F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Dlaczego Montoya i Ralf Schumacher nie zostali w Williamsie

Marek Roczniak, 23 lutego 2005, wyświetlenia: 1093<< | lista | T- | T+ | >>
Szef działu inżynierii w zespole Williams, Patrick Head, ujawnił ostatnio, że stajni z Grove po prostu nie było stać na kontynuowanie współpracy z Juanem Pablo Montoyą i Ralfem Schumacherem. W efekcie Montoya i Schumacher odeszli do McLarena i Toyoty, a na ich miejsce Frank Williams zatrudnił Marka Webbera i Nicka Heidfelda.

„Wkroczyliśmy w nową umowę z BMW”, tłumaczy były dyrektor techniczny Williamsa, „która obowiązuje począwszy od tego roku. Jest ona dla nas znacznie mniej korzystna finansowo i znaleźliśmy się w takiej sytuacji, że nie stać już nas na tych dwóch kierowców”.

Head jest jednak bardzo zadowolony z nowego, "ekonomicznego" składu kierowców. „W zasadzie wydaje mi się, że mieliśmy dużo szczęścia, gdyż udało nam się zdobyć dwóch kierowców, którzy powinni osiągać dobre wyniki. Nie odnoszę wrażenia, że będziemy w tym roku w słabszej formie z powodu kierowców”.

Wracając jeszcze do poprzednich kierowców Brytyjczyk przyznał, że zarówno oni, jak i zespół mogli być nie zadowoleni z dotychczasowej współpracy, która w przypadku młodszego z braci Schumacherów trwała sześć lat, a w przypadku Montoi cztery lata. „Żadna ze stron nie osiągnęła tego co chciała, więc tak czy inaczej była to już chyba najwyższa pora na zmianę i z pewnością nie wydaje mi się, abyśmy wykonali duży krok w tył”.

Head przyznał także, że dla dobra zespołu wraz z Frankiem Williamsem zdecydowali się na sprzedaż helikoptera i prywatnego odrzutowca, a uzyskane w ten sposób środki zostały przeznaczone na nowy tunel aerodynamiczny, który notabene z powodu różnić w stosunku do starego tunelu przyczynił się do tego, że tegoroczny bolid FW27 jest nie do końca udaną konstrukcją.

Źródło: ITV-F1.com, F1Racing.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Vowles: Williams może być mocny w Monako
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
Tagi:
Williams
Montoya J.P.
Schumacher R.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca