|
|
|
|
|
|
Bernoldi i Negrao wygrywają w GT1 na Interlagos |
Losy tytułu rozstrzygną się w ostatnim wyścigu. |
|
•Paweł Zając, 29 listopada 2010, wyświetlenia: 2464 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Enrique Bernoldi i Xandi Negrao z zespołu Vitaphone Maserati wygrali przedostatni wyścig Mistrzostw Świata GT1 na torze Interlagos. Drugie miejsce zajęli Darren Turner i Tomas Enge z Young Driver Aston Martin, a podium dopełnili Alex Margaritis i Marc Hennerici w Chevrolecie Corvette.
Brazylijska publiczność była niezmiernie zadowolona ze zwycięstwa swoich kierowców, jednak dla Maserati nie było ono zbyt łatwe. Wyścigówka z Modeny przez cały weekend miała problemy z prędkością na prostych i sytuację niezbyt poprawiał mocny drugi sektor.
Dodatkowo, po wyścigu kwalifikacyjnym Bernoldiemu przyszło startować z czwartego pola, jednak fantastyczny pit-stop pozwolił przeskoczyć na drugie miejsce po zmianie kierowców. W drugiej połowie wyścigu Negrao utrzymywał się tuż za tylnym spojlerem liderującego Astona Martina, czyhając na błąd rywala. Szansa pojawiła się na jakieś 10 minut przed końcem wyścigu, Turner nie przyblokował wystarczająco dobrze wewnętrznej strony w 10 zakręcie i po lekkim kontakcie Maserati wysunęło się na prowadzenie.
Kierowca Aston Martina nie miał jednak wystarczającego tempa, by spróbować kontrataku, a dodatkowo musiał się martwić o sytuację za swoimi plecami, ponieważ dość szybko zbliżała się żółta Corvetta. Dzięki drugiemu miejscu Turner i Enge nadal liczą się w walce o tytuł, szczególnie że liderzy mistrzostw, Bartels i Bertolini, finiszowali dopiero na dziewiątej pozycji, zdobywając zaledwie dwa punkty.
W środku stawki szalał Ford zespołu Matech z numerem 5. Po kolizji podczas wyścigu kwalifikacyjnego z Lamborghini Franka Kechele i Ricardo Zonty, szwajcarska ekipa musiała zadowolić się ostatnią pozycją startową. Nie stawiało to w najlepszej sytuacji Thomasa Mutscha, który cały czas liczył się w walce o tytuł i nie chciał wyjeżdżać z Brazylii z pustymi rękami. Ostatecznie Westbrook i Mutsch przebili się z 22 miejsca na 14, przez co Niemiec stracił szanse na mistrzowską koronę.
Kolejnym zawodnikiem, który musiał pożegnać się z szansami na tytuł jest były kolega zespołowy Kuby Giermaziaka – Frank Kechele. Z powodu kolizji z Fordem w wyścigu kwalifikacyjnym Lamborghini Niemca startowało z 21 pozycji. Na domiar złego w wyścigu głównym nie udało mu się nawet wsiąść do auta, ponieważ po 6 okrążeniach Zonta musiał wycofać się z powodu awarii. Ostatnim wyłączonym z walki o pierwsze miejsce w mistrzostwach jest zdobywca drugiego miejsca na Interlagos – Marc Hennerici.
Do rozdania pozostały już tylko 33 punkty. Szanse na mistrzostwo ma tylko czterech kierowców: dwójka Maserati – Michael Bartels i Andrea Bertolini, którzy prowadzą przewagą 28 punktów nad Darrenem Turnerem i Tomasem Enge. Kwestia reszty miejsc na podium pozostaje otwarta, ponieważ matematyczne szanse na drugą pozycję ma aż 10 kierowców. Ostatecznie rozstrzygnięcie w klasie GT1 już za tydzień na Argentyńskim torze San Luis.
•GT1 Championship > 2010 > Brazylia (główny), Interlagos - 4,309 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 2 | Alexandre Negrao Enrique Bernoldi |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 38 | 1h01m23,296 | 25 |
2. | 7 | Tomas Enge Darren Turner |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 38 | +0:02,348 | 18 |
3. | 13 | Marc Hennerici Alexandros Margaritis |
| Phoenix Racing / Carsport | Chevrolet Corvette Z06 | 38 | +0:05,874 | 15 |
4. | 10 | Clivio Piccione Jonathan Hirschi |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 38 | +0:06,077 | 12 |
5. | 40 | Bas Leinders Maxime Martin |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 38 | +0:09,060 | 10 |
6. | 23 | Michael Krumm Peter Dumbreck |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 38 | +0:10,574 | 8 |
7. | 38 | Dominik Schwager Nicky Pastorelli |
| All-Inkl.com Münnich Motorsport | Lamborghini Murcielago R-SV | 38 | +0:11,367 | 6 |
8. | 6 | Neel Jani Nicolas Armindo |
| Matech Competition | Ford GT | 38 | +0:22,358 | 4 |
9. | 1 | Andrea Bertolini Michael Bartels |
| Vitaphone Racing Team | Maserati MC 12 GT1 | 38 | +0:22,925 | 2 |
10. | 33 | Altfrid Heger Alex Müller |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 38 | +0:23,225 | 1 |
11. | 8 | Stefan Mucke Christoffer Nygaard |
| Young Driver AMR | Aston Martin DB9 | 38 | +0:31,682 | |
12. | 24 | Christopher Haase Peter Kox |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 38 | +0:43,720 | |
13. | 9 | Frederic Makowiecki Yann Clairay |
| Hexis AMR | Aston Martin DB9 | 38 | +0:45,738 | |
14. | 5 | Thomas Mutsch Richard Westbrook |
| Matech Competition | Ford GT | 38 | +0:52,474 | |
15. | 41 | Markus Palttala Matteo Bobbi |
| Marc VDS Racing Team | Ford GT | 38 | +0:54,724 | |
16. | 4 | Seiji Ara Max Nilsson |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 38 | +1:11,191 | |
17. | 34 | Daniel Serra Chico Longo |
| Triple H Team Hegersport | Maserati MC 12 GT1 | 38 | +1:18,694 | |
18. | 3 | Henri Moser Karl Wendlinger |
| Swiss Racing Team | Nissan GT-R | 38 | +1:34,780 | |
19. | 12 | Pertti Kuismanen Duncan Huisman |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 37 | 1 okr. | |
20. | 11 | Sergio Jimenez Claudio Dahruj |
| Mad-Croc Racing | Chevrolet Corvette Z06 | 31 | 7 okr. | |
21. | 22 | Jamie Campbell-Walter Warren Hughes |
| Sumo Power GT | Nissan GT-R | 23 | 15 okr. | |
22. | 25 | Ricardo Zonta Frank Kechele |
| Reiter | Lamborghini Murcielago R-SV | 6 | 32 okr. | |
| |
|
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|