F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bernoldi i Negrao wygrywają w GT1 na Interlagos

Losy tytułu rozstrzygną się w ostatnim wyścigu.
Paweł Zając, 29 listopada 2010, wyświetlenia: 2464<< | lista | T- | T+ | >>
Enrique Bernoldi i Xandi Negrao z zespołu Vitaphone Maserati wygrali przedostatni wyścig Mistrzostw Świata GT1 na torze Interlagos. Drugie miejsce zajęli Darren Turner i Tomas Enge z Young Driver Aston Martin, a podium dopełnili Alex Margaritis i Marc Hennerici w Chevrolecie Corvette.

Brazylijska publiczność była niezmiernie zadowolona ze zwycięstwa swoich kierowców, jednak dla Maserati nie było ono zbyt łatwe. Wyścigówka z Modeny przez cały weekend miała problemy z prędkością na prostych i sytuację niezbyt poprawiał mocny drugi sektor.

Dodatkowo, po wyścigu kwalifikacyjnym Bernoldiemu przyszło startować z czwartego pola, jednak fantastyczny pit-stop pozwolił przeskoczyć na drugie miejsce po zmianie kierowców. W drugiej połowie wyścigu Negrao utrzymywał się tuż za tylnym spojlerem liderującego Astona Martina, czyhając na błąd rywala. Szansa pojawiła się na jakieś 10 minut przed końcem wyścigu, Turner nie przyblokował wystarczająco dobrze wewnętrznej strony w 10 zakręcie i po lekkim kontakcie Maserati wysunęło się na prowadzenie.

Kierowca Aston Martina nie miał jednak wystarczającego tempa, by spróbować kontrataku, a dodatkowo musiał się martwić o sytuację za swoimi plecami, ponieważ dość szybko zbliżała się żółta Corvetta. Dzięki drugiemu miejscu Turner i Enge nadal liczą się w walce o tytuł, szczególnie że liderzy mistrzostw, Bartels i Bertolini, finiszowali dopiero na dziewiątej pozycji, zdobywając zaledwie dwa punkty.

W środku stawki szalał Ford zespołu Matech z numerem 5. Po kolizji podczas wyścigu kwalifikacyjnego z Lamborghini Franka Kechele i Ricardo Zonty, szwajcarska ekipa musiała zadowolić się ostatnią pozycją startową. Nie stawiało to w najlepszej sytuacji Thomasa Mutscha, który cały czas liczył się w walce o tytuł i nie chciał wyjeżdżać z Brazylii z pustymi rękami. Ostatecznie Westbrook i Mutsch przebili się z 22 miejsca na 14, przez co Niemiec stracił szanse na mistrzowską koronę.

Kolejnym zawodnikiem, który musiał pożegnać się z szansami na tytuł jest były kolega zespołowy Kuby Giermaziaka – Frank Kechele. Z powodu kolizji z Fordem w wyścigu kwalifikacyjnym Lamborghini Niemca startowało z 21 pozycji. Na domiar złego w wyścigu głównym nie udało mu się nawet wsiąść do auta, ponieważ po 6 okrążeniach Zonta musiał wycofać się z powodu awarii. Ostatnim wyłączonym z walki o pierwsze miejsce w mistrzostwach jest zdobywca drugiego miejsca na Interlagos – Marc Hennerici.

Do rozdania pozostały już tylko 33 punkty. Szanse na mistrzostwo ma tylko czterech kierowców: dwójka Maserati – Michael Bartels i Andrea Bertolini, którzy prowadzą przewagą 28 punktów nad Darrenem Turnerem i Tomasem Enge. Kwestia reszty miejsc na podium pozostaje otwarta, ponieważ matematyczne szanse na drugą pozycję ma aż 10 kierowców. Ostatecznie rozstrzygnięcie w klasie GT1 już za tydzień na Argentyńskim torze San Luis.

GT1 Championship > 2010 > Brazylia (główny), Interlagos - 4,309 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 2Alexandre Negrao
Enrique Bernoldi


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT1381h01m23,29625
2. 7Tomas Enge
Darren Turner


Young Driver AMRAston Martin DB938+0:02,34818
3. 13Marc Hennerici
Alexandros Margaritis


Phoenix Racing / CarsportChevrolet Corvette Z0638+0:05,87415
4. 10Clivio Piccione
Jonathan Hirschi


Hexis AMRAston Martin DB938+0:06,07712
5. 40Bas Leinders
Maxime Martin


Marc VDS Racing TeamFord GT38+0:09,06010
6. 23Michael Krumm
Peter Dumbreck


Sumo Power GTNissan GT-R38+0:10,5748
7. 38Dominik Schwager
Nicky Pastorelli


All-Inkl.com Münnich MotorsportLamborghini Murcielago R-SV38+0:11,3676
8. 6Neel Jani
Nicolas Armindo


Matech CompetitionFord GT38+0:22,3584
9. 1Andrea Bertolini
Michael Bartels


Vitaphone Racing TeamMaserati MC 12 GT138+0:22,9252
10. 33Altfrid Heger
Alex Müller


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT138+0:23,2251
11. 8Stefan Mucke
Christoffer Nygaard


Young Driver AMRAston Martin DB938+0:31,682
12. 24Christopher Haase
Peter Kox


ReiterLamborghini Murcielago R-SV38+0:43,720
13. 9Frederic Makowiecki
Yann Clairay


Hexis AMRAston Martin DB938+0:45,738
14. 5Thomas Mutsch
Richard Westbrook


Matech CompetitionFord GT38+0:52,474
15. 41Markus Palttala
Matteo Bobbi


Marc VDS Racing TeamFord GT38+0:54,724
16. 4Seiji Ara
Max Nilsson


Swiss Racing TeamNissan GT-R38+1:11,191
17. 34Daniel Serra
Chico Longo


Triple H Team HegersportMaserati MC 12 GT138+1:18,694
18. 3Henri Moser
Karl Wendlinger


Swiss Racing TeamNissan GT-R38+1:34,780
19. 12Pertti Kuismanen
Duncan Huisman


Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z06371 okr.
20. 11Sergio Jimenez
Claudio Dahruj


Mad-Croc RacingChevrolet Corvette Z06317 okr.
21. 22Jamie Campbell-Walter
Warren Hughes


Sumo Power GTNissan GT-R2315 okr.
22. 25Ricardo Zonta
Frank Kechele


ReiterLamborghini Murcielago R-SV632 okr.
Pole position: Darren Turner (Young Driver AMR) - 61:33,367
Najszybsze okrążenie: Altfrid Heger (Triple H Team) - 1:34,168 na 20 okrążeniu
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów

Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.11.2012  Munnich Motorsport dołączy do WTCC w przyszłym sezonie
08.11.2012  GT1 było logicznym krokiem naprzód - wywiad ze Stephane Ratelem
03.11.2012  FIA zaakceptowała utworzenie GT World Series
30.09.2012  McLaren wygrywa chaotyczny wyścig na Donington (akt.)
29.09.2012  McLaren wygrywa wyścig kwalifikacyjny na Donington
Tagi:
GT1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca