F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hunt: Renault i Proton mogą narazić na szwank wizerunek F1

"Czy sponsorzy bolidów Renault zostali ostrzeżeni, w co się pakują?"
Marek Roczniak, 10 grudnia 2010, wyświetlenia: 4453<< | lista | T- | T+ | >>
David Hunt – poprzedni właściciel praw do nazwy „Team Lotus”, którą sprzedał Tony'emu Fernandesowi i jego malezyjskiej ekipie Formuły 1 startującej w sezonie 2010 jako Lotus Racing – powiedział, że koncerny Renault i Proton ryzykują narażeniem na szwank wizerunku tego sportu i legendarnej marki stworzonej przez Colina Chapmana.

Grupa Lotus wycofała niedawno licencję na używanie w nazwie zespołu słowa Lotus, którą wcześniej wydała Fernandesowi, jednak ten zdołał odkupić prawa do dawnej nazwy „Team Lotus” od Hunta i zamierza pod nią startować w przyszłym roku. Tymczasem Grupa Lotus wykupiła udziały w Renault F1 Team i stała się jego tytularnym sponsorem, zatem francuska stajnia będzie teraz znana jako Lotus Renault GP.

Tworzy to dość zawiłą i niejasną dla przeciętnego kibica sytuację, ponieważ tak jak sprawy stoją obecnie, w przyszłorocznej stawce będą dwa zespoły z wyrazem „Lotus” w nazwie, oba napędzane silnikami Renault i być może nawet z podobnym malowaniem bolidów, przy czym jeden jeżdżący blisko czołówki, a drugi blisko „ogona”. Hunt twierdzi, że ucierpi na tym wizerunek F1 i marki Lotus, a nawet sponsorów zespołu Renault, a winą za to obarcza wyłącznie Grupę Lotus i jej właściciela – malezyjskiego Protona.

„Czy sponsorzy bolidów Renault zostali ostrzeżeni, w co się pakują i jakie szkody mogą ponieść ich marki poprzez powiązanie się z czymś, co właściwie można nazwać deklaracją wojny ze strony Protona?” – powiedział brat nieżyjącego mistrza świata z 1976 roku Jamesa Hunta w wywiadzie dla Norwich Evening News. „Renault ma nadal wyrok w zawieszeniu za zniesławienie F1 poprzez aferę 'crash-gate' w 2008 roku, a teraz robią to samo poprzez celowe i rozmyślne wprowadzanie zamieszania w sprawie marki Lotus? Myślę, że to głupie, niezależnie od tego, jak na to spojrzeć”.

Tymczasem prezes spółki Genii Capital, która posiada większościowe udziały w zespole Renault – Gerard Lopez powiedział w wywiadzie dla gazety Telegraph, że Bernie Ecclestone był zaangażowany w zawarcie umowy z Grupą Lotus i „stało się to z jego błogosławieństwem”. Co więcej, chodzą słuchy, że podczas wczorajszych obrad Komisji Formuły 1 w Monako Fernandes został poinformowany, że jego ekipa musi zrezygnować z planów startów pod nazwą „Team Lotus”...

Źródło: en.espnf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.01.2012  Alex Rossi liczy na awans do Formuły 1
13.12.2011  Lotus będzie stosował czarno-złote malowanie w F1, GP2, GP3 i IndyCar
12.12.2011  HRT dementuje plotki o nawiązaniu współpracy z Caterhamem
12.12.2011  HRT zmieni silniki na Renault?
08.12.2011  Team Lotus potwierdza zatrudnienie Johna Ileya
Tagi:
Renault
Team Lotus

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jędruś, 10.12.2010 16:43[!]
Większy miażdży mniejszego - prawo dżungli. Dla mnie nie ma w tym nic dziwnego.

P...... historie! Niech żyją pieniądze!
SkC, 10.12.2010 16:47[!]
Tak zespół Renault naraża wizerunek ale zespól Fernandeza nie , zal
Oby zobaczył jak Lotus Renault walczy o czołowe lokaty za rok
Carlo's, 10.12.2010 16:50[!]
Ja odnosze wrażenie że Hunt musiał ostatnio dostać niezły towar, z normalnym umysłem nie dało by sie powiedzieć takich rzeczy.
Voltaire, 10.12.2010 16:52[!]
Grupa Lotus wprowadziła tylko niepotrzebne zamieszanie.
W dodatku wykupienie zespołu wydaje mi się być dość żałosnym krokiem.
SkC, 10.12.2010 16:54[!]
Co więcej, chodzą słuchy, że podczas wczorajszych obrad Komisji Formuły 1 w Monako Fernandes został poinformowany, że jego ekipa musi zrezygnować z planów startów pod nazwą „Team Lotus”...

Oby się tak stało, nie potrzeba nam lotusa który będzie tracił po 3s na okrążeniu
SirKamil, 10.12.2010 16:57[!]
Facet kilkanaście lat temu zwietrzył interes, kupił upadający zespół dla licencji, nie zrobił nic żeby go uratować- teraz chrzani o moralności i o ochronie dziedzictwa Chapmana. Doczekał się, spieniężył inwestycje, niech spada na drzewo.

A może mu się to nie udał? A może wszystko póki co opiera się na liście intencyjnym a kasa na konto Hunta trafi dopiero wtedy gdy użycie nazwy Team Lotus przez 1Malaysia będzie pewne w 100% bez najmniejszych nieporozumień? Jeśli tak to nic dziwnego, że bredzi, wije się jak piskorz aby tylko wszystko się udało. Grupa Lotus dga o swoje interesy, a że przy okazji podkopuje Hunta to inna sprawa. Nawet bym się nie zdziwił gdyby zakulisowo z całych sił torpedował plany Malezyjczyków. Problem w tym, że to jak strzelanie z wiatrówki do pancernika.
Dae, 10.12.2010 17:07[!]
Z tego całego bełkotu ciężko jest coś sensownego wywnioskować.

Fernandez wykupił nazwę jako "mizerny spadkobierca" byłego zespołu wyścigowego.
Proton to fabryka samochodów sportowych. Jak dla mnie to dwie różne instytucje niezależne od siebie.

Jeżeli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę. Nie mniej cały zespół Fernandeza to jedna wielka kpina. Obym się mylił. Jeżeli postarają się w 2011 przeproszę. Na dziś dzień to amatroszczyzna.
jpslotus72, 10.12.2010 17:26[!]
Wszystko jedno, kto ma większe "prawa do praw" - legenda Lotusa już została zniesławiona tymi bzdurnymi przepychankami...
Książę Radziwiłł w "Potopie" mówi do Kmicica: "Rzeczpospolita jest jak kawał czerwonego sukna i każdy tylko patrzy, żeby większy kawał z niego dla siebie urwać" (cytuję z pamięci). Tak jest teraz z legendą Lotusa. NIESTETY!
mbg, 10.12.2010 17:56[!]
@jpslotus72

Świetna analogia. Mądrego człowieka to dobrze posłuchać ;)
Czechoslowak, 10.12.2010 18:32[!]
Dae -> jeśli Proton jest fabryką samochodów sportowych, to Dacia jest producentem luksusowych limuzyn...
distinto, 10.12.2010 18:56[!]
Zupełnie nie rozumiem bulwersa Hunta. Do jasnej ciasnej, przecież chcą zareklamować swoje samochody, które zwą się LOTUS. Pakują grube miliony w F1 i nie tylko, żeby sprzedawał się LOTUS. Czyli co, mają mienić nazwę swoich własnych produkcyjnych aut, bo ktoś widzi szarganie nazwy legendarnego teamu?
Pieczar, 10.12.2010 20:41[!]
distinto - proponuje bliżej zapoznać się z osobą Hunta i tego co próbował zrobić razem z Protonem w latach 90 a na co Proton nigdy nie wyraził woli. Grupa Lotus nigdy nie była zaangażowana w F1 a jak Hunt chciał przywrócić Team Lotus do życia razem z Grupą Lotus, to Proton się na niego wypiął.
SirKamil, 10.12.2010 20:56[!]
Próbował przywrócić do życia, wg. niego. Inna kwestia jest taka, że jeśli Lotus Cars nigdy nie był zaangażowany w F1 to Team Lotus radził sobie sam. Dlaczego nie radził sobie pod wodzą Hunta, tylko momentalnie zdechł?
krzysiek163, 10.12.2010 21:06[!]
"być może nawet z podobnym malowaniem bolidów, przy czym jeden jeżdżący blisko czołówki, a drugi blisko „ogona”." a RedBull i STR to mu nie przeszkadzają mimo podobnych malowań i wyraźnej różnicy poziomów?
distinto, 10.12.2010 22:06[!]
Pieczar - OK, tylko czy z tego względu Hunt ma prawo zabraniać Grupie Lotusa reklamowania własnych samochodów własną nazwą? Sytuacja jest patowa, bo na dobrą sprawę wszyscy mają rację.
Yurek, 10.12.2010 22:43[!]
@up - tylko że Grupa Lotus nigdy nie odstawiała takich cyrków i nie przeszkadzała Team Lotus w normalnym funkcjonowaniu. Jedyny zespół, na którym reklamowała się Grupa Lotus, to Team Lotus w 1994.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca