F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Zespoły zgodziły się na utrzymanie limitu przedsezonowych testów

Martin Whitmarsh powiedział, że są czynione starania, aby ostatnie testy odbyły się w Bahrajnie.
Mariusz/Maraz, 31 sierpnia 2010, wyświetlenia: 3278<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu McLaren – Martin Whitmarsh ujawnił, że są czynione starania, aby ostatnie testy przed rozpoczęciem sezonu 2011 odbyły się w Bahrajnie. Jednocześnie przyznał, że zespoły opowiedziały się za utrzymaniem limitu 15 dni testowych na początku przyszłego roku.

Co pewien czas pojawiają się głosy, że obecny zakaz testów w trakcie sezonu i mała ilość zimowych testów zmniejszają szanse zarówno debiutantów, jaki i weteranów wracających do Formuły 1 po kilkuletniej przerwie. Wygląda na to, że sytuacja ta nie ulegnie poprawie w najbliższej przyszłości.

Co prawda w tym roku po zakończeniu sezonu będzie o jeden dzień testów więcej niż w ubiegłym roku, bowiem planowane bezpośrednio po zakończeniu sezonu w Abu Zabi testy młodych kierowców zostaną najprawdopodobniej połączone z testami opon Pirelli i potrwają w sumie cztery dni, jednak w okresie od stycznia do marca będzie ponownie tylko 15 dni testowych, podzielonych na cztery serie.

„Prawdopodobnie ostatnie odbędą się w Bahrajnie, choć tego jeszcze definitywnie nie ustaliliśmy” – powiedział Whitmarsh, pełniący rolę przewodniczącego FOTA. „Chcemy mieć pewność, że będzie na to stać małe zespoły. Osobiście wolałbym jeszcze więcej testów, lecz szanuję to, że są wśród nas mniejsze zespoły i to mogłoby je w znaczący sposób dotknąć finansowo”.

Whitmarsh dodał, że jest zwolennikiem przywrócenia testów w trakcie sezonu, ale zasygnalizował, że nie ma póki co na to zgody. Ilość testów ograniczono drastycznie w zeszłym sezonie jako element cięcia kosztów, co miało ułatwić starty w F1 mniejszym zespołom.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
23.02.2024  Charles Leclerc kończy zimowe testy na czele tabeli
23.02.2024  Sainz najszybszy w porannej sesji ostatniego dnia testów
23.02.2024  Harmonogram zespołów na testy w Bahrajnie
22.02.2024  Sainz na czele tabeli drugiego dnia testów na torze Sakhir
22.02.2024  Poranna sesja drugiego dnia testów przerwana
Tagi:
Whitmarsh M.
Testy
Sakhir

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 31.08.2010 11:35[!]
Jestem za pomysłem Whitmarsha - więcej testów powinno być w F1, nie należy inwestować w wirtualne symulatory, tylko trzeba sprawdzać rozwiązania na torze w realnych warunkach. Testy powinny też być w trakcie sezonu. To co dzieje się obecnie (pokazy, demonstracje, testy w linii prostej itd) na pewno nie służy tak bardzo zespołom, jak prawdziwe jazdy po torze wyścigowym i sprawdzanie nowych rozwiązań. A kogo nie stać na większą ilość testów nie powinien startować w F1.
krzysiek_aleks, 31.08.2010 12:23[!]
tak jest
SoBcZaK, 31.08.2010 12:27[!]
Ja uważam, że w trakcie sezonu powinny być testy ale co najwyżej dwa razy tak żeby koszty nie szły za bardzo w górę ale mimo wszystko zawsze powinny być bo mogło by to bardziej namieszać w stawce.
Anderis, 31.08.2010 12:39[!]
Nie wydaje mi się, żeby testy w trakcie sezonu pozwoliły bardziej namieszać w stawce. Więcej czasu na testowanie oznacza, że wszystkie zespoły dopracują swoje rozwiązania, zanim je przywiozą na tor, czyli zamieszania powinno być mniej, bo zmniejszy się prawdopodobieństwo sytuacji, gdy jeden zespół przywozi coś, co od razu działa, a drugi zmaga się ze swoimi poprawkami. W dodatku znowu będzie się bardziej liczyło dopracowywanie szczegółów, tak jak przed 2009 rokiem. Czytałem wypowiedź, że zakaz testów w trakcie sezonu wyrównuje szanse, bo większe zespoły nie są w stanie naprodukować więcej części i przetestować ich wszystkich na torze.

Nie sądzę, by zespoły całkowicie zrezygnowały z wirtualnych testów przy zwiększeniu tych na torze. Tym bardziej, że technika idzie cały czas do przodu. Testy na torze mogą dać odpowiedź najwyżej na pytanie, czy dana część poprawia osiągi. A jak się dysponuje odpowiednim sprzętem, to można uzyskać więcej danych, jak dana część pracuje, w którym kierunku ją rozwijać, żeby przyniosła większe korzyści itp. więc największe zespoły i tak nie zadowolą się samymi testami na torze. A gdyby w F1 przyświecała idea, że kogo nie stać na zwiększenie wydatków, to out, to obawiam się, że po pewnym czasie zostałoby 5-6 zespolów.

Zwiększenie ilości testów? Ok, ale z umiarem.
Piotrek15, 31.08.2010 12:39[!]
Bez testów w trakcie sezonu koszty są większe, ale kogo to w FIA obchodzi?
tomekf248, 31.08.2010 13:33[!]
Powinna być dodatkowa sesja testowa, powiedzmy 2-godzinna w czwartek na torach, które są nowe w kalendarzu. Małe koszty, bo zespoły i tak tam przyjadą. W dodatku w trakcie testów nikt nie będzie walczyć o czasy i będzie możliwość zapoznania się z torem i zmianami w aucie na spokojnie. W piątek jest szaleństwo i czasem dochodzi do wypadków, które znacznie zwiększają koszty.
@up możesz rozwinąć swoją kwestię?
EDIT: News numer 18000? :)
Maraz, 31.08.2010 13:46[!]
News został przeredagowany, ponieważ w rzeczywistości limit zimowych testów został utrzymany. Tylko pod koniec tego roku będzie jeden dodatkowy dzień testów z racji nowych opon Pirelli.
mattbmw, 31.08.2010 14:18[!]
Mogliby rozwiązać ten problem jak w Moto GP;) Na wybranych torach w poniedziałek po grand prix...
A.S., 31.08.2010 14:27[!]
Śmiech na sali z tym ograniczaniem kosztów. Testy po prostu przeniosły się z torów na symulatory, które są o wiele droższe niż jakby przyjechać z manelami na tor i trochę tam pojeździć. Inna sprawa, że na symulatory stać tylko nielicznych – więc i tak duże zespoły będą miały przewagę nad małymi ekipami.
SirKamil, 31.08.2010 14:49[!]
Moje zdanie na ten temat jest takie- w żadnym wypadku uwolnienie testów nie wchodzi w grę- ich brak nagradza innowacyjność i efektywność oraz pozwala oszczędzić pieniądze, ale skrajności nigdy nie są dobre- jedna lub dwie 3 dniowe sesje testowe w trakcie sezonu byłoby dobrym pomysłem- gdzieś na kontynencie, np. w Hiszpanii gdzie wszyscy mają mniej więcej taki sam dystans, albo na wyspach gdzie siedziby ma większość zespołów (Williams, Renault, Red Bull, Virgin, Lotus, Force India, McLaren, Mercedes) i zamortyzować w jakiś sposób koszta logistyczne Sauberowi czy Toro Rosso a Ferrari pozwolić testować u siebie jeśli zechce. Inną opcją jest pozwolenie na krótkie testy na torach GP po wyścigu, ale też w limitowanej ilości, nie po wszystkich 19 czy ile tam ich będzie.
atb, 31.08.2010 18:53[!]
W czasach testów zespoły utrzymywały dwie ekipy mechaników: wyścigową i testową. Likwidacja testów miała wpłynąć na ograniczenie kosztów poprzez likwidację tej drugiej. I faktycznie, ekipy testowe zlikwidowano, ale koszty przeniosły się do symulatorów.
Dlatego kompromisem byłoby kilka poniedziałków po GP (jeśli następne jest za dwa tygodnie na tym samym kontynencie). Sprzęt, mechanicy i kierowcy są już na torze, więc koszty nie byłyby duże (testowane części można przywieźć kontenerem "wyścigowym").
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca