F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mark Webber: Nowe przepisy dotyczące opon urozmaicą wyścigi

Marek Roczniak, 23 stycznia 2005, wyświetlenia: 1142<< | lista | T- | T+ | >>
Wśród wielu fanów Formuły 1 panuje przekonanie, że ograniczenie do tylko dwóch zestawów opon w sezonie 2005 na cały weekend Grand Prix (w tym jeden na wyścig) zaowocuje dalszym zmniejszeniem atrakcyjności wyścigów. Tymczasem według kierowcy zespołu Williams, Marka Webbera, powinno być zupełnie odwrotnie. „Kierowcy będą musieli wykazać się innego rodzaju mentalnością, zarówno jeśli chodzi o podejście do kwalifikacji, jak i wyścigu. Teraz duża presja będzie odczuwalna przez cały czas”, powiedział Australijczyk.

Duża presja w połączeniu z mniejszą przyczepnością opon, które aby wytrzymać cały wyścig bez wymiany, będą musiały być znacznie twardsze, oznacza większą podatność na błędy zwłaszcza w kluczowych momentach wyścigu. To z kolei powinno doprowadzić do częstszych prób wyprzedzania, gdyż zachętę do tego często stanowi błąd popełniony przez kierowcę. Ponadto kierowcy powinni optować za bardziej rozsądną strategią na wyścig, a nie szaloną gonitwą przez cały dystans. Ci, którzy będą bardziej dbali o swoje opony, na koniec będą mieli większe szanse na obronę swojej pozycji lub zyskanie wyższej. „Będzie trzeba skorzystać trochę z 'szarych komórek', gdyż wyścigi w tym roku nie będą rozstrzygnięte do samego końca”, dodał Webber.

Każdy kij ma jednak dwa końce i jeśli wszyscy kierowcy będą tylko myśleli o oszczędzaniu opon, to wówczas wyścigi rzeczywiście mogą stać się jeszcze bardziej monotonne. Na szczęście jest kilku kierowców, którzy są gotowi wykorzystać niemal każdą okazję do ataku (Juan Pablo Montoya, Takuma Sato, a nawet Kimi Raikkonen) i tu powstaje dylemat: lepiej przepuścić zawzięcie atakującego kierowcę w nadziei, że zjedzie swoje opony do spodu i później będzie go można łatwo pokonać, czy bronić się kosztem większego zużycia własnych opon? Z tego typu wątpliwościami kierowcy będą zmagać się w sezonie 2005 i miejmy nadzieję, że przynajmniej w kilku pierwszych wyścigach będziemy świadkami niecodziennych rozstrzygnięć.

Źródło: F1-Live.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Webber: McLaren dobrze postąpił, rezygnując z Ricciardo
26.07.2023  Jordan: Piastri powinien zastąpić Pereza w Red Bullu
16.07.2023  Vettel: Zwolnienie de Vriesa z AlphaTauri było brutalne
16.01.2023  Webber: Ricciardo potrzebuje przerwy od ścigania w F1
05.09.2022  Ricciardo: Webber przeprosił mnie za okoliczności związane z Piastrim
Tagi:
Webber M.
Przepisy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca