|
|
|
|
|
|
Webber wspomina swój spektakularny wypadek w Walencji |
Australijczyk opowiedział, jak zniszczeniu uległ pedał hamulca w jego bolidzie. |
|
•Igor Szmidt, 16 grudnia 2010, wyświetlenia: 2741 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Mark Webber wyjawił, jak zniszczeniu uległ pedał hamulca w jego bolidzie ze względu na czyste siły działające podczas wypadku z wysokim lotem, który przedwcześnie zakończył jego Grand Prix Europy. Przebijając się do przodu stawki po wczesnym pit-stopie, Australijczyk przed zakrętem numer 17 zderzył się z kierowcą Lotusa – Heikkim Kovalainenem.
„To było niewiarygodne” – powiedział kierowca Red Bulla, kiedy przywołał z powrotem do pamięci ten moment podczas audycji w BBC Radio 5 Live. „Bardzo, bardzo przerażające. To nie jest dobra pozycja i myślę, że bolidy Formuły 1 są zaprojektowane zdecydowanie do pozostania na torze”.
„Myślę, że to stało się bardzo, bardzo szybko, ponieważ moja bardzo mocna część bolidu uderzyła z dużą siłą w prawe tylne koło Heikkiego. Wyleciałem w powietrze. W tym momencie naprawdę martwiłem się o mosty – byliśmy na torze ulicznym i wiedziałem, że jest tam kilka rzeczy wiszących nad torem, więc byłem oczywiście bardzo tym zaniepokojony”.
„Jeśli dochodzi do kontaktu z czymś mocnym przy tej prędkości, to wszystko może się zdarzyć. Kiedy jesteś w powietrzu, wiele testów (zderzeniowych) nadaje się do kosza, ponieważ w górze jesteś bez ochrony. Nie jest to więc dobre uczucie – okropne i miałem szczęście, że znalazłem się z powrotem na ziemi. Uderzenie było całkiem mocne. Właściwie złamałem pedał hamulca w połowie moją lewą nogą; chłopaki sprawdzili cyferki i prawdopodobnie potrzeba było od 250 do 300 kilogramów siły, aby złamać pedał w podstawie, z odrobiną adrenaliny zaangażowaną też w całą sytuację”.
Źródło: gpupdate.net
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|