F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber i Red Bull a sprawa dostawcy silników od 2006 roku

Marek Roczniak, 18 lutego 2005, wyświetlenia: 918<< | lista | T- | T+ | >>
Ostatnio pojawia się coraz więcej doniesień na temat tego, jakoby zespół Sauber starał się o zmianę dostawcy silników z Ferrari na BMW od 2006 roku. W przypadku szwajcarskiej stajni byłby to całkiem logiczny wybór i to co najmniej z trzech powodów. Po pierwsze współpraca z Ferrari ostatnio nie układa się chyba najlepiej, jeśli weźmiemy pod uwagę zmianę dostawcy opon z Bridgestone na Michelin i poparcie dla propozycji GPWC przez Petera Saubera. Po drugie silniki monachijskiego koncernu byłyby z pewnością znacznie tańsze od jednostek napędowych Ferrari przy porównywalnych osiągach. Po trzecie obecny dyrektor techniczny zespołu Sauber, Willy Rampf, przez 15 lat był pracownikiem BMW, zanim w 1994 roku rozpoczął współpracę ze szwajcarską stajnią. Trzy lata później powrócił na krótko do Monachium, by nadzorować rozwój motocykla F650, który dwukrotnie wygrywał Rajd Paryż-Dakar w latach 1998-1999. Rampfa łączą zatem bardzo dobre stosunki z BMW i fakt ten może okazać się bardzo pomocny w negocjacjach.

Kolejnym zespołem, który rzekomo stara się o silniki monachijskiego koncernu, jest Red Bull Racing. Pytanie tylko, czy stajni z Milton Keynes potrzebna jest zmiana dostawcy silników, skoro obecnie współpracuje ona bądź co bądź na zasadach fabrycznych z firmą Cosworth. Z wypowiedzi kierowców Red Bull można wywnioskować, że nowy model TJ2005 V10 jest bardzo udany i w dodatku niewiarygodnie niezawodny – niektóre egzemplarze są w stanie wytrzymać do 1800 kilometrów bez awarii. Cosworth chwali się, że silnik ten pomimo dwukrotnie wydłużonego okresu życia dysponuje większą o 25 koni mechanicznych mocą w stosunku do silnika CR-6 z początku zeszłego sezonu i wyższymi o 300 obrotami. Co więcej, na Grand Prix Stanów Zjednoczonych szykowana jest już jeszcze mocniejsza wersja, która ma za sobą pierwsze pomyślne testy na torze.

Zmiana właściciela z Forda na biznesmenów zaangażowanych w amerykańską serię Champ Car tchnęła jakby zupełnie nowe życie w pracowników Coswortha i nie wydaje się, aby firma ta miała zamiar wycofać się z Formuły 1. W końcu Cosworth to już niemal legenda, choć w ostatnich latach z pewnością wiele brakowało do sukcesów z dawnego okresu, kiedy to na torach królowały jednostki napędowe Cosworth DFV. Notabene były to trzylitrowe silniki V8, a podobna konfiguracja będzie obowiązywała od 2006 roku. Z dobrze poinformowanych źródeł wiadomo, że Cosworth od listopada 2004 roku pracuje równolegle nad silnikiem w specyfikacji na sezon 2006, dysponującym w tej chwili mocą 800 koni. W tej sytuacji Red Bull powinien się chyba wstrzymać ze zmianą dostawcy silników, przynajmniej do momentu przekonania się, jak dobry jest tegoroczny silnik TJ2005.

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber
Red Bull
BMW
Cosworth
Rampf W.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca