeniu po ostatniej serii pit stopów na 76. okrążeniu i wydawało się, że jako pierwszy w historii serii odniesie trzecie zwycięstwo z rzędu.

Jednakże dwa okrążenia później ładnym manewrem w pierwszym zakręcie popisał się kolega z zespołu Powera – Helio Castroneves i objął prowadzenie. Brazylijczyk narzucił od razu mocne tempo, uzyskując najlepszy czas pojedynczego okrążenia (1:02,314).

Gdy wydawało się, że nic nie odbierze już Helio drugiej wygranej w tym sezonie, na 89. okrążeniu zabrakło paliwa w bolidzie Simony de Silvestro i na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Gdy na 93. okrążeniu wznowiono rywalizację, Will Power starał się wyprzedzić Castronevesa, jednak mu się to nie udało, a dodatkowo wyprzedził go Scott Dixon.

Niespodziewanie jednak sędziowie pokazali Brazylijczykowi czarną flagę informującą o karze przejazdu przez boksy za blokowanie Powera podczas restartu (w amerykańskich wyścigach czarna flaga oznacza ukaranie zawodnika, a nie dyskwalifikację, jak to ma miejsce np. w F1 – przyp. red.). Brazylijczyk nie zjechał jednak do boksów na odbycie kary, w następstwie czego sędziowie nie uwzględnili jego ostatniego okrążenia w pomiarze czasu, co zepchnęło Castronevesa na 10. miejsce.

Tym samym Scott Dixon odniósł dość nieoczekiwanie zwycięstwo, finiszując przed Willem Powerem i Dario Franchittim. Po wyścigu zdenerwowany Helio pobiegł do stanowiska sędziów i zaczął wykrzykiwać, co myśli o ich decyzji, a gdy dwóch z nich podeszło do niego, Brazylijczyk złapał jednego za kołnierz koszulki i mało brakło, a doszłoby do rękoczynów.

Trzy godziny po wyścigu Castroneves wydał oświadczenie w którym przepraszał wszystkich za swoje zachowanie, jednak nadal utrzymując, że nie zgadza się ze zdaniem sędziów. Również sam poszkodowany Will Power był całkiem zaskoczony karą, jaką otrzymał jego rywal i zarazem kolega zespołowy. „Próbowałem objechać go po zewnętrznej, jednak on mnie delikatnie wypchnął, przez co wyprzedził mnie Scott. Powiedziałbym, że czarna flaga to dość surowa kara, ale tak to już jest i tego nie zmienisz” – powiedział Power. Podobnie jak w seriach FIA, w IndyCar od kar „drive-through” nie można się odwoływać.

Czwarte miejsce zajął kolejny kierowca Penske – Ryan Briscoe, a piąty był Ryan Hunter-Reay, który ponownie okazał się najlepszym z kierowców Andretti Autosport. Miejsca od 6-9 padły łupem kierowców KV Racing. Dla tego zespołu był to jeden z najlepszych weekendów w tym sezonie. Power utrzymał prowadzenie w mistrzostwach i ma już 50 punktów przewagi nad Dario Franchittim. Przed nami jeszcze dwa tory drogowe, a potem do końca mistrzostw już tylko obiekty owalne. Najbliższy wyścig już za dwa tygodnie na torze Mid-Ohio.

IndyCar Series > 2010 > Honda Indy Edmonton, Edmonton - 3,174 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 9Scott DixonTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda951h50m37,05550
2. 12Will PowerVerizon Team PenskeDallara Honda95+0:02,66940
3. 10Dario FranchittiTarget Chip Ganassi RacingDallara Honda95+0:03,28335
4. 6Ryan BriscoeTeam PenskeDallara Honda95+0:08,86532
5. 37Ryan Hunter-ReayAndretti AutosportDallara Honda95+0:11,14830
6. 15Paul TracyKV Racing TechnologyDallara Honda95+0:11,90928
7. 32Mario MoraesKV Racing TechnologyDallara Honda95+0:16,90226
8. 8Ernesto VisoKV Racing TechnologyDallara Honda95+0:18,22124
9. 5Takuma Sato (D)KV Racing TechnologyDallara Honda95+0:21,58822
10. 3Helio CastronevesTeam PenskeDallara Honda95+1:02,60120
11. 26Marco AndrettiAndretti AutosportDallara Honda941 okr.19
12. 11Tony KanaanAndretti AutosportDallara Honda941 okr.18
13. 2Raphael Matosde Ferran Luczo Dragon RacingDallara Honda941 okr.17
14. 36Bertrand Baguette (D)Conquest RacingDallara Honda941 okr.16
15. 7Danica PatrickAndretti AutosportDallara Honda941 okr.15
16. 14Vitor MeiraA.J. Foyt EnterprisesDallara Honda932 okr.14
17. 06Hideki MutohNewman/Haas RacingDallara Honda932 okr.13
18. 19Alex Lloyd (D)Dale Coyne RacingDallara Honda923 okr.12
19. 24Tomas ScheckterDreyer & Reinbold RacingDallara Honda905 okr.12
20. 4Dan WheldonPanther RacingDallara Honda905 okr.12
21. 22Justin WilsonDreyer & Reinbold RacingDallara Honda887 okr.12
22. 78Simona de Silvestro (D)HVM RacingDallara Honda878 okr.12
23. 77Alex TaglianiFAZZT Race TeamDallara Honda5243 okr.12
24. 34Mario Romancini (D)Conquest RacingDallara Honda5243 okr.12
25. 18Milka DunoDale Coyne RacingDallara Honda491 okr.10
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 1:00,713 (+1 pkt.)
Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (Team Penske #12) +2 pkt.
Najszybsze okrążenie: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) - 1:02,127 na 88 okrążeniu
Objaśnienie skrótów: D - debiutant
Zdjęcia z imprezy  |  Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Źródło: IndyCar.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Schumacher łączony z przejściem do IndyCar od sezonu 2025
03.08.2023  O'Ward i Palou bliscy startu w piątkowych sesjach z McLarenem
23.06.2023  Alex Palou łączony z awansem do F1 w 2024 roku
21.10.2022  Latifi: Informacje o moim przejściu do IndyCar są nieprawdziwe
25.01.2022  Herta: Chciałbym spróbować sił w F1, gdyby pojawiła się okazja
Tagi:
IndyCar

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fernandof1, 26.07.2010 11:54[!]
Sato 9 to chyba błąd
SkC, 26.07.2010 11:55[!]
Nieźle Takuma to chyba jego drugi występ i już TOP 10, a co Baugette tam robi?? Testował z BMW i Renault po to żeby do stanow sie wyprowadzic
fernandof1, 26.07.2010 11:57[!]
drugi ?
zal on jeżdzi od początku sezonu a jednak jak dotychczas to jego najlepszy wynik
\
SkC, 26.07.2010 12:02[!]
No dobra jedenasty a nie drugi
tomekf248, 26.07.2010 12:14[!]
Obejrzałem całe zajście. Kara kontrowersyjna, ale zasłużona. Zgodnie z regulaminem wszelkie niebezpieczne manewry, mogące zagrozić innemu zawodnikowi są niedozwolone i podlegają karze. Z pewnością to był niebezpieczny manewr, ale nie był zbyt groźny dla Powera, gdyż tor w tym miejscu był bardzo, bardzo, bardzo szeroki. Niemniej jednak kara się należała. Podobna kara, za podobny manewr na starcie w Niemczech należała się Vettelowi. Tam mógł zepchnąć Alonso na bandę. Skoro piszę o Vettelu, to goniąc Massę, kilkakrotnie poszerzył wyjazd z pierwszego zakrętu, co także jest niedozwolone, a nie dostał nawet ostrzeżenia. W trakcie GP3 sędziowie dawali za to ostrzeżenia jak leci, a w F1 nic.
Twarzer, 26.07.2010 12:19[!]
Nie, kara jest za to, ze Power musial po zewnetrznej stronie wyprzedzac. Potworny idiotyzm, ktory zniszczyl moje zainteresowanie seria. Strasznie mi szkoda Castronevesa.
tomekf248, 26.07.2010 12:34[!]
Blokowanie, które stwarza niebezpieczeństwo, czyli spychanie, zajeżdżanie drogi, czy gwałtowne zwolnienie przed zawodnikiem jest niedozwolone. Moim zdaniem Castroneves właśnie zepchnął Powera. Te przepisy to żadna nowość. Jeżeli oglądałeś Indy 500, czy sobotni wyścig ALMS, to miałeś okazję zobaczyć przykłady niedozwolonego blokowania.
Twarzer, 26.07.2010 15:29[!]
Powtorki pokazuja, ze nie bylo nic niebezpiecznego. Ponadto polecam obejrzenie tego filmiku: http://www.youtub...lk#p/u/4/1e-J6LWropo - powinien rozwiac wszelkie watpliwosci co do powodu kary i tego jak bardzo chorym powodem to bylo.

Gadka o niebezpieczenstwie jest conajmniej dziwna, bo mamy do czynienia z Edmonton, tor jest potwornie szeroki.
tomekf248, 26.07.2010 18:18[!]
Obejrzałem jeszcze raz na pełnym ekranie i muszę wam przyznać rację. Sama koncepcja karania za blokowanie jest słuszna, ale ten incydent nie kwalifikował się. Castroneves miał rację. Wy też.
renegade, 26.07.2010 18:30[!]
W IndyCar blokowanie jest zakazane!! Stad kara.
Robsonxl, 28.07.2010 14:47[!]
Kara jest jak najbardziej zasłużona. Proszę posłuchać na you tube wypowiedzi Briana Barnharta, kierownika wyścigu, gdzie dokładnie tłumaczy on, dlaczego Helio został ukarany. Po restarcie, na wewnętrznej połowie pierwszego zakrętu mogą znajdować się tylko bolidy wyprzedzające, a więc mógł to być na przykład Will Power, albo Scott Dixon. Tymczasem w powtórkach wyraźnie wydać, że prowadząca maszyna Castronevesa znajdowała się tam, gdzie jej być nie powinno. Pod tym względem reguły są proste, dlatego Helio nie może czuć się pokrzywdzony.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca