|
|
|
|
|
|
Button uważa, że opony Pirelli pomogą mu |
"Lubię czucie na tej oponie". |
|
•Łukasz Godula, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 2183 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jenson Button sądzi, że przejście na opony Pirelli w Formule 1 będzie dla niego korzystne po tym, jak poczuł, że nowe gumy pasują do jego stylu jazdy.
Były mistrz świata przyznał niedawno, że jego tempo kwalifikacyjne w zeszłym roku było gorsze, ponieważ nie był w stanie wyciągnąć wszystkiego z opon Bridgestone, jednak czuje już dużą poprawę w przednich oponach stworzonych na rok 2011.
„Lubię czucie na tej oponie” – powiedział Button po swoim pierwszym dniu testów opon Pirelli na torze Ricardo Tormo w Walencji. „Tył jest stabilny, gdy wchodzisz w szybkie zakręty, masz stabilny tył również wtedy, gdy hamujesz przed wolnymi zakrętami i jest to coś, czego naprawdę potrzebuję w bolidzie. Jestem zadowolony z tego kroku”.
„Są obszary, gdzie są słabsze niż poprzednie opony, jednak tak są zbudowane. Po prostu zmienisz balans bolidu, by przystosować się do tego. Będzie degradacja na miękkich oponach i musisz o nie dbać, jednak zawsze musi być równowaga. Chcesz być szybki na jednym kółku i chcesz być szybki na długim przejeździe, więc zawsze jest to w pewnym stopniu kompromis. Chodzi o to, czy potrafisz pójść na odpowiedni kompromis czy nie”.
Celując w krok naprzód z tempem kwalifikacyjnym w 2011 roku, Button uważa, że charakterystyka Pirelli jest pierwszym krokiem w pomocy do osiągnięcia jego ambicji. „Opony pomagają mi w tym obszarze, to z pewnością jedna sprawa” – powiedział. „Ciągle robimy również wiele prac przy bolidzie. Zajmie to troszkę czasu, jednak pracujemy w kilku obszarach, które myślę, że naprawdę mi pomogą i dadzą mi pewność w prowadzeniu bolidu”.
„W kilku rundach poprzedniego sezonu nie byłem zadowolony z moich osiągów w kwalifikacjach, jednak w wyścigach byliśmy bardzo konkurencyjni. Jest to obszar nad którym muszę popracować, aczkolwiek wszystko co możemy zrobić poza torem to próbować i usprawniać obszary, które myślę, że mi pomogą. Jedną rzeczą jest to, że z Pirelli mamy opony, które może będą mi bardziej pasowały niż poprzednie. Musimy zaczekać i zobaczyć, niemniej myślę, że może to być znaczące. Uważam również, że praca, którą wykonujemy w fabryce jest pozytywna”.
Pomimo tego, że wysoka degradacja opon, której doświadczono na miękkiej mieszance była jednym z tematów poruszonych na testach w Walencji, to jednak Button uważa, że nie ma powodów do obaw i w zasadzie uważa, że charakterystyka nowych opon jest dokładnie taka, jaką potrzebuje F1. „Opony są oczywiście zupełnie inne od Bridgestone” – powiedział. „Nie oznacza to różnicy w złym znaczeniu, po prostu inaczej się na nich jeździ. Na jednym okrążeniu są bardzo mocne i na długim przejeździe super miękka mieszanka ulega pewnej degradacji. Jednakże jest to coś, czego oczekiwaliśmy i jest to coś czego prawdopodobnie oczekują fani – dwóch różnych opon w wyścigu, które naprawdę się różnią. Myślę, że będziemy tak mieli w tym roku”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|