F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Szczerbiński podsumowuje sezon 2010 w Autosport Young Guns

Nastolatek z Koszalina podsumowuje swój sezon i opowiada o planach na przyszłość.
Inf. prasowa, 8 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 2044<< | lista | T- | T+ | >>
16-letni Patryk Szczerbiński z Koszalina został w tym roku mistrzem brytyjskiej Formuły Autosport Young Guns, odnosząc w sezonie 3 zwycięstwa, 5 razy startując do zawodów z pole position i 11 razy stając na podium. Młody Polak został trzecim w historii polskiego sportu samochodowego mistrzem w międzynarodowych formułach, po Damianie Sawickim (2002 rok – mistrz Formuły Lista Junior) i Robercie Kubicy (2005 rok – mistrz Formuły Renault 3.5). Teraz nastolatek podsumowuje swój sezon i opowiada o planach na przyszłość.

Czym dla Ciebie jest wygrana w mistrzostwach Autosport Young Guns?
„Wygrana w Formule Autosport Young Guns dała mi dużo satysfakcji, pewności siebie i wiary, że mogę nadal kontynuować swoją pasję i realizować marzenia. A moim największym marzeniem jest ściganie się w Formule 1”.

Jakie znaczenie dla Ciebie ma fakt bycia dopiero trzecim Polakiem z tytułem mistrzowskim w bolidach?
„Jestem bardzo szczęśliwy, że udało mi się zapisać w historii polskiego motorsportu. To bardzo duże wyróżnienie dla mnie, tym bardziej, że sezon 2010 był moim pierwszym za kierownicą bolidu”.

Co dało Ci zwycięstwo w Formule AYG?
„Zostałem zauważony przez największe teamy, od których dostałem propozycje startów na przyszły sezon. Do tej pory byłem anonimową osobą w branży, a po zwycięstwie wszystko się zmieniło”.

Porównując swoje starty w kartingu i te w bolidzie, to co jest największą różnicą?
„Wyścigowy weekend w bolidach jest spokojniejszy niż weekend w gokarcie, podczas którego wszystko dzieje się bardzo szybko i nie ma chwili na odpoczynek. Przy bolidach jest dużo czasu pomiędzy wyścigami czy sesjami treningowymi, w czasie których mechanicy pracują nad przygotowaniem auta. Najbardziej męczący jest chyba piątek, ponieważ mamy około 4 treningi po 30 minut każdy”.

Jakie aspekty wymagały największej pracy i przystosowania się?
„Styl jazdy bolidem znacznie różni się od stylu jazdy gokartem. W bolidzie przy dużych prędkościach liczy się każdy ruch kierownicą. Potrzebna jest też ogromna wiedza jak dobrze przygotować pojazd, ponieważ jest w nim bardzo dużo elementów do ustawiania, a to ma kolosalny wpływ na wyniki. Bardzo ważne było też wypracowanie współpracy i komunikacji pomiędzy mną a całym zespołem”.

Który wyścig w sezonie był dla Ciebie najtrudniejszy i dlaczego?
„Uważam, że najcięższym wyścigiem był mój ostatni w sezonie 2010 na torze Thruxton. Od tego wyścigu zależało moje mistrzostwo. Wiedziałem, że muszę wygrać. Na 5 okrążeniu wyszedłem na prowadzenie i zacząłem uciekać mojemu rywalowi Maxowi Corneliusowi. Gdy rozpoczynałem ostatnie „kółko” miałem sekundę przewagi nad Maxem i za chwilę miałem świętować swoje mistrzostwo, ale przed ostatnim zakrętem jadący za mną Max Cornelius nie zahamował i ścinając zakręt od zewnętrznej strony z całym impetem wjechał w mój bolid. Wypadliśmy poza tor, ale on mógł kontynuować jazdę. Zniszczenia mojego bolidu były na tyle poważne, że musiałem wycofać się z wyścigu jakieś 100 metrów przed metą. Przy takich wynikach mistrzem w sezonie 2010 zostawał Max Cornelius. Mój zespół Falcon Motorsport od razu wniósł protest, a sędziowie obejrzeli zarejestrowany materiał wideo oraz przesłuchali mnie i Maxa. W wyniku tego Max został zdyskwalifikowany za celowe spowodowanie kolizji, a ja zostałem mistrzem Autosport Young Guns 2010”.

W takim razie, który z wyścigów był Twoim najlepszym?
„Drugi wyścig w Brands Hatch, gdzie wygrałem po bardzo słabym starcie. Przed wyścigiem wiedziałem, że muszę zwyciężyć aby dalej liczyć się w walce o tytuł mistrza w tym roku. Po pierwszych okrążeniach nie wyglądało to dobrze bo spadłem na trzecią pozycję, a mój najgroźniejszy rywal w mistrzostwach prowadził wyścig. Jednak dałem z siebie wszystko, dogoniłem go i wygrałem, pozostając liderem punktacji przed ostatnią rundą”.

Jaki tor z tych w kalendarzu Autosport Young Guns spodobał Ci się najbardziej?
„Moim ulubionym torem został Brands Hatch Indy. Jest to obiekt, który wygląda na łatwy z zewnątrz ale jest bardzo wymagający gdy po nim jedziesz”.

Gdybyś mógł cofnąć czas i zmienić jedną rzecz w tegorocznych rozgrywkach, co by to było?
„Na pewno drugi wyścig w Castle Combe gdzie przez pomyłkę sędziego, który pokazał zły numer bolidu na tablicy, straciłem szansę na zwycięstwo i tym samym na bardziej komfortową sytuację w punktacji. Sędzia zażądał, aby bolid numer 4 zjechał do boksu na naprawę i tak zrobiłem, choć nie czułem że tego potrzebuję. Potem okazało się, że miał zjechać bolid nr 14. Ja niepotrzebnie straciłem czas i spadłem na 4. miejsce w wyścigu”.

Zatem co dalej? Jakie masz plany na przyszły rok i lata następne?
„W sezonie 2011 planujemy wystartować w Formule Renault 2.0 Eurocup i w Formule Renault 2.0 UK. Następnie myślimy o startach w GP3 i GP2 lub World Series by Renault, ale wszystko zależy od wyników rozmów ze sponsorami, które obecnie prowadzimy”.

Jak spędzisz najbliższe miesiące przygotowując się do następnego sezonu?
„Na pewno będę pracował nad kondycją fizyczną chodząc na siłownię i basen. Planuję również odbyć kilka testów w Formule Renault oraz wystąpić w Winter Series w Formule Renault 2.0 w Wielkiej Brytanii”.

Partnerami Patryka Szczerbińskiego w sezonie 2010 są: 2B Interface, NordGlass, 4FIT oraz PowerSlim.

Źródło: Informacja prasowa HEXA PLUS
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.11.2013  Galeria: Porsche Supercup - Abu Zabi 2013
03.11.2013  Thiim przypieczętował tytuł drugim zwycięstwem na Yas Marina
02.11.2013  Giermaziak na podium, Thiim wygrywa na Yas Marina
02.11.2013  Giermaziak z trzeciego pola w pierwszym wyścigu w Abu Zabi (akt.)
01.11.2013  Ammermuller najszybszy w treningu Porsche Supercup
Tagi:
Wywiady
Inne wyścigi
Polacy
Szczerbiński P.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
barteks, 08.10.2010 15:12[!]
Zapowiada się ciekawie. Oby z tego wyszło coś więcej :)
Shaitan, 08.10.2010 17:07[!]
Już od jakiegoś czasu trzymam za niego mocno kciuki. Naprawdę bardzo dobrze zapowiadający się młody kierowca...
yaper, 08.10.2010 19:47[!]
On ma dopiero 16 lat, zatem jeśli będzie sprawnie się wspinał po stopniach serii juniorskich to może coś osiągnie. Zobaczymy jak wypadnie w formułach 2.0 i czy od razu będzie konkurencyjny.

Giermaziak mnie rozczarował ucieczką od formuł 3 do samochodów sportowych, a wyglądało na to, że Motorpark Academy umożliwi mu starty w niemieckiej F3 bądź F3ES. Szczerbiński to obecnie najlepiej rokujący Polak i będę uważnie śledził jego poczynania w przyszłym sezonie.
Maraz, 08.10.2010 20:19[!]
Z tego co wiem, to gdyby Kuba miał konkretną ofertę startów w F3 z Motorpark Academy (podpis i jedziesz), to by z niej skorzystał. Niestety prawdopodobnie nie było odpowiedniego wsparcia finansowego na F3 i na razie skończyło się na Porsche i GT.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca