|
|
|
|
|
|
Maldonado wygrywa dramatyczny wyścig GP2 na Hungaroringu |
To piąty triumf z rzędu Wenezuelczyka, który powiększył swój rekord. |
|
•Dasqez, 31 lipca 2010, wyświetlenia: 4435 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Pastor Maldonado triumfował w mającym dramatyczny przebieg głównym wyścigu serii GP2 na torze Hungaroring. Było to już piąte z rzędu zwycięstwo kierowcy Rapax w sobotnim wyścigu, który tym poprawił swój rekord.
Maldonado przekroczył linię mety 5,8 sekundy przed debiutantem zespołu Racing Engineering – Christianem Vietorisem, jednak już na początku wyścigu miał mocno ułatwione zadanie, kiedy to zwycięzcy wczorajszych kwalifikacji – Sam Bird i Davide Valsecchi utknęli na starcie.
Włoch okazał się pierwszą ofiarą wyścigu, kiedy podczas okrążenia formującego jego bolid zatrzymał się na torze. Zawodnicy nie przejechali jeszcze drugiego okrążenia formującego, a do Valsechhiego dołączył Sam Bird, oznajmiając machaniem ręki zgaśnięcie silnika, a także zawodnik zespołu Trident – Adrian Zaugg, który znany jest ze swoich problemów podczas startów. Wszyscy trzej zawodnicy do wyścigu wystartowali z boksów.
To pozwoliło Oliverowi Turveyowi (iSport) i Pastorowi Maldonado (Rapax) rozpocząć wyścig z pierwszego rzędu, a gdy Turvey zaliczył słaby start, Wenezuelczyk otrzymał prezent w postaci objęcia prowadzenia już w pierwszym zakręcie. Przebieg wyścigu został ponownie zakłócony za sprawą kierowcy ART – Julesa Bianchiego, który na wyjściu z zakrętu numer 2 pojechał zbyt szeroko i stracił kontrolę nad swoim bolidem, by po obrocie trafić z powrotem na tor.
Jego Dallara dotknęła samochodu Daniego Closa (Racing Engineering), który mógł kontynuować wyścig, a tymczasem Bianchi zaliczył następnie czołową stłuczkę z reprezentantem DAMS – Ho-Pin Tungiem, w którego tył wjechał z kolei Rodolfo Gonzalez (Arden). Wypadek spowodował wywieszenie czerwonej flagi na dłuższy czas, w którym Tung został przetransportowany helikopterem do szpitala, zaś Bianchi trafił do centrum medycznego znajdującego się na torze, a potem także do szpitala.
Po wznowieniu wyścigu Maldonado znów kontrolował tempo i wypracował sobie bezpieczną przewagę, kiedy samochód bezpieczeństwa wyjechał na tor po stłuczce Alberto Valerio (Coloni) i Luiza Razii (Rapax). Szczęście było jednak dzisiaj po stronie Wenezuelczyka, który dzięki zdublowaniu Władimira Arabadżijewa wypracował trzy sekundy przewagi, gdy Bułgar zaliczył nieudany restart wyścigu, przytrzymując za sobą Vietroisa. Od tego momentu, zwycięstwo Pastora było już tylko formalnością.
Z kolei Christian Vietrois musiał sporo natrudzić się, by utrzymać swoją drugą pozycję. Niemiec cały wyścig był mocno naciskany przez zawodnika teamu Addax – Sergio Pereza, do których dołączył także Oliver Turvey pod koniec wyścigu. Kolega zespołowy Pereza – Giedo vad der Garde zajął piątą pozycję, przed Belgiem Jerome d'Ambrosio (DAMS), który pauzował tydzień temu na torze Hockenheim. Zespół DPR wystartuje do jutrzejszego sprintu z pierwszego rzędu po tym, jak kierowcy jeżdżący dla Brytyjskiego zespołu – Michael Herck oraz Giacomo Ricci zajęli dzisiaj odpowiednio siódme i ósme miejsce.
•GP2 Series > 2010 > Węgry (główny), Hungaroring - 4,381 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 15 | Pastor Maldonado | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 37 | 1h18m45,734 | 10 |
2. | 7 | Christian Vietoris (D) | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:05,865 | 8 |
3. | 4 | Sergio Perez | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:06,511 | 6 |
4. | 9 | Oliver Turvey (D) | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:07,109 | 5 |
5. | 3 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:10,225 | 4 |
6. | 11 | Jerome D'Ambrosio | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:12,044 | 3 |
7. | 26 | Michael Herck | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:12,487 | 2 |
8. | 27 | Giacomo Ricci | | David Price Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:12,941 | 1 |
9. | 10 | Davide Valsecchi | | iSport International | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:13,538 | |
10. | 14 | Luiz Razia | | Rapax Team | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:14,381 | |
11. | 16 | Charles Pic (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:18,640 | |
12. | 6 | Marcus Ericsson (D) | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:21,705 | |
13. | 2 | Sam Bird (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:25,344 | |
14. | 5 | Luca Filippi | | Super Nova | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:28,060 | |
15. | 25 | Adrian Zaugg | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:29,716 | |
16. | 8 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:30,498 | |
17. | 18 | Max Chilton (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 37 | +0:32,154 | |
18. | 21 | Władimir Arabadżijew (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 36 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 20 | Alberto Valerio | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/08 Renault | 24 | | |
| 19 | Fabio Leimer (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/08 Renault | 14 | | |
| 24 | Johnny Cecotto Jr | | Trident Racing | Dallara GP2/08 Renault | 9 | | |
| 1 | Jules Bianchi (D) | | ART Grand Prix | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 12 | Ho-Pin Tung | | DAMS | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| 17 | Rodolfo Gonzalez (D) | | Arden International | Dallara GP2/08 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|