F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari nie jest zadowolone z planowanych silników na sezon 2013

Włoski zespół znowu straszy odwróceniem się od F1, jeśli nie będą mu odpowiadały przepisy...
Łukasz Godula, 8 wrze?nia 2010, wyświetlenia: 4272<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari jest niezadowolone z planów wprowadzenia do F1 od 2013 roku 4-cylindrowych turbodoładowanych silników o pojemności 1,6 litra. Doniesienia mówią, że ogólne zasady dotyczące przyszłości sportu zostały w głównej mierze ustalone i zaakceptowane przez większość zespołów.

Jak twierdzi włoski magazyn Autosprint, nie należy jednak do nich Ferrari. Zamiast tego zespół z Maranello chce by Formuła 1 przeszła na silniki V6 o pojemności 1,8 litra, co byłoby łatwiejsze do wprowadzenia i zaadaptowania po obecnych silnikach V8 o pojemności 2,4 litra.

Szef działu silników w Ferrari – Luca Marmorini uważa, że nie ma wystarczająco dużo czasu na zaprojektowanie całkowicie nowego silnika na 2013 rok „z wymaganą niezawodnością, by jeden kierowca posiadał tylko 4 jednostki na sezon, jak oni tego chcą”. Marmorini argumentuje również, że 4-cylindrowy silnik będzie wymagał znacznej zmiany projektu podwozia.

W zeszłym roku, gdy Ferrari nie zgadzało się na wprowadzenie ograniczenia budżetów, zespół zagroził odejściem z Formuły Jeden. W nowym wywiadzie dla gazety Corriere dello Sport, szef zespołu Stefano Domenicali powiedział, że ktokolwiek uważa, iż F1 będzie taka sama bez Ferrari „jest w błędzie”. Ostrzegł, że „w zależności od tego, jak zostaną skonfigurowane zasady”, Ferrari jest otwarte na poszukiwanie nowych wyzwań w „Le Mans albo głównych seriach amerykańskich”.

Źródło: Motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
09.05.2024  Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli
08.05.2024  Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano
07.05.2024  Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
Tagi:
Przepisy
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
BlaugranaFAN, 08.09.2010 15:49[!]
A.S. Najpierw proszę o zdjęcie srebrnych okularów a dopiero po tym wyrażać opinie. Były małe silniczki ale moc jaką posiadały, była w wypadkach ustawionych silników BMW na Q praktycznie dwa razy wyższa od planowanej. Brzmienie silnika po takich modernizacjach to będzie pewnie jakieś bzykanie. Poza tym to na dobra sprawę obchodzi jedynie 3 zespoły. Ferrari Renault i Mercedes. Bo oni mogą wprowadzić coś z tego do technologii drogowej. A Williams czy HRT? Im to wisi i powiewa. Z tą różnicą, że chcąc przyciągać kibiców do F1 a co za tym idzie - sponsorów i nabijać kabzę z forsą to raczej nie silnikami o pojemności rodem z Opla Astry. Plus, że Ferrari czy Mercedes raczej nie wkładają silników takich pojemności do aut za które płaci się chorendalne pieniądze.
Schumacher, 08.09.2010 15:54[!]
W DTM są pojemności do 4 litrów i wszyscy żyją bo są ograniczenia obrotów i już jest mniejsze spalanie to obroty są główną przyczyną takiego gigantycznego pochłaniania paliwa. Jak optuję za big blockami ale ze zmniejszoną liczbą obrotów i ograniczeniami na pompach i sprawa rozwiązana moc jest głos jest i ekoterroryści są zapchani i Mercedes - Benz szczęśliwy.
MairJ23, 08.09.2010 16:02[!]
panowie panowie... F1 z Ferrari czy bez to nadal bedzie ten sam biznes a wy tak bedziecie ogladac ten sport z malymi , duzymi czy nawet silnikami na baterie sloneczne :) Gadac kazdy musi bo to napedza zainteresowanie tym sportem. Juz dawno odkryto ten zwiazek :) im wiecej szumu tym wiecej kasy :)
A wy tu si edopatrujecie ekologii, zielonych, czerwonych, srebrnych i tak dalej.
Spokojnie - nikt z F1 nie odejdzie(Ferrari), silniki beda zmienione i kazdy bedzie szczesliwy.
pozdro
Darkat, 08.09.2010 16:25[!]
a niech odchodzą. Ciekawe gdzie im będzie lepiej niż w F1. W amerykańskich seriach liczą się jeszcze bardziej kierowcy niż walka technologiczna.
Skończyły się złote lata 90 gdzie liczyło się tylko Ferrari ( trochę Maclarena było ) a reszta była tłem. Oglądałem sobie ostatnio taki skrót z sezonu 1998. Normalnie nuda w wyprzedzaniu. Istniał tylko Maclaren i Schumacher. Reszta kończyła na stracie okrążenia.
Moim zdaniem mistrzostwa z ostatnich lat są jednymi z najciekawszych. Ale tam nie ma wielkiej przewagi którejś z ekip
mariok77, 08.09.2010 17:20[!]
Teraz Ferrari mówi o pojemności i liczbie cylindrów? Kilka miesięcy temu mówili, że poprą małe silniki z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, więc niech się w końcu zdecydują czego chcą.Jasne jest, że takie czterocylindrowe silniki znajdą szersze zastosowanie w autach Fiata,Ranault czy nawet Mercedesa.
Adam1970, 08.09.2010 18:34[!]
Pytanie do znawców-a co z najpiękniejszą dla ucha melodią w takt 4 cylindrów?
Sir Wolf, 08.09.2010 19:26[!]
Formuła 1 bez Ferrari jeszcze przeżyje. Ale czy ktoś wyobraża sobie Ferrari bez Formuły 1? :) Ten zespół tylko straciłby na takim śmiałym manewrze.
bartek199874, 08.09.2010 19:51[!]
mi też sie nie podobają te 1.5 litrowe silniki.najlepiej byłoby zostawić obecne silniki a do nich dodać bezpośredni wtrysk i bez limitera obrotów i ewentualnie dać zmienne fazy rozrządu(lub coś innego co by zwiększyło elastyczność)lub zmienić średnice tłoka.Opracowanie nowego silnika do dużo kasy wydanej przez zespół. a poza tym to niewyobrażam sobie f1 bez ferrari.siedzą w f1 od 60 lat.
Czechoslowak, 08.09.2010 20:48[!]
tylko 1.6 R4 turbo! dlaczego? a dlatego, że właśnie takie silniki będą obowiązywały od przyszłego roku w WRC i WTCC, a to oznacza że producenci będą mogli stworzyć jedną, bazową architekturę silnika i poprzez modyfikacje osprzętu (zwłaszcza turbo), ewentualnie użycie innych materiałów, dostarczać te silniki do 3 najpopularniejszych serii wyścigowych w Europie. a może dzięki temu będziemy mieli nie 3, a 6 czy 7 różnych silników w stawce
christoff.w, 09.09.2010 00:59[!]
Po co te ograniczenia?Po co te oszczedzanie,ekologia itp? Przeciez i tak super auta o duzej mocy jak te z F1 beda sprzedawane! Wiec jak chlopaki raz na dwa tygodnie posmigaja ponad 300mk/h to chyba nikomu sie nic nie stanie.Wiecej zanieczyszczen itp sami produkujemy a nie 24 chlopakow jezdzacych przez kilka godzin w wyscigowy weekend! Hipokryzja do kwadratu.Niech najlepiej odstapia od tego typu autek i zaczna jezdzic fiatami,seatami itp.czyli nizsze serie,ale czyz nie jest to cofanie sie w rozowju? Jak dla mnie to F ;) powinna bez ograniczen isc do przodu i ta seria powinna isc na maxa,tzn.zadnych ograniczen,niech kazdy kogo stac robic nawet V20 i ile fabryka dala z odksztalcajacymi sie skrzydlami,podlogami itp.By sie dzialo,hehe ;)
Player1, 09.09.2010 07:34[!]
Przyszłość to silniki doładowane. W najbliższych latach, ktoś kto będzie się zastanawiał nad kupnem nowego samochodu, spośród całej gamy silników będzie miał do wyboru pewnie jeden wolnossący. Tendencja w MOTORYZACJI jest taka, że dąży się do zmniejszania pojemności (down-sizing), a utratę dynamiki rekompensuje się doładowaniem najczęściej poprzez trubosprężarkę. Inna sprawa, że dzięki trubo silnik jest bardziej elastyczny, krzywa momentu obrotowego jest bardziej płaska i jego maksimum (<90%) rozciąga się na większy zakres obrotów.

A co do F1 i turbo - jest dużo do zrobienia. Między innymi jest problem z układem zmiennej geometrii w silnikach benzynowych. Możliwe, że inż. z F1 wymyślą inny sposób na problemy obecnych turbin.
paolo, 09.09.2010 10:42[!]
No i marzenia Maxa się spełniają. Światowy silnik staje się faktem. Od 2011 w wrc i wtcc, a od 2013 w F1 będą ujeżdżać 1,6T. Trochę szkoda efektów dźwiękowych bo 10k rpm to nie 18... Reszta jest do dogadania ale ucha nie da się oszukać.

http://www.youtub.../watch?v=68PAPTZt7hM
michael85, 09.09.2010 11:33[!]
Całą sprawa z silnikami w F1 to efekt kretyńskiego oszukańczego trendu w światowej motoryzacji. Banda cwaniaków dyktuje warunki wszystkim i narzuca idiotyczne ograniczenia i normy jak choćby Euro - najnowsze Euro 6. Wynikami są filtry cząstek stałych i inne bzdury które jako części eksploatacyjne nie podlegają gwarancji, a kosztują krocie przy czym kierowca absolutnie nic z tego nie ma!
To żenujące aby w takim sporcie jak F1 patrzono na ekologię, zużycie paliwa i w stronę silników 4 cylindrowych doładowanych, o coraz mniejszej mocy.
Zainteresowanym polecam film dokumentalny o polskim tytule "Chmury słuchają sie gwiazd" oraz "Great global warming swindle".
A może czas spojżeć w stronę lotnictwa i wprowadzić restrykcyjne normy emisji SO2 ochładzających klimat!
mbwrobel, 10.09.2010 00:21[!]
Jeszcze trochę, a zobaczymy wyścigi "bolidów" R3 o pojemności 0,8 wolnossące z ograniczeniem obrotów do 5.000 rpm. Do tego okroją aerodynamikę i będziemy mieli wyścig tico i matizów.

Nie lepiej po prostu dać zespołowi 120 l paliwa na wyścig i niech robią dalej co chcą? Niech montują kersy, baterie słoneczne, bezpośredni wtrysk pierdów kierowcy, czy co tam se jeszcze wymyślą - bez innych ograniczeń. Jedynie ilość paliwa, minimalna masa bolidu z kierowcą i ewentualne ograniczenie budżetu do określonej kwoty. Byłaby ekologia pełną gębą, miejsce na kreatywność konstruktorów oraz różnorodność rozwiązań i możliwość ich wykorzystania w pojazdach seryjnych.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca