F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli wzywa F1, by pozwolono jej dostarczać agresywne ogumienie

Wydaje się, że włoska firma w sezonie 2011 chce zaopatrywać zespoły w skrajnie miękkie mieszanki.
Grzegorz Filiks, 8 listopada 2010, wyświetlenia: 3727<< | lista | T- | T+ | >>
Nowy dostawca opon dla Formuły 1 – firma Pirelli wzywa zespoły i kierowców do zaakceptowania bardziej agresywnego ogumienia na przyszły rok i jednocześnie namawia, by nie narzekać na trudności, jakie mogą wystąpić przy jego używaniu.

Włoski producent jest gotowy nie być zbyt konserwatywnym przy tworzeniu opon F1, by poprawić widowiskowość tego sportu w sezonie 2011. Takie posunięcie wymaga jednak współpracy ze strony ekip i samych zawodników, ponieważ nie mogą oni ciągle narzekać na ogumienie, które jest trudne w użytkowaniu. Szef ds. rozwoju opon Pirelli – Paul Hembery odwiedził w zeszły weekend tor Interlagos i powiedział dziennikarzom, że jego firma i stajnie F1 muszą zatem pracować razem.

„Chcielibyśmy zastosować agresywne podejście” – ujawnił Brytyjczyk w wywiadzie dla AUTOSPORT. „Kiedy pracowaliśmy z GP2 i F1 (w fazie rozwojowej) oni mówili, że oczekują od nas właśnie takiej postawy. Z punktu widzenia producenta opon lepiej byłoby być bardziej ostrożnym, bo wtedy ludzie nie mówiliby o zbyt szybkim zużyciu. Jednakże z perspektywy sportowej i dla widowiska prawdopodobnie najlepsze byłoby zastosowanie dwóch rodzajów opon w wyścigu ulegających szybkiej degradacji, aby mieć urozmaicenie, ponieważ w tym momencie masz do wyboru jedną agresywną i jedną stabilną mieszankę, co oznacza, że każdy kończy z tą samą strategią”.

„Gdyby obie dostępne mieszanki były bardzo agresywne, to wówczas zespoły i kierowcy zaczęliby myśleć kiedy ich użyć i jak ich użyć. Dokładnie z taką sytuacją mieliśmy do czynienia w Kanadzie, ale zawodnicy i członkowie ekip musieliby zaakceptować ten pomysł, bo nie ma sensu robić czegoś takiego, gdy zawodnik przychodzi i mówi, że opony są do niczego – wtedy możemy dać mu ogumienie, które wytrzyma 50 okrążeń, bo potrafimy takie stworzyć”.

Hembery jest zachwycony dotychczasowym przebiegiem testów nowych opon dla F1, ale jednocześnie zapowiada, iż Pirelli nawet po rozpoczęciu sezonu 2011 chce rozwijać swój produkt. „Myślę, że będziemy chcieli kontynuować ewaluację naszych opon w trakcie sezonu. Wspomnieliśmy o tym zespołom, ponieważ naiwnością z naszej strony byłoby twierdzić, że podczas sezonu nie możemy się niczego nauczyć. Tak więc powiedzieliśmy stajniom, że gdybyśmy mieli okazję, to na przykład w połowie sezonu na pierwszym piątkowym treningu chcielibyśmy wypróbować nową mieszankę”.

„Nie szukamy bycia zbyt konserwatywnym, ale czasami jest tak, że idziesz trochę w nieznane. Nie oczekujemy także wspaniałej wydajności, choć ostatecznie i tak to robimy, bo chcemy kontynuować ulepszanie produktu. Nie mamy zamiaru tylko dostarczyć opon, przebyć sezon, a potem zapomnieć o nich. Aktualnie dążymy do tego, by jednocześnie prowadzić równoległy program rozwojowy (w 2011), prawdopodobnie z Toyotą, mający na celu testowanie technologii, wydajności i innowacyjnych tworzyw. Niektóre z nich będziemy mogli zaadoptować do F1”.

Wszystkie zespoły Formuły 1 po raz pierwszy sprawdzą nowe opony Pirelli podczas dwudniowych testów, które nastąpią w Abu Zabi kilka dni po zakończeniu sezonu. Z kolei ostateczny test przeprowadzony przez Pirelli przed przedsezonowymi zimowymi jazdami F1 odbędzie się w Bahrajnie w środku grudnia.

Źródło: Autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
19.10.2023  Isola odpiera zastrzeżenia Verstappena
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Shadowhawk, 08.11.2010 15:50[!]
Oni ciągle o tej Kanadzie, tam nawierzchnia zapewniła widowisko opony to był czysty przypadek. W Niemczech Bridgestone zastosował skrajne mieszanki i nic się nie działo taktyka była taka sama jak na wcześniejszych wyścigach.
mardok2010, 08.11.2010 16:01[!]
emocje zapewniłby drugi producent opon
Kamikadze2000, 08.11.2010 16:19[!]
Racja! W Kanadzie po prostu nawierzchnia jest w opłakanym stanie i stąd takie rzeczy. ;))
Maraz, 08.11.2010 16:24[!]
Ale zrozumcie, że nie chodzi tylko o wybranie mieszanek z rodziny o obecnej skali twardości i wytrzymałości, a o stworzenie rodziny opon, w której wszystkie opony w miarę szybko tracą dobre osiągi, nawet twarde.
ir3n3usz, 08.11.2010 16:29[!]
Mam nadzieję, że tak właśnie zrobią. Denerwuje mnie ta jazda na jeden pitstop, powinno coś się dziać. W połowie ostatniego wyścigu usnąłem...
mardok2010, 08.11.2010 17:16[!]
niech wprowadzą 3 mieszankę i obowiązek skorzystania z każdej
archibaldi, 08.11.2010 17:25[!]
niech zrobią oponę, która nawet w najtwardszej wersji nie wytrzyma więcej niż 20 kółek. To co w tym roku zaproponował Bridgestone z oponami, które robią 85% dystansu wyścigu to zabijanie widowiska. I tak już nie ma tankowania...
paymey852, 08.11.2010 18:02[!]
Popieram Pirelli, Kanada to był dobry przykład, niestety jedyny i przez przypadek.
Kierowcą to nie na ręke ale powinni się zgodzic dla lepszego widowiska.

W tym roku mozna było czasami przejechac cały dystans na miękiej, inna sprawa ze tylko Red Bullą się to opłacało bo mieli bolid z innej ligi, ehh :/

Najlepiej jak Mięka była by o 3s lepsza ale tylko przez 1/4 dystansu i wtedy szybka degradacja.
mardok2010, 08.11.2010 23:49[!]
ta opona się zużywała bardzo szybko ale i tak czołówka przejechała po prawie 50 kółek na jednym komplecie
zoolwik, 09.11.2010 11:09[!]
Ale na czym ma polegac poprawienie widowiska przez czestsza zmiane opon, na liczeniu na to, ze mechanikowi srubka wypadnie? :)
mrzaza, 09.11.2010 11:49[!]
@zoolwik
Raczej bardziej chodzi o taką sytuację jak miała miejsce w Brazylii, kiedy Buton przeskoczył kilka pozycji dzięki szybszej zmianie miękkiej, zużytej już mieszanki na twardszą, świeżą.
Gdyby np. czas między zużytą gumą, a swieżą dawał róznicę 2-3 sek na kółku, to zespoły musiałyby dużo więcej kombinować i dostosowywać wciąż na bieżąco stretegie do wydarzeń na torze.
paymey852, 09.11.2010 12:12[!]
Obecne opony niszczą się bardzo powoli dlatego nie opłaca sie zaryzykować.
Chodzi o to aby kierowca z 3 pit stopami wygrał z kierowcą na 2 pit stopach.
MaxKapsel, 09.11.2010 12:59[!]
Bardziej agresywna opona? Znaczy taka, która przy manewrze wyprzedzania i walce koło w koło próbuje przegryźć oponę konkurenta?...;)

A tak w ogóle, to w oryginale jest "we would want to evolve the tyre" a nie "evaluate" . Czyli nie "kontynuować ewaluację", tylko "ewolucję"... a najprościej po prostu kontynuować rozwój albo rozwijać.
yaper, 10.11.2010 15:59[!]
W pełni popieram Pirelli. Jeśli zespoły F1 nie przystaną na te sugestie to będzie kolejny krok do zabicia F1. Ten sezon w kwestii oponiarskiej jest beznadziejny. Wszystkie zespoły jadą na podobnej strategii, brak częstszych wizyt w pitach, bo twarda guma wytrzyma nawet cały wyścigowy dystans.

Jedynym wyjściem byłoby stworzenie rodziny szybko degradujących się opon - żadnych 'tanków', którym żaden asfalt nie straszny. Widowisko przede wszystkim, a nie oszczędzanie opon w imię cięcia kosztów i ekologii. 3-4 pity w trakcie wyścigu? Czemu nie! I nie będzie to okazja do: "komu wypadnie śrubka". Kierowcy różnie obchodzą się z oponami, dodajmy do tego różne strategie, więcej okazji do ataku, bo nie trzeba troszczyć się o kapcie. Same pozytywy, ale i tak pozostanie to co mamy, bo w F1 brak już osób trzeźwo myślących. Smutne.

Poruszono ciekawą kwestię testowania bolidem Toytoty w trakcie sezonu. Jak to się ma do HRT, jeśli ich umowa z Kolonią wypali. Owszem, bolid 09 to inna konstrukcja, ale niesmak i pole do podejrzeń o przewadze pozostaje. OK, HRT to outsider, zatem i tak nie zagrożą szpicy, ale sprawiedliwość sprawiedliwością - nie ma równiejszych, bo ułomni.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca