F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Newey: Silniki nadal są naszym słabym punktem

"Zamrożenie prac nad silnikami stanowi dla nas z pewnością wielki problem".
Michał Roszczyn, 17 listopada 2010, wyświetlenia: 3672<< | lista | T- | T+ | >>
Pomimo zdobycia w tym sezonie obu tytułów mistrzowskich, dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey twierdzi, że jego zespół nadal traci z powodu niedostatków mocy silnika Renault V8 w okresie zamrożenia prac rozwojowych jednostek napędowych.

Choć panujące przepisy zabraniają rozwijania silników, to w przeszłości wydawano pozwolenia na ich podkręcenie w przypadku, gdy dany motor wydawał się dysponować mniejszą mocą w stosunku do produktów innych marek. Z takiego pozwolenia skorzystało Renault, ale według Neweya jego bolidy wciąż tracą na osiągach wskutek słabszych jednostek.

„Zamrożenie prac nad silnikami stanowi dla nas z pewnością wielki problem. Wiemy, że jeden czy dwóch producentów skorzystali na zamrożeniu prac rozwojowych i mam ogromną nadzieję, że zdołamy załatwić tę sprawę, ponieważ jak długo będzie trwał ten stan rzeczy, tak długo będziemy tracić. Silnik jest bardzo ważną częścią Formuły 1. Generalnie mamy tutaj trzy kluczowe elementy: odpowiedni kierowcy, odpowiedni silnik i odpowiednie nadwozie – taka jest kombinacja. Niemniej my nadal będziemy kontynuować naszą pracę. To wszystko, co możemy zrobić”.

Newey wyraził także swoje niezadowolenie z faktu, że potrzebna jest jednogłośna zgoda wszystkich zespołów, by wyrównać osiągi jednostek napędowych. „Jeden z producentów, który zdecydowanie przoduje pod względem osiągów, zdaje się być zupełnie przeciw rozpoczęciu negocjacji w celu wyrównania mocy”.

Dawny szef biura projektowego w Williamsie i McLarenie twierdzi, że Red Bull miałby dalej problemy z wydostaniem się ze środka stawki, gdyby nie wprowadzenie z początkiem ubiegłego sezonu rewolucyjnych zmian w przepisach dotyczących aerodynamiki i opon. „Niewątpliwie zmiany te pozwoliły nam się wybić, ponieważ od wczesnych lat 90. a nawet 80. do 2008 roku włącznie panowały bardzo stabilne regulacje. Wówczas w kółko robiono to samo i liczyły się zasoby, które w naszym przypadku nie dorównywały kilku ekipom z czołówki i nadal nie dorównują. Dzięki zeszłorocznym zmianom byliśmy w stanie przechytrzyć ich w pewnych obszarach i wystartować z dobrym pakietem, sensownie go rozwijając. Myślę, że nadało to nam impetu”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
04.05.2024  Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
Tagi:
Newey A.
Red Bull
Renault

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Martinez, 18.11.2010 10:22[!]
Mieli przecież jeszcze niedawno silniki Ferrari i oddali je Torro Rosso, bo tak bardzo chcieli mieć Renault. Mogli je zostawić a nie teraz narzekać.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca