F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Japonka Keiko Ihara wystartuje w Brytyjskiej Formule 3

Marek Roczniak, 6 lutego 2005, zmieniony 10.11.2005 22:15, wyświetlenia: 1288<< | lista | T- | T+ | >>
Kobiety startujące w wyścigach bolidów jednomiejscowych zwykle nie są brane na poważnie, ale być może już wkrótce podejście to ulegnie zmianie, albowiem na horyzoncie pojawiła się Japonka Keiko Ihara, która zamierza pójść w ślady Takumy Sato.

Ihara wyścigami samochodowymi zainteresowała się w zasadzie przypadkiem, kiedy to będąc jeszcze modelką została zaproszona przez swojego szefa na tor wyścigowy. Atmosfera i dźwięk silników, w szczególności samochodów Ferrari, wywarły na Japonce tak silne wrażenie, iż zdecydowała się spróbować własnych sił w tej dziedzinie sportu.

Nie posiadając doświadczenia nabytego w kartingu, co upodabnia ją właśnie do Sato, Keiko dzięki wielkiej determinacji już w pierwszym roku startów (1999) w japońskich mistrzostwach Ferrari 355 zajęła drugie miejsce. Tym samym zakwalifikowała się do międzynarodowego finału, rozegranego oczywiście we Włoszech, który ukończyła na drugim stopniu podium.

Po tym sukcesie Ihara postanowiła skupić się na wyścigach bolidów jednomiejscowych i za namową Sato skierowała się do Wielkiej Brytanii, aby startować w Formule Renault. Powód przeniesienia się do Europy był oczywisty, gdyż nawet wydawałoby się prestiżowa Formuła Nippon nie pozwala nabyć wystarczającego doświadczenia, które pozwoliłoby chociażby marzyć o startach w Formule 1.

Po w miarę udanym sezonie 2000 przeniosła się do Francuskiej Formuły 3, jako że jej ówczesny sponsor, firma Autobacs, otworzyła właśnie w tym kraju sieć swoich sklepów. Tu wielokrotnie została uhonorowana tytułem najlepszego kierowcy dnia. Następnie po półrocznej przerwie w ściganiu Japonka wzięła gościnnie udział w rozegranej w Malezji rundzie Azjatyckiej Formuły 2000, którą wygrałaby, gdyby nie problemy z silnikiem.

W 2003 roku przyszła kolej na starty w Azjatyckiej Formule BMW, zakończone trzecią pozycją w klasyfikacji generalnej kierowców. W zeszłym roku Keiko wróciła do Japonii, by wziąć udział w Formule Dream, jednak cały czas zdawała sobie sprawę, że tylko w Europie ma szansę na odniesienie większych sukcesów.

W końcu udało jej się znaleźć odpowiedniego sponsora, w postaci producenta kosmetyków Ivy Cosmetics i w tym roku wystartuje w mocno obsadzonej Brytyjskiej Formule 3, reprezentując barwy jednego z najbardziej utytułowanych zespołów, Carlin Motorsport. To właśnie z tym zespołem Takuma Sato w 2001 roku wywalczył tytuł mistrza Brytyjskiej Formuły 3, co otworzyło mu drogę do udanej jak dotąd kariery w Formule 1.

„Lubimy przecierać nowe szlaki i pewnego dnia sukcesy w F1 zacznie odnosić kierowca płci żeńskiej”, mówi Trevor Carlin, właściciel Carlin Motorsport, będący jednocześnie dyrektorem sportowym zespołu Jordan. „Keiko dołącza do nas, aby przygotować się do wyższej formuły, idąc śladem kierowcy B.A.R, Takumy Sato, który zdobył dla nas mistrzostwo w Brytyjskiej Formule 3 w 2001 roku”.

Keiko Ihara: „Nie jest łatwo kobiecie dostać się do czołowej serii wyścigowej – czasami trudno być branym na poważnie. Dzięki wsparciu firmy Ivy zyskałam wspaniałą szansę startów w zespole Carlin Motosport i jestem zdeterminowana, aby odwdzięczyć się za okazane wsparcie rezultatami uzyskanymi na torze”.

Źródło: Carlin Motorsport, Metropolis Japan
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.03.2017  W sezonie 2019 dojdzie do połączenia GP3 z europejską Formułą 3?
03.04.2016  Gunther zwycięzcą finałowego wyścigu europejskiej F3 na Paul Ricard
02.04.2016  Ilott dowiózł do mety pierwsze zwycięstwo w europejskiej edycji F3
02.04.2016  Stroll odniósł pewne zwycięstwo na otwarcie sezonu europejskiej F3
21.11.2012  FIA przedstawiła kalendarz Mistrzostw Europy F3 na sezon 2013
Tagi:
F3 ES

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca