F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Albuquerque odnosi sensacyjne zwycięstwo w RoC

Portugalczyk pokonał po bardzo zaciętym finale Sebastiana Loeba.
Piotr Bogucki, 28 listopada 2010, wyświetlenia: 4453<< | lista | T- | T+ | >>
Filipe Albuquerque pokonał legendę rajdów Sebastiena Loeba oraz trzykrotnego zwycięzcę zawodów i stanął na najwyższym stopniu podium w finale Race of Champions odbywającym się w Dusseldorfie w Niemczech.

Filipe – swego czasu protegowany Red Bulla oraz kierowca GP2, który startuje teraz w wyścigach GT – przeszedł niezwyciężony przez wszystkie rundy kwalifikacyjne, by zmierzyć się z Loebem w finale i zwycięstwo dla obydwu z nich w pierwszych dwóch rundach, wliczając w to foto-finisz z zaledwie 0,02-sekundową przewagą Francuza w drugim biegu oznaczało, że o tytule zadecyduje trzecia runda w samochodach buggy.

Loeb początkowo zanotował sporą przewagę, jednak 25-letni Albuquerque świetnie pojechał drugie okrążenie i przejechał linię mety jako pierwszy. Portugalczyk zwyciężył we wszystkich swoich dotychczas rozegranych wyścigach, następnie pokonał rodaka Alvaro Parente w ćwierćfinałach, by zmierzyć się z Sebastianem Vettelem w półfinale. Vettel wydawał się być minimalnie szybszy po pierwszym kółku toru w Esprit Arena, jednak Albuquerque uciszył niemieckich fanów świetną drugą częścią wyścigu, dzięki której 0,4-sekundowa przewaga Vettela zamieniła się na jedną dziesiątą straty.

Vettel już wcześniej wyeliminował faworyta tłumów, jakim był Michael Schumacher po tym, jak biegi kwalifikacyjne sprowadziły obydwu Niemców do jednego ćwierćfinału. Loeb zwyciężył nad Tomem Kristensenem w ćwierćfinale, a następnie z Andy Priaulxem w półfinale – osiągając flagę w szachownicę jako zwycięzca, by następnie po zblokowaniu hamulców w Audi R8 najechać na krawężnik w wirażu i wpaść w bariery. Priaulx pokonał wcześniej w ćwierćfinale Bertranda Baguette.

Powrót do rywalizacji Heikkiego Kovalainena, który sensacyjnie zwyciężył w 2004 roku okazał się być niemiłym doświadczeniem. Jego zespół, utworzony wraz z Tomem Kristensenem, odpadł dość wcześnie w Pucharze Narodów, dziś natomiast Fin miał spory wypadek już w pierwszym tego popołudnia wyścigu. Podczas zaciętej, acz przegranej walki z Loebem, Kovalainen uderzył w bandę w ostatnim wirażu i złamał tylne zawieszenie w swoim Audi R8. To spowodowało obrócenie się samochodu w momencie, gdy próbował zahamować na swoim kółku zjazdowym i po zniszczeniu wewnętrznych barierek Kovalainen mocno uderzył w zewnętrzną ścianę. Zarówno Kovalainen, jak i jego dziewczyna Catherine Hyde nie odnieśli obrażeń, jednak kierowca Lotusa postanowił wycofać się z dalszych wyścigów w RoC.

Straty przyczepności i w konsekwencji obrócenie samochodów spowodowały również wczesne pożegnanie się z imprezą w przypadku Alaina Prosta, Travisa Pastrana, Micka Doohana oraz Tannera Fousta. Ponadto wyeliminowani jeszcze przed ćwierćfinałami zostali Jason Plato, Jeroen Bleekemolen oraz Carl Edwards.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.10.2017  Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Arabii Saudyjskiej
23.01.2017  Vettel samotnie wygrywa Puchar Narodów RoC
22.01.2017  Montoya wygrywa w Race of Champions
24.08.2016  Kolejna edycja Race of Champions odbędzie się w Miami
21.11.2015  Vettel odniósł indywidualne zwycięstwo w Race of Champions
Tagi:
ROC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
damian27, 28.11.2010 17:47[!]
Kovalainen nieźle w bandę przywalił. spodobał mi się wyścig Prosta zaraz po neutralizji, na półmetku tracił 0,2 a na mecie wygrał ponad sekunde.

Ale mina Schumachera po wypadku Mouton - bezcenna :D
ExiT, 28.11.2010 19:29[!]
Można gdzieś obejrzeć RoC?
freeman1982, 28.11.2010 19:33[!]
było na orangesport.info
ExiT, 28.11.2010 19:37[!]
Link nie działa.
damian27, 28.11.2010 19:55[!]
jutro będzie powtórka na Orange o 11:15

ExiT wklepujesz w google "orange sport info" i masz pierwszy wynik
marrcus, 28.11.2010 20:06[!]
żałosne te zawody, na pożganie nie było samochodów WRC,
a i to co jest od kilku lat że jest tylko jeden wyścig, kiedyś zawsze bylo do dwóch zwycięstw, tera ktoś ma pecha to nawet nie ma jak odrobić
RoC zatraciły formę, kiedyś na to czekałem, tera to zapominałem jak i rok temu (no dziś widziałem końcówke na żywo)

a Heikki wymiękł jeszcze
Adakar, 28.11.2010 23:52[!]
RoC bardzo wiele stracił. Ja pamietam edycje na Grand Canarii i to było coś. Długie przejazdy w rajdowym stylu. Prawdziwy SUPER STAGE (micky mouse) pełnoprawnymi Wurcami.

Tutaj to przypomina jazde po torze gokartowym.
Idea "stadionowa" jest dobra dla kibiców, jednak pętla powinna być dłuższa. Powinien być przynajmniej jeden WYJAZD ze stadionu i powrót na niego ... tak aby wydłużyć pętle. Tor, chociaż tego torem nigdy nie mozna nazwać, jest strasznie ciasny i nie można NIGDZIE pokazać swojego "mistrzostwa". Tutaj nikt nie ma możliwości pokazania że potrafi znacznie później zahamować, wejść szerzej w zakręt, wyjsć szybciej. Barierki są tak blisko i asfalt jest tak wąski że większosć domowych podjazdów jest x1,5 szersza.

A to wszystko wyżej MIJA się totalnie z sensem imprezy, żeby wyłaniać mistrza-mistrzów. Oczywiście więcej w tym FUN-u i odprężenia po całym sezonie, ale to co było dawniej na Grand Canarii a to co mamy teraz ... to dwa zupelnie inne światy. A kibiców było i tam nie mało na trybunach "naturalnych". I troche "asfaltu" brakowało. Ta impreza przeobraziła się z zawodów "rajdowych" w "wyścigowe" i raczej gokarty powinni dostać do ręki a nie R8 ...


Wg mnie, impreza powinna odbywać się na torze RALLYCROSSowym ! Wyścigi powinny być po 4-6 zawodników na raz. Zasady podobne do Rallycrosowych (dwa finały itd)
Dużo bezpośredniej walki i kontaktu, jazda na części asfaltowej i szutrowej ... TYLE W TEMACIE. I ZERO stadionów - chyba że tylko pewna niewielka część toru miałaby się na nim znajdować.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca