|
|
|
|
|
|
FIA za a nawet przeciw wymuszeniu gotowości toru 90 dni przed GP? |
Prezydent Senatu FIA - Nick Craw ma dylemat w sprawie inspekcji nowych torów... |
|
•Marek Roczniak, 23 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 2086 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Z reakcji jednej z ważniejszych osób we władzach FIA można by wywnioskować, że inne nowe miejsca ubiegające się o prawo do organizowania grand prix nie będą już mogły liczyć na takie specjalne względy w kwestii inspekcji toru przed inauguracyjnym wyścigiem, jak Korea Południowa.
Zwykle ostateczna inspekcja powinna się odbywać nie mniej niż 90 dni przed inauguracyjnym wyścigiem, jednak w przypadku toru Yeongam z powodu opóźnień w budowie, spowodowanych – jak twierdzą organizatorzy – 38-dniowymi opadami deszczu, FIA zgodziła się, by przeprowadzono ją mniej niż dwa tygodnie przed GP, a prace wykończeniowe szły pełną parą jeszcze dzień przed pierwszym treningiem.
„Czy stanie się coś podobnego w przyszłości? Odpowiedź brzmi nie” – powiedział Nick Craw, prezydent Senatu FIA, w rozmowie z gazetą Austin American Statesman przy okazji wizyty w miejscu, w którym ma powstać nowy tor F1 w Teksasie. Amerykanin dodał, że nowe tory w Rosji i Indiach także będą podlegały 90-dniowej zasadzie dotyczącej inspekcji, która niemal na pewno nabierze większej mocy po listopadowych obradach FIA.
„To prawdopodobnie nieco lepiej ochroni interesy wszystkich, niż czekanie do ostatniej chwili przed imprezą, by usłyszeć 'Ojej, daliśmy plamę” – wyjaśnił Craw. Do tego momentu wszystko jest jak najbardziej w porządku i trudno się nie zgodzić z szefem Senatu FIA. Wygląda jednak na to, że harmonogram budowy toru w Austin jest już bardzo napięty i istnieje podejrzenie, że w tym przypadku inspekcja – tak jak w Korei – będzie musiała zostać opóźniona.
Co na to Craw? No cóż – zapowiedział, że będzie lobbował przeciw umocnieniu zasady o inspekcji toru 90 dni przed wyścigiem... Organizator Grand Prix Stanów Zjednoczonych od roku 2012 – Tavo Hellmund dodaje: „Z pewnością nie chcemy twardego wymogu inspekcji minimum 90 dni przed wyścigiem, ponieważ jedynym torem na świecie, któremu sprawi to problemy, będzie ten jeden (w Austin)”.
Źródło: Motorsport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|