F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

10.05.2024

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt chce rozwiązać problem trudności wyprzedzania w F1

Prezydent FIA twierdzi, że wszystkiemu winne są tory i bolidy.
Grzegorz Filiks, 18 listopada 2010, wyświetlenia: 5594<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Jean Todt powiedział, że nowe tory muszą udowodnić, iż umożliwiają wyprzedzanie. Ponadto niewykluczone są modyfikacje istniejących obiektów w celu poprawienia widowiska organizowanych na nich zawodów.

Komentarz Francuza pojawił się bezpośrednio po kończącym sezon F1 wyścigu o Grand Prix Abu Zabi, w którym to rywalizujący o mistrzostwo świata Fernando Alonso, Mark Webber i Lewis Hamilton przegrali batalię z Sebastianem Vettelem, ponieważ utknęli za innymi bolidami po wyjeździe ze swoich pit-stopów.

Faworyci dysponujący lepszymi bolidami nie byli w stanie wyprzedzić m. in. Witalija Pietrowa i Roberta Kubicę – reprezentantów stajni Renault. „Musimy faworyzować wyprzedzanie” – wyznał Todt dziennikowi La Stampa. „W Abu Zabi takie manewry były niemożliwe”.

Francuz zaprzeczył, że stanowisko to jest zdeterminowane przegraną jego byłego pracodawcy – Ferrari w walce o tegoroczny tytuł mistrzowski, jako że Alonso po swoim pit-stopie nie był w stanie wrócić na potrzebne mu czwarte miejsce w zawodach na torze Yas Marina. Todt tłumaczy jednak, iż Hamilton miał identyczne problemy i stracił szansę na zwycięstwo przez niemożność wyprzedzenia Kubicy.

„Mówię jako prezydent FIA” – stwierdził 64-latek. „Weźmy Hamiltona: miał świeże opony, na jednym okrążeniu byłby szybszy od Kubicy o dwie sekundy, ale nie był w stanie go wyprzedzić. Od teraz przed wystawieniem obiektowi homologacji, oprócz poziomu bezpieczeństwa sprawdzimy także jego potencjał widowiskowości”.

Francuz ujawnił, że FIA jest przygotowana na podjęcie szybkich działań mających na celu rozwiązanie kłopotu z wyprzedzaniem. „23 listopada przedyskutujemy ten problem na komisji” – wyjawił Todt. „To wina samochodów i torów. Sporządzimy sprawozdanie na temat konkurencyjności obiektów i zobaczymy, czy już w 2011 roku będziemy mogli dokonać jakichś modyfikacji, jeśli oczywiście takowe będą możliwe”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
FIA
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
jpslotus72, 18.11.2010 21:52[!]
@podusiak22xD
Ja też bardziej zwróciłbym uwagę na bolidy - nie tylko na tory. Czasy takiej "wolnoamerykanki" jak np. początek lat 70' bezpowrotnie minęły (ta różnorodność konstrukcji, kształtów bolidów, skrzydeł, zwariowanych czasem pomysłów na aerodynamikę - jakby rywalizowały ze sobą pojazdy z różnych światów), ale coś trzeba by zrobić, żeby te wozy łatwiej mogły się wyprzedzać - przede wszystkim, żeby bardziej zależało to od umiejętności kierowcy...
tommyline, 18.11.2010 22:06[!]
Marzy mi się tor na którym jak na żużlu można wyprzedzić na łuku po zewnętrznej jadąc dłużej ale szybciej, lub wolniej ale krócej po wewnętrznej. Nie owal, ale przynajmniej dw - trzy takie zakręty.
genek, 18.11.2010 23:12[!]
@up
To się nie da zrobić. A to dlatego, że w czasie wyścigu optymalna droga jest nagumowana. Na żużlu trasa z biegu na bieg nie poprawia się raczej :)
Chyba, żeby zakręty zrobić np z tartanu ;) hehe poleciałem już
Smola, 18.11.2010 23:21[!]
Pyszczek Todt'a wydaje się uśmiechać wciąż i wciąż... Szerzej i szerzej. To w tak, a to inaczej. Niesamowite...
Problemem, jak słusznie zauważył nasz kochany francuz, są oczywiście samochody. Likwidacja podwójnego dyfuzora powinna pomóc w wyprzedzaniu. Agresywna mieszanka Pirelli również odciśnie piętno na kierowcach, którzy przed zakrętami częściej będą spoglądać w lusterka.
paymey852, 18.11.2010 23:47[!]
@wnerwiona "F1 to nie tylko wyprzedzanie."
Te słowa wszyscy powtarzają podczas GP Monako i jakoś nikomu to nie przeszkadza, ciekawe dla czego :)
bocian078, 18.11.2010 23:51[!]
moim zdaniem nawet 2-4 lata temu nie było tak źle. przykładowy filmik z haidfeldem w roli głównej:
http://www.youtub.../watch?v=_VLdPDo6mP4
po za tym zakaz tankowania, kiedyś były bolidy przed pit stopem które mogły mieć dużo lepsze osiągi.

fajnie było by budować sekcje prostych i zakrętów na których niema idealnej linii wyścigowej a są dwie jedna alternatywna (niestety nie wiem czy to możliwe)

http://www.youtub...&feature=related
jeszcze jedna ciekawa składanka
wątpię żeby z tego roku dało się ułożyć taką składankę. a przypomnijmy sobie że już wtedy wszyscy narzekaliśmy że niema wyprzedzania i od tamtego czasu wciąż to zmieniają "na lepsze" :/ więc po takich wypowiedziach aż boje się kolejnego sezonu...
cobra81, 19.11.2010 00:54[!]
Jakoś wątpię żeby koncerny, które wtopiły setki milionów $$$ w budowę nowoczesnych torów były skłonne do wywalania kolejnych dziesiątek milionów na ich przeróbki. Zresztą w niektórych przypadkach może się to okazać wręcz niemożliwe (chociażby w Walencji). Trzeba było o tym myśleć wcześniej, a nie teraz gdy doszło już dużo nowych obiektów, a w kolejnych dwóch latach doczekamy się bodajże tylko dwóch.
grissley, 19.11.2010 01:10[!]
bocian - Fajne te składanki, zwłaszcza QuickNickowa :)
mrzaza, 19.11.2010 07:55[!]
struna, 20.11.2010 16:58[!]
To nie wina torów, tylko brak umiejętności jazdy.Po prostu Fernando Alonso był kiepski w tym dniu i nie potrafił sobie poradzić ze świetnie jadącum w tym dniu Pietrowem. Także niech pan Todt zastanowi się na tym co mówi.
NEO86, 03.12.2010 16:40[!]
Co ten Todt gada. Jak wyprzedzanie w Abu Zabi było niemożliwe. Przecież na tym torze normalnie da się wyprzedzać. Doskonale pokazał to Robert :) A już twierdzenie Todta że Hamilton byłby szybszy o 2 sekundy na okrążeniu od Kubicy to jakaś kpina.

@bocian078

Fajne składanki szczególnie ta z Heidfeldem
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca