F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2010
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Małe przednie skrzydła i duży docisk generowany przez podłogę?

To propozycje dalszych zmian regulacji technicznych na sezon 2013, obok małych silników turbo.
Marek Roczniak, 21 grudnia 2010, wyświetlenia: 5821<< | lista | T- | T+ | >>
Jak poinformowało dzisiaj BBC, od 2013 roku w Formule 1 mogą pojawić się małe przednie skrzydła na wzór tych stosowanych w tym sporcie na początku lat 80. ubiegłego wieku, a znacznie większy docisk ma generować wyprofilowana podłoga.

W przyszłym roku największymi zmianami w F1 będą powrót systemu KERS i wprowadzenie ruchomych tylnych skrzydeł, natomiast na 2013 zaplanowane jest wprowadzenie małych 4-cylindrowych silników turbo. Wraz z tym mogą pojawić się małe przednie skrzydła, jako kolejny sposób na ułatwienie wyprzedzania.

W połączeniu z mniejszymi silnikami oznaczałoby to jednak jeszcze większe pogorszenie osiągów bolidów, a tego nie chcą ani fani F1, ani FIA. Sposobem na odzyskanie docisku, a tym samym na mniejszą stratę w osiągach ma być – według weteranów inżynierii Patricka Heada i Rory'ego Byrne'a – powrót do wyprofilowanych podłóg (obecnie podłoga między obydwiema osiami musi być całkowicie płaska).

Zespoły mają otrzymać wstępny projekt regulacji na rok 2013 – które obejmują także znacznie mniejsze tylne skrzydła – w tym tygodniu, zanim Techniczna Grupa Robocza F1 rozpocznie w styczniu dyskusję nad detalami. „Będziemy mieli do dyspozycji tylko około 65% ilości paliwa i ograniczone tempo jego przypływu – to zostało narzucone” – powiedział Head serwisowi BBC Sport.

„Powiedziano nam jedynie: 'Tak właśnie będzie i musicie obmyślić specyfikację samochodu, która nie będzie wolniejsza o więcej niż pięć sekund na okrążeniu od obecnego bolidu'. Rory wykonał więc trochę symulacji torowych w Ferrari i kiedy uzyskaliśmy liczby dotyczące wymaganego oporu powietrza i docisku, to wtedy zaczęliśmy próbować opracować wymaganą geometrię samochodu, aby to osiągnąć”.

Profilowane podłogi zostały zabronione w F1 po zakończeniu sezonu 1982, ponieważ uznano wtedy, że prędkości pokonywania zakrętów stały się zbyt wysokie i samochody były zbyt niebezpieczne. Takie podłogi były wówczas używane w połączeniu z „kurtynami” dotykającymi ziemi, które pozwalały wytworzyć obszar niskiego ciśnienia i znacznie zwiększały wydajność profilowanej podłogi. W sezonie 2013 kurtyny byłyby nadal zabronione, a ma to być osiągnięte w ten sposób, że środek samochodu będzie musiał być bliżej ziemi, niż boki podłogi.

Źródło: motorsport.com, bbc.co.uk
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
12.04.2024  Formuła 1 potwierdziła kalendarz na sezon 2025
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
mlechowicz, 22.12.2010 08:45[!]
ktory z was zauwazylby roznice 5 sekund na okrazeniu gdyby nie czas okrazenia na dole ekranu ? jesli ma byc wiecej akcji prosze bardzo niech bedzie troche wolniej,

@bartek199874 - mowiz ze najlepsze auta byly w latach okolo 2004, i co z tego jak wyscigi byly nudne, coraz wiecej skrzydelek coraz bardziej rozwinieta auerodynamika i procesje, od 2 sezonow troche pozmieniali w przepisach, zwolnili auta, ale jakie emocjonujace zawody mielismy, smiem sadzic ze przyszly sezon bedzie rowniez bardzo ciekawy i zaskakujacy
bartek199874, 22.12.2010 12:27[!]
@mlechowicz- ja też bym niektóre skrzydełka zakazał np uszy znajdujące sie zaraz za przednim skrzydłem czy rogi wikinga bo wyglądają okropnie.Nudno było po opony musiały bardzo dużo wytrzymać i nie były to slicki przez co samochód jadący za tracił w zakrętach bardzo dużo a slicki to zmniejszają bo mają większą przeczepność
Norbi123, 22.12.2010 13:39[!]
Obecne bolidy w 2010 na kilku torach pobiły rekordy tychże torów z ubiegłych lat, więc nie powiedziałbym że obecne auta są wolniejsze
Simi, 22.12.2010 14:44[!]
Adakar - pięknie to ująłeś.
Pragnę tylko dodać, że nie tylko zwycięzca dostaje wypłatę po wyścigu. Inni też ;P
Lolkoski, 22.12.2010 22:47[!]
@Adakar - Może nie potrzebnie użyłem słowa "elitarny" - chodziło mi raczej elitarny w sensie mniej dostępny dla zwykłego fana, a raczej dla elity, no ale mój błąd. W każdym razie chodziło mi o to, że ameryka ma swoje wyścigi i F1 średnio ich interesuje, tak było, jest i będzie - dla nich to co przez nich wymyślone jest najlepsze.
A jeśli chodzi o pytanie dlaczego nie ma ich w F1 to powiem krótko, że mało kto by w USA oglądał F1 ze względu na choćby godziny wyścigów itp., itd.
NEO86, 12.01.2011 21:13[!]
Ciekawa koncepcja z tym dociskiem generowanym przez podłogę- powrót do przeszłości
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca