F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: silniki na 2013 rok są efektem długich dyskusji

Francuz odpowiedział na słowa di Montezemolo na temat czterocylindrowych jednostek.
Piotr Bogucki, 30 stycznia 2011, wyświetlenia: 4091<< | lista | T- | T+ | >>
Prezydent FIA – Jean Todt odpowiedział na komentarze, w których Luca di Montezemolo krytykował zmiany dotyczące przyszłych silników dla Formuły Jeden.

W ubiegłym roku ogłoszono, że czterocylindrowe silniki będą standardową jednostką dla tego sportu od 2013 roku. Wiadomość ta przyciągnęła mocną krytykę ze strony prezesa Ferrari, który uważa, że taki silnik jest „absurdem” na szczycie sportów motorowych.

„Rozmawiałem z Todtem i jestem zadowolony, że istnieje teraz inny klimat do dialogu w porównaniu do przeszłości. Jesteśmy zaangażowani w technologiczne wyzwania pokroju czterocylindrowych [silników, co] dla mnie wygląda jak absurd. Nie zbudowaliśmy nawet Ferrari z dziesięciocylindrowym silnikiem i wciąż uważam, że sześciocylindrowy [silnik] prędzej wpasowywałby się w linię marketingową sportu” – stwierdził Montezemolo podczas prezentacji F150.

Todt odpowiedział, zapewniając Włocha, że decyzja nie została podjęta w pośpiechu, a była rezultatem długich dyskusji z wieloma ekspertami. „Sądzę, że zespół wraz z ludźmi w Ferrari wie doskonale, że wszystko przedyskutowaliśmy, a Ferrari zawsze uczestniczyło w tych rozmowach” – stwierdził Francuz w wywiadzie dla Motorsport-Total.

„W kwestii silnika wszystkie decyzje zostały podjęte – temat został zamknięty. Nie zostało niespodziewanie zakomunikowane, że decydujemy się na cztery cylindry z turbodoładowaniem. To wszystko było wynikiem długich dyskusji z ekspertami” – dodaje Todt.

Francuz stwierdził ponadto, że będzie zadowolony z silnika każdej wielkości pod warunkiem, że pomaga on zmniejszać koszty w sporcie, tworząc jednocześnie ciekawsze widowisko dla fanów. „Jeśli rezultatem [tych dyskusji] byłaby chęć posiadania ośmiu czy dziesięciu cylindrów, to nie miałbym z tym problemu. Czego chcę jednak, to mniejsze koszty, lepsze widowisko i wprowadzanie nowych technologii. Wkrótce będziemy na targach motoryzacyjnych w Genewie i już widzieliśmy na wystawie w Paryżu w październiku, że wszyscy najlepsi producenci na świecie stawiają na nowe technologie”.

Źródło: thef1times.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
Todt J.
di Montezemolo L.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartez1000, 30.01.2011 15:36[!]
Z jednej strony chcą obniżenia kosztów, a z drugiej wprowadzenia nowych technologii i ich tradycyjnego "transferu do samochodów drogowych" Obniżenie kosztów to zamrożenie silników, a te stają się coraz bardziej "nie na miejscu" w ekologicznym świecie. Nowe silniki to wzrost kosztów, aby je zmniejszyć pewnie zamrożą rozwój no kolejne pare lat.
Ale wtedy co z rozwojem...
bartek199874, 30.01.2011 15:38[!]
mh..długich dyskusji.To dalej będą nie będą silniki hi-tech.Obroty na poziomie 12tys rpm też są trochę śmieszne bo przy pojemności 1600ccm i 4 cylindrach przy wytrzymałości ok 4000 km na WAŁKU można było by wycisnąć zdecydowanie więcej.Gościu (Tod) posłuchaj se jakiegoś wysokoobrotowego silnika V12 (na przykład z pagani zondy F) to właśnie czegoś takiego(tylko o głośności ok 130 db) chcą kibice f1 a nie dzwięk silnika civica type r(chociaż też jest fajny ale to samochód za 100tyś).Poza tym silnik v12 przy obecnych limitach wytrzymałości mógłby wyciągnąć z 1200-1300 km przy spalaniu poniżej 100l/100km przy udziale nowoczesnych technologi m.in bezpośredniego wtrysku paliwa,zmiennych faz:
-rozrządu
-kolektorów dolotowych i wylotowych
-zabawek typu twin port,
Egzotycznych materiałów (w ograniczonych ilościach)m.in berylu, iu innych rzeczy o których istnieniu nie wiem.Można by też eksperymentować z głowicami (np. z 6 zaworami na cylinder)
@up-a wtedy znowu będą przestarzałe i znowu będzie trzeba było zrobić nowe
sas, 30.01.2011 17:06[!]
@up: V12 z Zondy ma maks. moment przy około 4tys obrotów i z silnikiem wysokoobrotowym ma to niewiele wspólnego.
Piszesz też, obrotów bedzie za mało ale nie zapominaj, że to mają być silniki turbo, które zawsze będą kręciły się niżej niż analogoczne silniki N/A. 12 tys obrotów dla silnika doładowanego to chyba i tak sporo nie uważasz?
A porównanie silnika 1.6 turbo kręcacego się do 12 tys. obr/min do silnika z civica jest śmieszne...
bartek199874, 30.01.2011 17:32[!]
w latach 80 silniki turbo kręcili do prawie 14 tyś rpm, przerobiony silnik z civica też by był blisko 10tys rpm.przy obecnej technice szło by kręcić w f1 do ok 22 tyś rpm po zwiększeniu wytrzymałości do 4000km do ok 16-18 tyś rpm
sas, 30.01.2011 17:46[!]
a do wysokoobrotowego silnika z Zondy się sprytniesz już nie odnosisz :) ?
sinik z civica kręci sie wysoko jak na motory cywilne ale to już są i tak granice jego prędkości obrotowych wynikające chociążby z bezwładności elementów rozrządu i prędkości jakie mogą one osiągać na tradycyjnych paskach czy łańcuchach. Proponuję silników z civica w to nie mieszać bo poza pojemnościa to nie mają one nic wspołnego z silnikami 2013.
Ponadto podajesz, że współczesny silnik f1 mółby się kręcić do 22 tys obr/min. To prawda, ale dodaj do tego rozrachunku turbo.
Nie podoba mi się ta nagonka na te nowy silniki... Wszscy nagle w przerwie ziomowej stali się ekspertami od dźwięku silników, wtrzymałości itd. Trochę mnie to śmieszy muszę przyznać.
jpslotus72, 30.01.2011 17:52[!]
Wolałbym, żeby nowe silniki były efektem pracy znających się na rzeczy inżynierów-konstruktorów, a nie "długich dyskusji"... Z jakimi to ekspertami rozmawiał pan Todt? Może to byli eks-eksperci?

Jeszcze trochę podyskutują i zamiast cylindrów trzeba będzie wprowadzać ekologiczne meloniki (na biopaliwo z melonów) albo sombrera (na baterie słoneczne).
fitipaldi666, 30.01.2011 18:03[!]
Mnie tylko martwi spadek mocy . silnik może być niewiadomo jaki tylko żeby była chociaż obecna moc , a jak wiadomo będą słabsze ...
Adakar, 30.01.2011 18:10[!]
spadek mocy ?
Człowieku spójrz co się działo gdy schodziliśmy z V10 na V8 ... porównaj sobie czasy uzyskiwane na tych samych konfiguracjach torów przez bolidy V8 i V10 ...
fitipaldi666, 30.01.2011 18:15[!]
Tak czasy są lepsze ale to przez aero a nie silniki . .
Po prostu szkoda mi osiąganych prędkości .
bartek199874, 30.01.2011 19:00[!]
sas-22 tyś obr to osiągali już w 2006 r a my mamy rok 2011.Porównaj sobie np.telefon albo telewizor z 2006r a z 2011r.Mimo że turbo zabrało by troche obrotów to i tak można byłoby osiągnąć taką prędkość obrotową.silnik już nie istniejącego do jesieni civica type-r ma 2l :)
Adam-mal1, 30.01.2011 20:06[!]
O czym wy mówicie. Przecież F1 ma być liderem technologii, więc co za sztuka jest otrzymać moc z ponad 3 litrowego silnika lub jak teraz V8 2,4. sztuką jest otrzymać moc na podobnym poziomie z rządowego silnika R4 1.5. To jest potęga technologii. znając życie odgłos też będzie w miare podobny plus syk z potężnego turbo. Dla mnie to jest właśnie potęga technologii i przewaga F1 nad resztą
Maly-boy, 30.01.2011 22:31[!]
jaka potęga technologi ? kiedyś uzyskiwano z 1.5 turbo ponad 1000Km i silniki na 2013 nie mają być żadnym szczytem technologi tak jak obecne nie są ,tylko ma być taniej i 'ekologiczniej' bo tak jest modnie
SirKamil, 31.01.2011 00:27[!]
miały, tylko rozlatywały się po jednych kwalifikacjach... zgodnie z planem... albo jeszcze w trakcie kwalifikacji co gorsze. Do tego paliły wiadro na kilometr. Teraz chodzi o coś innego.
NEO86, 13.02.2011 10:03[!]
Co do mocy to się nie martwię bo w 1.6 turbo moc będzie mniej więcej taka sama jak w V8. Pozostają jedynie wątpliwości co do awaryjności 1.6 turbo i przede wszystkim co do dźwięku tego silnika. No ale pożyjemy zobaczymy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca