|
|
|
|
|
|
Koniec z pracą zespołów na torach 24 godziny na dobę |
Personel ekip nie będzie mógł pracować nad bolidem przez 6 godzin przed 1 i 3 treningiem. |
|
•Grzegorz Filiks, 13 grudnia 2010, wyświetlenia: 3647 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
W przyszłym sezonie członków wszystkich zespołów Formuły 1 obowiązywać będą w weekendy grand prix godziny wolne od pracy. Decyzję taką podjęto po to, aby zmniejszyć liczbę godzin, które personel każdej ekipy spędza pracując nad bolidem.
Problem powstał na początku tego roku, gdy to nowe stajnie podczas kilku pierwszych GP pracowały po 24 godziny na dobę. FIA postanowiła skończyć z tym procederem. W opublikowanych dzisiaj regulacjach na sezon 2011, które uwzględniają decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych w ubiegłym tygodniu, dowiadujemy się o szczegółach przerw w pracy. Będą one obowiązywać od północy do szóstej rano, gdy pierwszy trening rozpoczyna się o 10 i od 1 do 7, jeżeli trening wystartuje o 11.
„Żaden personel zespołu, będący w jakikolwiek sposób zaangażowany w pracę nad bolidami nie będzie mógł działać na terenie toru podczas dwóch sześciogodzinnych okresów, które rozpoczną się dziesięć godzin przed zaplanowanym rozpoczęciem treningu nr 1 i 3” – oznajmia przepis. „Jednakże każda ekipa podczas sezonu będzie mogła zrobić cztery razy wyjątek od powyższej reguły”.
Ponadto FIA ogłosiła, że w 2011 roku tylko stajnie będą mogły wymienić skrzynie biegów bez poniesienia kary, a każda przekładni ma wytrzymać 5 rund. Punkt 28.6, podpunkt f) stanowi: „W sezonie 2011, z wyjątkiem ostatniej rundy, każdy kierowca będzie uprawniony do wymiany przekładni bez narażania się na karę po raz pierwszy, gdy będzie to konieczne. W takim przypadku nowa skrzynia biegów musi pozostać w bolidzie tylko przez pozostałą cześć weekendu wyścigowego”.
Ciało zarządzające potwierdziło również regulacje dotyczące opon po zmianie dostawcy na Pirelli. W sezonie 2011 każdemu zawodnikowi zostaną przydzielone 3 zestawy opon na suchą nawierzchnię do użycia podczas dwóch pierwszych treningów, jeden zestaw ma zostać zwrócony po każdej sesji. Na resztę weekendu kierowcy skorzystają z dodatkowych ośmiu kompletów, ale jeden z nich będą musieli oddać przed kwalifikacjami. Poza tym FIA podała kary, które poniosą zawodnicy w przypadku nie wykorzystania w wyścigu obydwu mieszanek ogumienia przeznaczonego na suchy tor.
„Jeżeli zawody zostaną wstrzymane i nie będą mogły być wznowione, wówczas 30 sekund zostanie dodane do końcowego czasu każdego kierowcy, który nie skorzystał z obu typów mieszanek opon na suchą nawierzchnię” – czytamy w przepisach. „Niemniej jednak każdy zawodnik, który przejedzie pełen dystans wyścigu bez użycia obu mieszanek ogumienia przeznaczonego na suchy tor, zostanie wyłączony z ostatecznych rezultatów rywalizacji”.
FIA potwierdziła także tzw. regułę 107%, zgodnie z którą zbyt wolne bolidy w pierwszej części kwalifikacji nie będą mogły uczestniczyć w wyścigu.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|