F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: Polecenia zespołu powinny być 'uregulowane', a nie zakazane

Prezydent FIA zdradził szczegóły słynnej afery związanej z 'team orders' powstałej w 2002 roku.
Grzegorz Filiks, 20 listopada 2010, wyświetlenia: 2421<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Jean Todt twierdzi, że polecenia zespołu w Formule 1 powinny być 'uregulowane', a nie zakazane.

Cała sprawa powróciła na forum dyskusyjne F1 po tegorocznym incydencie podczas wyścigu na Hockenheim, gdy Felipe Massa dostał polecenie od swojego inżyniera, by oddał zwycięstwo Fernando Alonso – swojemu koledze ze stajni Ferrari. „Osobiście nie jestem przeciwny 'team orders', tylko oszukiwaniu” – powiedział Todt w jednym z wywiadów.

Francuz stwierdził, że ukryte polecenia zespołu „okłamują widzów i media”, a później przez ich stosowanie kłamać muszą także stajnie i kierowcy. „Team orders zostały zakazane od 2002 roku, ale zastanawiam się, ile razy zostały one użyte w 'cichy' sposób. Różnica między tym co zrobiło Ferrari (w GP Niemiec) jest taka, iż nie było to nic innego, jak właśnie ciche polecenie. To była prowokacja wymierzona w przepisy” – powiedział Todt dziennikowi La Stampa.

Jednakże gdy spytano go, czy FIA zareaguje na ten występek zniesieniem niewygodnej dla niektórych zasady, ten odparł: „Zostanie ona uregulowana. F1 to sport zespołowy, a każda ekipa będzie brała odpowiedzialność za swoje zachowanie. Nie będziemy tolerować oszustw lub zakodowanych wiadomości typu 'Oszczędzaj paliwo'”. Co ciekawe, były szef stajni Ferrari obwinił swojego podopiecznego Rubensa Barrichello za powstanie najsłynniejszej w historii F1 kontrowersji z poleceniami zespołu w sezonie 2002, gdy to Brazylijczyk został wyraźnie poproszony przez radio by 'pozwolić się wyprzedzić 'Michaelowi (Schumacherowi) jadącemu po mistrzostwo.

„Nie powinienem wtedy nic mówić” – wyznał prezydent FIA. „Umówiliśmy się wcześniej, że jeśli on (Barrichello) po swoim pit-stopie znajdzie się z przodu, to wówczas miał przepuścić Schumachera bez wywoływania zamieszania. To było uzgodnione, a zawodnicy dostają wynagrodzenie za akceptowanie pewnych decyzji. Jednakże on kazał mi się powtarzać 50 razy i oddał pozycję na ostatnim zakręcie – publiczność zaczęła gwizdać, Schumacher oddał mu pierwsze miejsce na podium, a Ferrari ukarano grzywną w wysokości 500 tysięcy USD za naruszenie protokołu”.

Francuz spytany, czy żałuje powstania całej historii przyznał: „Tak, bo patrząc z perspektywy czasu można było tego uniknąć. Schumacher i tak zdobyłby tytuł. Jednakże żałowałbym jeszcze bardziej, gdybyśmy stracili mistrzostwo przez kilka punktów”. Z kolei w wywiadzie dla francuskiego dziennika L'Equipe Todt stwierdził, że jego zdaniem kierowcy Renault 'pomogli' Sebastianowi Vettelowi jeżdżącemu Red Bullem napędzanym silnikiem Renault w zdobyciu tytułu mistrza świata 2010 roku, przez przytrzymanie za sobą głównych konkurentów Niemca podczas wyścigu w Abu Zabi.

„Oni (Robert Kubica i Witalij Pietrow) pomogli Red Bullowi mimo tego, że stajnia ta często skarży się na niekonkurencyjność jednostki napędowej Renault” – powiedział Francuz.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
FIA
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
scanner, 20.11.2010 13:01[!]
Jasne, pomogli.
ALO dał ciała, ale przecież wytłumaczyć go jakoś trzeba...
seba_d, 20.11.2010 13:01[!]
Ameryki to on nie odkrył że Renault pomogło Vettelowi, ale raczej nie było to planowane.
Kto by przewidział że Alonso wyjedzie za Pietrowem, a ten będzie go blokował przez 39 okrążeń nie popełniając żadnego błędu.
andy, 20.11.2010 13:28[!]
"Nie będziemy tolerować oszustw lub zakodowanych wiadomości typu 'Oszczędzaj paliwo'” - jakie zatem wiadomości będą tolerowane? czy typu: przepuśc kierowcę X bo on jest nr 1 w naszym zespole?
vivon, 20.11.2010 13:34[!]
mądrze prawi;d
jpslotus72, 20.11.2010 14:22[!]
Utrzymywanie zakazu nic nie da, bo zawsze można będzie go obejść w taki sposób, że nikt niczego nie udowodni (chociaż wszyscy będą wiedzieli że było to TO). Trzeba znaleźć jakiś kompromis - każde przepisy można nagiąć, ale trzeba określić przynajmniej tyle, ile jest możliwe. Tylko powinni wziąć w tym udział wszyscy zainteresowani - nie tylko władze FIA, ale też przedstawiciele zespołów i kierowców - żeby mędrcy z FIA nie wymyślili znów jakiejś głupoty...
General, 20.11.2010 14:51[!]
Ja tam byl wolal podczas transmisji slyszec wiecej wiadomosci team radio, a nie tak jak jest teraz max. 10-15. Ciekawsze to niz komentarz ludzi ze studia, ktorzy 70 proc. czasu i tak opisuja to co widac na ekranie, a dla mnie to zbedne, nie jestem slepy:)
vivon, 20.11.2010 15:23[!]
@general- zle mówisz. Oni nie opisują tego co dzieje sie na ekranie, bo oni nie wiedzą co sie dzieje. plotą jakieś głupoty non stop, powtórki opisują jakby w czasie rzeczywistym itd...
kusza, 20.11.2010 15:58[!]
Powinno byc jawne stosowanie polecen i koniec, wtedy wiadomo o co chodzi. Nie po to kazda stajnia ma dwoch kierowcow. To wielki szmal i trzeba wszystko kalkulowac z perspektywy salda na koncie.
jpslotus72, 20.11.2010 17:46[!]
A może wprowadzić przepis, że TO jest dozwolone, ale przepuszczenie "jedynki" przez zespołową "dwójkę" może się odbyć tylko poprzez przejazd "dwójki" przez pit-lane?... Zespół mógłby wtedy stosować tę taktykę, ale jednocześnie płaciłby za to pewien koszt (miejsce, a tym samym może i kilka punktów "dwójki").
A w takich przypadkach, jak Ferrari na Hockenheim, karać zespół utratą wszystkich punktów z tego wyścigu (żeby nie można się było wykpić kasą).
barteks, 20.11.2010 19:58[!]
Mr Jean "Let Michael pass for the championship" Todt ;-)
MairJ23, 20.11.2010 22:50[!]
@general : ale chyba mowisz o polskiej TV bo SPEED TV i BBC sa calkiem niezle jezeli chodzi o dodatkowe fakty omawiane i dostrzegane podczas GP przez komentujacych - BBC znacznei lepsze ale SPEED nie daleko zostaje w tyle. Byli kierowcy w obu stacjach to podstawa dobrego komentarza.
General, 21.11.2010 02:21[!]
Tak, o polskiej, bo z tych kanalow co mam w TV, to tylko na Polsacie mam F1. Jak nie wykupia praw na przyszly sezon (zreszta nie wiem na ile maja kontrakt), to dopiero wtedy bede mogl szukac innej stacji i ogladac przez stream z internetu (ale tutaj minusem jest maly monitor w porownaniu do duzego TV;)
Simi, 21.11.2010 10:59[!]
Zgadzam się z Todtem. Ja również nigdy nie byłem przeciwny Team Orders. Co jak co, ale F1 to jest sport zespołowy i czasami trzeba wydać takie polecenie. Gdyby od początku sezonu Massa miał przepuszczać Alonso, albo Button Hamiltona, czy Webber Vettela, to byłoby nie fair. Jednak jeśli jeden z kierowców ma coraz mniejsze szanse na mistrzostwo, a drugi jest w centrum tej walki, Team Orders jest jak najbardziej zrozumiałe.
A.S., 21.11.2010 20:04[!]
Jean Todt nie skorzystał z okazji bycia w tej sprawie cicho. Swoja wypowiedzią, a właściwie jej pewnymi aspektami dał jasno do zrozumienia dla kogo bije jego serce, komu w tym sporcie kibicuje i kogo będzie bronił. Jeszcze raz udowadnia, że jego wybór na szefa FIA to było nieporozumienie.
Problem TO powinien być niezwłocznie rozwiązany - nie ulega to wątpliwości. Przed FIA stoi co prawda niełatwe zadanie i naprawdę trudno powiedzieć, co można by w tej sprawie zrobić by nie budziło to tyle kontrowersji (wyłączając oczywiście ponowne bezwarunkowe pozwolenie zespołom na stosowanie poleceń zespołowym). Jednak do czasu wprowadzenia jasnych klarownych przepisów FIA, wraz ze swoim szefem, mogli by sobie darować takie komentarze, bo się tylko kompromitują.
NEO86, 04.12.2010 21:56[!]
Ja osobiście jestem całkowicie przeciwny team orders chociaż doskonale wiem że ciężko to udowodnić
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca