F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Courtney: Docisk kluczem do sukcesu Red Bulla w Abu Zabi

Były kierowca testowy F1 - James Courtney przewiduje dominację RB6 na torze Yas Marina.
Mariusz Karolak, 10 listopada 2010, wyświetlenia: 1701<< | lista | T- | T+ | >>
Były kierowca testowy Formuły 1 – James Courtney jest zdania, że samochody zespołu Red Bull są najlepiej przystosowane do toru Yas Marina, na którym w najbliższy weekend rozstrzygnie się walka o tytuł podczas Grand Prix Abu Zabi.

Australijczyk, który jest aktualnie liderem V8 Supercars, w 2001 i 2002 roku był kierowcą testowym zespołu Jaguar, który później został przekształcony w Red Bull Racing. To również były kartingowy mistrz świata. Courtney już dwa razy ścigał się na torze Yas Marina i choć samochody z serii V8 niczym nie przypominają F1, to jednak dostrzega on aspekty, które będą pasowały bolidom RBR.

„To dosyć wymagający tor” – powiedział Courtney. „Jest sporo pochyłych zakrętów. Nawierzchnia jest bardzo gładka i niespecjalnie szorstka. Nie ma zbyt dużo przyczepności, czyli powinno to sprzyjać samochodom z lepszym pakietem aerodynamicznym, a zatem wygląda na to, że będzie odpowiadało Red Bullom. Większość zakrętów tutaj jest lekko pochyła, więc samochody chcą się na nich ślizgać i im większy masz docisk, tym mniej będziesz ślizgał się od innych”.

„Wszystkie miejsca, gdzie trzeba ostro hamować umożliwiają też wyprzedzanie. Zapowiada się ciekawy spektakl z mistrzostwami mogącymi rozstrzygnąć się dosłownie na ostatnim okrążeniu. Ściganie się nocną porą nad przystanią to całkiem fajne uczucie. W zeszłym roku samochody Red Bulla były tu całkiem szybkie. Myślę, że nie ma zbyt wiele torów, które by nie pasowały tym bolidom, ale szczególnie tutaj można stawiać na nich. Wszystko będzie sprowadzało się do pokonania Alonso. Mark nie będzie przejmował się Vettelem, a Alonso”.

Courtney także ścigał się tutaj przy sztucznym oświetleniu i stwierdził, że nie stanowi to najmniejszego problemu. „Nie zdajesz sobie sprawy z tego, że wokoło jest ciemno, dopóki nie rozejrzysz się poza tor. Sztuczne oświetlenie nie ma żadnego wpływu na ściganie i niczego nie zmienia”. Kierowca V8 dodał na koniec, że jego rodak Webber będzie chciał zdobyć mistrzostwo dzięki własnym staraniom, a nie pomocy ze strony zespołowego kolegi Vettela, dlatego decyzja Red Bulla o nie wprowadzaniu poleceń zespołu jest jego zdaniem słusznym posunięciem.

Źródło: smh.com.au
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
07.05.2024  Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
06.05.2024  LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
Tagi:
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
paymey852, 10.11.2010 13:43[!]
No to Renault znowu będzie zdublowane :(
Falarek, 10.11.2010 16:53[!]
Jedynie długa prosta nie będzie pasować Red Bullom :)
kemek, 10.11.2010 22:31[!]
To niech zmniejszą docisk, bo jeżdżą jak po szynach.
christoff.w, 11.11.2010 05:30[!]
"Ściganie się nocną porą"- tego mi brakuje w pewnej grze. ;) A tak na serio to mysle ze Renia poinna byc konkurencyjna skoro wazny docisk cos jak w Monaco(?) a moze sie myle?
yaper, 11.11.2010 16:19[!]
Webber musi się postarać o PP, wtedy ma jakieś szanse na dobry start i utrzymanie za sobą Vettela. Ostatnie kwalifikacje to popis Vettela, chociaż w Brazylii Webber nie był znowu tak daleko. Gdyby zespół pomajstrował trochę przy bolidzie Niemca i tym samym go spowolnił byłoby to TO doskonałe, aczkolwiek częściowe znając słabe starty Australijczyka. Po drugie Vettel musi być przed Alonso... Dość gdybania, ja chcę już sobotę!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca