F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Koniec z pracą zespołów na torach 24 godziny na dobę

Personel ekip nie będzie mógł pracować nad bolidem przez 6 godzin przed 1 i 3 treningiem.
Grzegorz Filiks, 13 grudnia 2010, wyświetlenia: 3647<< | lista | T- | T+ | >>
W przyszłym sezonie członków wszystkich zespołów Formuły 1 obowiązywać będą w weekendy grand prix godziny wolne od pracy. Decyzję taką podjęto po to, aby zmniejszyć liczbę godzin, które personel każdej ekipy spędza pracując nad bolidem.

Problem powstał na początku tego roku, gdy to nowe stajnie podczas kilku pierwszych GP pracowały po 24 godziny na dobę. FIA postanowiła skończyć z tym procederem. W opublikowanych dzisiaj regulacjach na sezon 2011, które uwzględniają decyzje podjęte przez Światową Radę Sportów Motorowych w ubiegłym tygodniu, dowiadujemy się o szczegółach przerw w pracy. Będą one obowiązywać od północy do szóstej rano, gdy pierwszy trening rozpoczyna się o 10 i od 1 do 7, jeżeli trening wystartuje o 11.

„Żaden personel zespołu, będący w jakikolwiek sposób zaangażowany w pracę nad bolidami nie będzie mógł działać na terenie toru podczas dwóch sześciogodzinnych okresów, które rozpoczną się dziesięć godzin przed zaplanowanym rozpoczęciem treningu nr 1 i 3” – oznajmia przepis. „Jednakże każda ekipa podczas sezonu będzie mogła zrobić cztery razy wyjątek od powyższej reguły”.

Ponadto FIA ogłosiła, że w 2011 roku tylko stajnie będą mogły wymienić skrzynie biegów bez poniesienia kary, a każda przekładni ma wytrzymać 5 rund. Punkt 28.6, podpunkt f) stanowi: „W sezonie 2011, z wyjątkiem ostatniej rundy, każdy kierowca będzie uprawniony do wymiany przekładni bez narażania się na karę po raz pierwszy, gdy będzie to konieczne. W takim przypadku nowa skrzynia biegów musi pozostać w bolidzie tylko przez pozostałą cześć weekendu wyścigowego”.

Ciało zarządzające potwierdziło również regulacje dotyczące opon po zmianie dostawcy na Pirelli. W sezonie 2011 każdemu zawodnikowi zostaną przydzielone 3 zestawy opon na suchą nawierzchnię do użycia podczas dwóch pierwszych treningów, jeden zestaw ma zostać zwrócony po każdej sesji. Na resztę weekendu kierowcy skorzystają z dodatkowych ośmiu kompletów, ale jeden z nich będą musieli oddać przed kwalifikacjami. Poza tym FIA podała kary, które poniosą zawodnicy w przypadku nie wykorzystania w wyścigu obydwu mieszanek ogumienia przeznaczonego na suchy tor.

„Jeżeli zawody zostaną wstrzymane i nie będą mogły być wznowione, wówczas 30 sekund zostanie dodane do końcowego czasu każdego kierowcy, który nie skorzystał z obu typów mieszanek opon na suchą nawierzchnię” – czytamy w przepisach. „Niemniej jednak każdy zawodnik, który przejedzie pełen dystans wyścigu bez użycia obu mieszanek ogumienia przeznaczonego na suchy tor, zostanie wyłączony z ostatecznych rezultatów rywalizacji”.

FIA potwierdziła także tzw. regułę 107%, zgodnie z którą zbyt wolne bolidy w pierwszej części kwalifikacji nie będą mogły uczestniczyć w wyścigu.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
10.04.2024  Autosport: Plan aktywnej aerodynamiki będzie wymagał zmian
Tagi:
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
NEO86, 01.01.2011 22:17[!]
Co do przerwy dla członków zespołu to jestem jak najbardziej ZA. Uważam natomiast że reguła 107% to głupota a już ten limit opon to kompletne przegięcie
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca