F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bolidy McLarena i Mercedesa również będą miały innowacyjny wydech?

Red Bull także przyznał, że w razie potrzeby skopiuje rozwiązanie Renault.
Grzegorz Filiks, 2 lutego 2011, wyświetlenia: 3854<< | lista | T- | T+ | >>
Podobnie jak nowy bolid Lotus Renault GP, również nieodsłonięta jeszcze konstrukcja zespołu McLaren na sezon 2011 posiada podobno innowacyjny układ wydechowy – tak uważa niemiecki magazyn Auto Motor und Sport.

Projektanci z Enstone umieścili końcówki wydechu w dolnej części bocznych sekcji auta oznaczonego symbolem R31, a „MP4-26 ponoć ma ten sam trik” – czytamy w niemieckiej prasie. Włoski Autosprint dodaje, że rozwiązanie wytwarza większy docisk poprzez przepływ powietrza do obowiązkowego od tego sezonu pojedynczego dyfuzora.

Renault potwierdziło, że to właśnie ich nowy układ wydechowy powodował, iż silnik w R31 podczas wczorajszych testów w Walencji brzmiał nieco inaczej, niż w innych bolidach. „Oni są przekonani co do obranej przez siebie ścieżki”. – wyznał szef ekipy Mercedesa – Ross Brawn. „Pracujemy nad podobnym rozwiązaniem”.

Jak wiadomo, większość stajni przywiezie swoje samochody w ostatecznej specyfikacji dopiero na ostatnie przedsezonowe testy, albo nawet na pierwszy wyścig tego roku, który odbędzie się w Bahrajnie. „Zawsze jest pewna nerwowość” – cytuje słowa projektanta Red Bulla – Adriana Neweya, Auto Motor und Sport. „Obecnie obowiązujące przepisy są dosyć ograniczające. Naprawdę trudno zaprezentować geniusz, ale jeśli konkurencja coś wymyśli, to będziemy reagować”.

W zeszłym roku wszystkie zespoły borykały się ze skopiowaniem tzw. Kanału F ekipy McLarena, ponieważ podstawowa konstrukcja podwozia przed rozpoczęciem sezonu podlega homologacji. „Tak było tylko w zeszłym roku” – powiedział Newey. „Teraz więc w razie potrzeby będziemy mogli reagować”.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.05.2024  Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
27.04.2024  Lista startowa na sezon 2025
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
17.04.2024  Verstappen: Sprint w Chinach nie jest dobrym pomysłem
Tagi:
Renault
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 02.02.2011 11:40[!]
Powtórka z "afery szpiegowskiej"? :)
Lolkoski, 02.02.2011 11:52[!]
A jednak będą kopiować jak coś, a taki jeden dopiero co pisał, że to przecież niemożliwe żeby w Lotus Renault pracowali sami geniusze, a w innych ekipach nie - swoją drogą liczę, że będzie dobrze działać bo oprócz korzyści na torze będzie to oznaka, że ekipa ma ciekawe pomysły
maciejas512, 02.02.2011 12:05[!]
Swoją drogą w Reno pracowali nad tym ponad pól roku a ci chca skopiowac w zaledwie miesiac
Ralph1537, 02.02.2011 12:07[!]
ciekawe ze kilka ekip wpadło na ten sam pomyśł
Amalio, 02.02.2011 13:15[!]
Moim zdaniem renault popełniło błąd - mogli wstawić z tyłu atrapy końcówek wydechu tak żeby nikt się nie połapał :D
jaszczur, 02.02.2011 13:25[!]
@up i tak by sie polapali o co chodzi... wystarczy zrobic zdjecia w podczerwieni i od razu byloby wiadomo gdzie uchodza gorace gazy. To ze my/media bysmy nie nie zorientowali to jeszcze nie znaczy ze szpiedzy innych zespolow tez nie. Oni raczej znaja sie na robocie
SkC, 02.02.2011 15:01[!]
Jeśli szybko to skopiują to praca pójdzie na marne
kemot, 02.02.2011 15:11[!]
Myślę, że na GP Hiszpanii inne zespoły mogą już mieć to rozwiązanie. To nie jest jednak tak hop siup.
romq76, 02.02.2011 15:23[!]
To nie takie proste wziąć i skpiować. Pamiętajcie że trzeba jeszcze przeprojektować inne elementy jak chociażby podłogę. Wcale bym nie powiedział że wprowadzenie tego rozwiazania jest takie łatwe. Zgoda nie trzeba tego poddawać homologacji ale jednak wiąże się to na 100% z godzinami testów w tunelu aero itp. bo to zmienia całkowicie struge
yaper, 02.02.2011 20:16[!]
McLaren to jeszcze wielka niewiadoma. Liczę, że będą mieli wreszcie bolid rakietę, bo dwa ostatnie lata to był mimo wszystko niedosyt.

McLaren, Mercedes, Renault bijące się o zwycięstwa. To jest moje marzenie na ten sezon.
Huckleberry, 03.02.2011 09:53[!]
@jaszczur - dokładnie tak! Co więcej ostatnio gdzieś przeczytałem, że nagrywa się nawet silniki konkurencji i porównuje ich "ścieżki dźwiękowe" na poszczególnych zakrętach i tego używa się do analizy. Trudno żeby się nie połapali skoro Reno nawet dla laika ma inny dźwięk wydechu.

A co do pomysłu z puszczeniem spalin z przodu skoro zabronili z tyłu to jest to dość oczywisty pomysł i nie spodziewam się, żeby konkurencja na to nie wpadła. Pytanie tylko jak bardzo są zaawansowani z pracami.
Mruk, 03.02.2011 12:48[!]
"oczywisty pomysl (...)" jaaaasssssne :-)
Huckleberry, 03.02.2011 14:14[!]
@Mruk - uwierz mi, zajmuję się też projektowaniem tylko w innej branży. Nieoczywiste to było wygaszanie tylnego skrzydła. I wpaść na to było trudno, dmuchany dyfuzor też był pewnym przełomem, ale ten wydech z przodu to jest po prostu modyfikacja dmuchanego dyfuzora z pewnym ominięciem niewygodnego przepisu.

Czy myślisz że stu inżynierów w czasie burzy mózgów nie zastanawiało się którędy poprowadzić spaliny do dmuchanego dyfuzora skoro z tyłu już nie wolno? Naprawdę, aż się prosi puścić je z przodu. Pojawiają się tylko problemy techniczne i pozostaje zaryzykować wszystko lub nie ryzykować. Zespoły z czołówki mogą sobie pozwolić na nieryzykowanie, dalsze już raczej nie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca