F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari przedstawia bolid F2005

Marek Roczniak, 25 lutego 2005, wyświetlenia: 1713<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Scuderia Ferrari Marlboro zaprezentował dzisiaj w Maranello następcę bolidu, który niemal całkowicie zdominował zeszłoroczne mistrzostwa – F2005. Jest to już 51 samochód Formuły 1 zaprojektowany przez włoską stajnię.

Nosząca wewnętrzne oznaczenie kodowe 656 najnowsza konstrukcja Ferrari reprezentuje jeszcze bardziej wyczerpującą interpretację technicznych przepisów na sezon 2005. Główne elementy odpowiedzialne za aerodynamikę tego auta są jeszcze bardziej zaawansowane niż w przypadku F2004M.

Nadwozie jest lżejsze, pomimo konieczności zwiększenia jego odporności na zderzenia w świetle jeszcze bardziej rygorystycznych wymogów bezpieczeństwa, narzuconych w tym roku przez FIA. Największych modyfikacji jeśli chodzi o kształt nadwozia, dokonano przy wlotach powietrza po bokach bolidu, a także w obszarze skupiającym odstające od karoserii elementy aerodynamiczne, zmieniające kierunek przepływu powietrza. Boki bolidu zostały dostosowane do nowego systemu chłodzenia.

Pokrywa silnika została przeprojektowana, podobnie zresztą jak i elementy aerodynamiczne po bokach bolidu. Wprowadzono między innymi drugie skrzydełka w obszarze tuż za głową kierowcy. Z kolei układ rur wydechowych jest zasadniczo inny od zastosowanego w zeszłorocznym aucie, co zmieniło dotychczasowy profil aerodynamiczny, charakteryzujący tylną sekcję. W nowym bolidzie układ wydechowy jest niemal całkowicie zintegrowany z karoserią.

Układ przeniesienia napędu zachował podłużną architekturę, jednakże cały tył został zmieniony w taki sposób, aby w jak najlepszy sposób wykorzystać rozmiar skrzyni biegów, która jest mniejsza od poprzedniego modelu i została wykonana z tytanu oraz włókna węglowego. Ograniczenia wynikające ze zmian w przepisach zostały oczywiście uwzględnione w fazie projektowania.

Kolejny element – tylne zawieszenie – został przeprojektowany głównie z myślą o poprawie mechanicznych właściwości auta (optymalizacja wydajności opon Bridgestone), przy jednoczesnej poprawie wydajności aerodynamicznej tyłu samochodu. Nie zapomniano także o podłodze, która została dostosowana zarówno do rozmiaru nowej skrzyni biegów, jak i zmian w przepisach (począwszy od sezonu 2005 podwozie musi być bardziej oddalone od tylnych kół). Zmiana ta oczywiście miała ujemny wpływ na wydajność aerodynamiczną, jednak w dwóch innych obszarach – układ hamowania i systemy elektroniczne – zespół dokonał znaczących postępów we współpracy ze swoimi partnerami technicznymi.

Ostatni i zarazem jeden z najważniejszych aspektów samochodu, będący częścią całej konstrukcji nośnej silnik Ferrari 055 V10, jest generalnie poprawioną wersją zastosowanego w przejściowym bolidzie F2004M modelu 053. Główne zmiany dotyczą punktów mocowania do nadwozia i skrzyni biegów. Konstruktorzy starali się wydłużyć dwukrotnie okres życia jednostki napędowej, przy jednoczesnym utrzymaniu osiągów na poziomie z zeszłego roku, kiedy to silnik bez wymiany musiał wytrzymać cały weekend Grand Prix. Zgodnie z nowym regulaminem sportowym od 2005 roku wymiana silnika będzie dozwolona co dwa wyścigi lub w przypadku awarii. F2005 jest ostatnim wyprodukowanym przez Ferrari samochodem Formuły 1, który napędza 10-cylindrowy silnik o pojemności trzech litrów.

Nowy samochód czeka teraz okres intensywnych testów, w trakcie których wyeliminowane zostaną wszelkie niedociągnięcia aż do momentu uzyskania zadowalającej niezawodności. Tymczasem w pierwszych czterech wyścigach sezonu 2005 kierowcy włoskiej stajni będą musieli zadowolić się zmodyfikowaną wersją zeszłorocznego auta, F2004M. Spodziewany debiut F2005 powinien nastąpić podczas majowej Grand Prix Hiszpanii, tak więc na dopracowanie nowego modelu zespół ma ponad dwa miesiące.

„Zobaczenie po raz pierwszy samochodu, który będzie bronił barw tej firmy w nadchodzących mistrzostwach, to jak zwykle wzruszająca chwila”, mówi dyrektor sportowy Ferrari, Jean Todt. „Ekipa Ferrari jest w znakomitej formie i chcemy powtórzyć sukcesy z ostatnich kilku lat. Chcemy utrzymać naszą pozycję i chciałbym podkreślić, że wola do zwycięstwa jest teraz jeszcze silniejsza”.

Dyrektor techniczny Ferrari, Ross Brawn przyznaje, że włoską stajnię czeka w tym sezonie dosyć trudne i zarazem interesujące wyzwanie. Jest to wynik licznych zmian, dotyczących zarówno aerodynamiki, jak i wytrzymałości silnika oraz opon. Wielu fanów Formuły 1 uważa, że zakaz zmiany opon w trakcie wyścigu zmniejszy ich widowiskowość, jednak Brawn jest nieco innego zdania. „Przywróci to do życia coś ze starej F1. Zdolność pokonania całego wyścigu na jednym zestawie opon będzie miała kluczowe znaczenie i jednocześnie spowoduje, że wyścigi staną się fascynujące i spektakularne”.

Dane techniczne bolidu F2005 znajdują się w dziale zespoły, natomiast zdjęcia z prezentacji można znaleźć na stronie F1Racing.net.

Źródło: Ferrari.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Prezentacje

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca