|
|
|
|
|
|
Dixon wygrywa w kontrowersyjnych okolicznościach w IndyCar |
Pierwotny zwycięzca Helio Castroneves został ukarany za blokowanie Willa Powera. |
|
•Bartosz Pyciarz, 26 lipca 2010, wyświetlenia: 3424 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Scott Dixon – zaskoczony, Helio Castroneves – wściekły, a Will Power utrzymał prowadzenie w mistrzostwach: tak w wielkim skrócie można opisać wczorajszy wyścig IndyCar Series na torze w Edmonton. Od początku wyścig układał się po myśli zdobywcy pole position – Willa Powera. Australijczyk wyjechał na prowadzeniu po ostatniej serii pit stopów na 76. okrążeniu i wydawało się, że jako pierwszy w historii serii odniesie trzecie zwycięstwo z rzędu.
Jednakże dwa okrążenia później ładnym manewrem w pierwszym zakręcie popisał się kolega z zespołu Powera – Helio Castroneves i objął prowadzenie. Brazylijczyk narzucił od razu mocne tempo, uzyskując najlepszy czas pojedynczego okrążenia (1:02,314).
Gdy wydawało się, że nic nie odbierze już Helio drugiej wygranej w tym sezonie, na 89. okrążeniu zabrakło paliwa w bolidzie Simony de Silvestro i na tor musiał wyjechać samochód bezpieczeństwa. Gdy na 93. okrążeniu wznowiono rywalizację, Will Power starał się wyprzedzić Castronevesa, jednak mu się to nie udało, a dodatkowo wyprzedził go Scott Dixon.
Niespodziewanie jednak sędziowie pokazali Brazylijczykowi czarną flagę informującą o karze przejazdu przez boksy za blokowanie Powera podczas restartu (w amerykańskich wyścigach czarna flaga oznacza ukaranie zawodnika, a nie dyskwalifikację, jak to ma miejsce np. w F1 – przyp. red.). Brazylijczyk nie zjechał jednak do boksów na odbycie kary, w następstwie czego sędziowie nie uwzględnili jego ostatniego okrążenia w pomiarze czasu, co zepchnęło Castronevesa na 10. miejsce.
Tym samym Scott Dixon odniósł dość nieoczekiwanie zwycięstwo, finiszując przed Willem Powerem i Dario Franchittim. Po wyścigu zdenerwowany Helio pobiegł do stanowiska sędziów i zaczął wykrzykiwać, co myśli o ich decyzji, a gdy dwóch z nich podeszło do niego, Brazylijczyk złapał jednego za kołnierz koszulki i mało brakło, a doszłoby do rękoczynów.
Trzy godziny po wyścigu Castroneves wydał oświadczenie w którym przepraszał wszystkich za swoje zachowanie, jednak nadal utrzymując, że nie zgadza się ze zdaniem sędziów. Również sam poszkodowany Will Power był całkiem zaskoczony karą, jaką otrzymał jego rywal i zarazem kolega zespołowy. „Próbowałem objechać go po zewnętrznej, jednak on mnie delikatnie wypchnął, przez co wyprzedził mnie Scott. Powiedziałbym, że czarna flaga to dość surowa kara, ale tak to już jest i tego nie zmienisz” – powiedział Power. Podobnie jak w seriach FIA, w IndyCar od kar „drive-through” nie można się odwoływać.
Czwarte miejsce zajął kolejny kierowca Penske – Ryan Briscoe, a piąty był Ryan Hunter-Reay, który ponownie okazał się najlepszym z kierowców Andretti Autosport. Miejsca od 6-9 padły łupem kierowców KV Racing. Dla tego zespołu był to jeden z najlepszych weekendów w tym sezonie. Power utrzymał prowadzenie w mistrzostwach i ma już 50 punktów przewagi nad Dario Franchittim. Przed nami jeszcze dwa tory drogowe, a potem do końca mistrzostw już tylko obiekty owalne. Najbliższy wyścig już za dwa tygodnie na torze Mid-Ohio.
•IndyCar Series > 2010 > Honda Indy Edmonton, Edmonton - 3,174 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Scott Dixon | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 95 | 1h50m37,055 | 50 |
2. | 12 | Will Power | | Verizon Team Penske | Dallara Honda | 95 | +0:02,669 | 40 |
3. | 10 | Dario Franchitti | | Target Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 95 | +0:03,283 | 35 |
4. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 95 | +0:08,865 | 32 |
5. | 37 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 95 | +0:11,148 | 30 |
6. | 15 | Paul Tracy | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 95 | +0:11,909 | 28 |
7. | 32 | Mario Moraes | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 95 | +0:16,902 | 26 |
8. | 8 | Ernesto Viso | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 95 | +0:18,221 | 24 |
9. | 5 | Takuma Sato (D) | | KV Racing Technology | Dallara Honda | 95 | +0:21,588 | 22 |
10. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 95 | +1:02,601 | 20 |
11. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 94 | 1 okr. | 19 |
12. | 11 | Tony Kanaan | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 94 | 1 okr. | 18 |
13. | 2 | Raphael Matos | | de Ferran Luczo Dragon Racing | Dallara Honda | 94 | 1 okr. | 17 |
14. | 36 | Bertrand Baguette (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 94 | 1 okr. | 16 |
15. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 94 | 1 okr. | 15 |
16. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 93 | 2 okr. | 14 |
17. | 06 | Hideki Mutoh | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 93 | 2 okr. | 13 |
18. | 19 | Alex Lloyd (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 92 | 3 okr. | 12 |
19. | 24 | Tomas Scheckter | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 90 | 5 okr. | 12 |
20. | 4 | Dan Wheldon | | Panther Racing | Dallara Honda | 90 | 5 okr. | 12 |
21. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 88 | 7 okr. | 12 |
22. | 78 | Simona de Silvestro (D) | | HVM Racing | Dallara Honda | 87 | 8 okr. | 12 |
23. | 77 | Alex Tagliani | | FAZZT Race Team | Dallara Honda | 52 | 43 okr. | 12 |
24. | 34 | Mario Romancini (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 52 | 43 okr. | 12 |
25. | 18 | Milka Duno | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 4 | 91 okr. | 10 |
| |
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 1:00,713 (+1 pkt.) Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Will Power (Team Penske #12) +2 pkt. Najszybsze okrążenie: Scott Dixon (Ganassi Racing #9) - 1:02,127 na 88 okrążeniu Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: IndyCar.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|