|
|
|
|
|
|
Kanaan rozstał się z zespołem Andrettiego w IndyCar |
"Takie jest życie i rzeczywistość, a teraz muszę się rozejrzeć za nowym domem". |
|
•Marek Roczniak, 29 pa?dziernika 2010, wyświetlenia: 1995 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Były mistrz IndyCar – Tony Kanaan rozgląda się za nową posadą na sezon 2011 po tym, jak potwierdzone zostało jego oficjalne rozstanie z zespołem Andretti Autosport po dziewięciu latach wspólnych startów.
Dalsze starty Brazylijczyka w tym zespole były wątpliwe już od zakończenia sezonu 2010, bowiem wieloletni sponsor 7-Eleven zapowiedział na początku tego miesiąca, że nie będzie już finansował samochodu wystawianego przez stajnię Michaela Andrettiego dla Kanaana. Teraz, po oficjalnym rozwiązaniu umowy z zespołem, Tony ma już w pełni wolną ręką w poszukiwaniu nowej posady.
„Nie zgadzam się z pewnymi sprawami i jest to bardzo rozczarowujące, ale odchodzę bez urazy” – powiedział 35-letni kierowca serwisowi SPEEDtv.com. „To smutne, ponieważ chciałem tutaj zostać. Ten zespół był moim domem przez dziewięć lat i mam wiele wspaniałych wspomnień, ale takie jest życie i rzeczywistość, a teraz muszę się rozejrzeć za nowym domem”.
Brazylijczyk nie żałuje swojej decyzji o pozostaniu w tym zespole na sezon 2009, choć miał wtedy propozycję przejścia do Ganassiego. Miejsce to zajął ostatecznie Dario Franchitti, który w ostatnich dwóch sezonach zdobył tytuł. „Nadal uważam, że to był najlepszy wybór dla mnie i nie chodziło o pieniądze. Wygraliśmy trzy razy mistrzostwa i dwa razy Indy 500, należąc do wielkiej trójki obok zespołów Penske i Ganassi. Łatwo teraz powiedzieć, że byłem głupi, ale byłem lojalny wobec mojego zespołu i taki po prostu jestem”.
Kanaan dołączył do Andrettiego na początku 2003 roku, kiedy zespół ten przeniósł się z Champ Car do IndyCar, wygrywając od tamtej pory 14 wyścigów i zdobywając tytuł w 2004 roku. W zakończonym niedawno sezonie okazał się najlepszym z czterech kierowców Andrettiego, finiszując w mistrzostwach tuż za kwintetem Ganassi i Penske. Mimo, że Kanaan był jednym z najlepiej opłacanych kierowców w stawce, to jednak twierdzi, że pieniądze nie są jego priorytetem w poszukiwaniu posady na rok 2011.
„Wiem, że niektórzy ludzie mogą myśleć, iż nie mogą sobie na mnie pozwolić, ale nie myślę teraz o pieniądzach. Szukam konkurencyjnego zespołu, w którym mógłbym wygrywać wyścigi” – powiedział Brazylijczyk. Przyznał też, że w pewnych okolicznościach może nawet podpisać nowy kontrakt z Andrettim: „Może to brzmi jak szalony pomysł, ale jeśli zdobędę sponsora i sprowadzenie go do Michaela będzie dla mnie najlepszą opcją, to tak właśnie zrobię”.
Z czwórki tegorocznych kierowców zespołu tylko Marco Andretti i Danica Patrick mogą być pewni startów w sezonie 2011, natomiast posada Ryana Hunter-Reaya jest wątpliwa z powodu tego, że główny sponsor jego samochodu – IZOD zapowiedział, że nie będzie finansował jego startów w przyszłym roku.
Źródło: Autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|