|
|
|
|
|
|
Di Resta wystartuje z pole position do finału sezonu DTM |
Lider mistrzostw Bruno Spengler z powodu kraksy wystartuje w Chinach dopiero z 17 pozycji. |
|
•Marek Roczniak, 27 listopada 2010, wyświetlenia: 2284 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dwaj z trzech kierowców mających szanse na tytuł w ostatniej rundzie sezonu 2010 DTM – Paul di Resta i Gary Paffett wystartują do jutrzejszego wyścigu z pierwszego rzędu po naszpikowanych wypadkami kwalifikacjach na ulicach Szanghaju. Swój samochód rozbił między innymi lider mistrzostw Bruno Spengler, którego czeka start dopiero z 17 pozycji.
Spengler rozbił się pięć minut przed końcem Q1 w zakręcie nr 2 i była to już jego druga kraksa dzisiaj (kierowca Mercedesa uderzył w bandę także podczas porannego treningu). Kanadyjczyk, który był w posiadaniu piątego czasu, dojechał jednak jakoś do boksów, podczas gdy sesja została przerwana, a ponieważ ogłoszono, że z powodu czerwonej flagi do Q2 awansują wszyscy kierowcy, to jego mechanicy rozpoczęli desperacką próbę naprawy auta.
Kiedy wydawało się, że naprawa nie zostanie ukończona na czas, w Q2 rozbił się debiutujący w DTM chiński kierowca Darryl O'Young w zakręcie nr 6. Przerwanie sesji znowu oznaczało, że wszyscy kierowcy awansują do kolejnej części czasówki i w Q3 Spengler zdołał w końcu powrócić na tor cztery minuty przed końcem sesji. Kanadyjczyk jechał początkowo ostrożnie i uzyskany czas 1:01,010 dawał mu przedostatnie miejsce.
Na swoim ostatnim kółku Spengler przycisnął mocniej i w pierwszym sektorze uzyskał konkurencyjny czas. Szczęście najwyraźniej nie było jednak dzisiaj po jego stronie, bowiem wówczas Timo Scheider rozbił się w ostatnim zakręcie i znowu pojawiła się czerwona flaga. Do Q4 mieli wejść di Resta, Paffett, Green i Scheider, ale ten ostatni z powodu uszkodzeń samochodu nie mógł już wyjechać na tor. Q4 zaczęło się więc od przejazdu Jamie Greena, który... rozbił się już w pierwszym zakręcie!
Na tym zakończyły się więc dzisiejsze kwalifikacje, a kolejność startowa została ostatecznie ustalona w całości na podstawie wyników z Q3. Start Spenglera z 17 pozycji przy zaledwie trzech punktach przewagi Kanadyjczyka w mistrzostwach oznacza, że di Resta jest teraz faworytem do zdobycia tytułu, jednak patrząc na zdradliwą naturę toru ulicznego w Szanghaju niczego nie można brać za pewnik. Z pozostałych kierowców warto zwrócić uwagę na Davida Coultharda, który swój ostatni wyścig w debiutanckim sezonie DTM rozpocznie z bardzo dobrej szóstej pozycji – jego najlepszej w całym roku.
•Wyniki kwalifikacji | | | | | P. | Kierowca | Nar. | Samochód | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
1. | Paul di Resta | | Mercedes C-Klasse 09 | 0:58,937 | | 7 |
2. | Gary Paffett | | Mercedes C-Klasse 09 | 0:59,045 | +0,108 | 6 |
3. | Jamie Green | | Mercedes C-Klasse 08 | 0:59,218 | +0,281 | 10 |
4. | Timo Scheider | | Audi A4 DTM 09 | 0:59,277 | +0,340 | 8 |
5. | Marcus Winkelhock | | Audi A4 DTM 08 | 0:59,301 | +0,364 | 9 |
6. | David Coulthard | | Mercedes C-Klasse 08 | 0:59,322 | +0,385 | 10 |
7. | Miguel Molina | | Audi A4 DTM 08 | 0:59,431 | +0,494 | 9 |
8. | Martin Tomczyk | | Audi A4 DTM 09 | 0:59,483 | +0,546 | 10 |
9. | Mattias Ekström | | Audi A4 DTM 09 | 0:59,522 | +0,585 | 8 |
10. | Oliver Jarvis | | Audi A4 DTM 09 | 0:59,573 | +0,636 | 9 |
11. | Ralf Schumacher | | Mercedes C-Klasse 09 | 0:59,678 | +0,741 | 8 |
12. | Susie Stoddart | | Mercedes C-Klasse 08 | 0:59,750 | +0,813 | 3 |
13. | Mike Rockenfeller | | Audi A4 DTM 08 | 0:59,763 | +0,826 | 9 |
14. | Katherine Legge | | Audi A4 DTM 08 | 1:00,084 | +1,147 | 10 |
15. | Maro Engel | | Mercedes C-Klasse 08 | 1:00,114 | +1,177 | 9 |
16. | Cong Fu Cheng | | Mercedes C-Klasse 08 | 1:00,381 | +1,444 | 9 |
17. | Bruno Spengler | | Mercedes C-Klasse 09 | 1:01,010 | +2,073 | 3 |
18. | Darryl O'Young | | Audi A4 DTM 08 | - | | 0 |
| |
|
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|