F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren wyjaśnia zastosowanie niecodziennych bocznych sekcji

MP4-26 posiada bardzo innowacyjną koncepcję bocznych sekcji w kształcie litery U.
Piotr Bogucki, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 5564<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren spowodował niemałe zamieszanie, gdy pokazał swój nowy samochód MP4-26, który posiada bardzo innowacyjną koncepcję bocznych sekcji w kształcie litery U.

Brytyjczycy wyjaśniają, że głównym czynnikiem, przemawiającym za stworzeniem tak odmiennego od standardowego projektu, była potrzeba dostarczenia jak najczystszego powietrza do dolnej części tylnego skrzydła.

Szef techniczny McLarena – Paddy Lowe stwierdził, że zespół mocno skupił się podczas projektowania w tym obszarze samochodu, ponieważ chciał odzyskać jak najwięcej docisku straconego przez wycofanie podwójnych dyfuzorów.

„Sądzę, że jest parę nowinek na samochodzie – długi rozstaw osi i boczne wloty w kształcie U są chyba najbardziej oczywistymi przykładami” – powiedział Lowe. „Pomysł za tym stojący to chęć dostarczenia powietrza o jak najlepszej jakości do dolnej i tylnej części skrzydła i podłogi samochodu. Chcemy sprawić, by tył pracował jak najlepiej się da w związku z utratą osiągów spowodowaną zakazem podwójnych dyfuzorów”.

Dyrektor inżynierii w brytyjskiej stajni – Tim Goss stwierdził, że obok skupiania się na znalezieniu dodatkowego docisku, jednym z najważniejszych elementów potrzebnych do wygrywania w 2011 roku będzie samochód dobrze przystosowany do nowych opon Pirelli. „Dla mnie istnieją dwa [najważniejsze obszary]: odzyskanie docisku z tyłu w związku z utratą podwójnego dyfuzora oraz pełne wykorzystanie opon Pirelli. Opony wytrzymują jedynie jakieś 10 okrążeń i sprawienie, by wytrzymały trochę więcej jest nie lada wyzwaniem. Musimy więc spojrzeć z bliska na konfigurację ustawień i zawieszenia, by sprawić, że opony wytrzymują więcej”.

„Ustaliliśmy dla siebie bardzo ambitny cel w kwestii aerodynamiki na 2011 rok. Zawsze chcemy wykonać więcej i zawsze byliśmy bardzo krytyczni w kwestii osiągów, jednak czujemy, że wykonaliśmy dobrą robotę. Zauważyliśmy trochę obszarów, w których możemy poprawić osiągi samochodu – w ciągu następnych tygodni celem będzie wprowadzenie ich do samochodu i sprawienie, by były niezawodne w pierwszym wyścigu. To duże wyzwanie”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Jakuzo, 04.02.2011 14:24[!]
Moze ja zle patrze, ale te wloty bardziej przypominaja litere L.
michal5, 04.02.2011 14:30[!]
to chodzi o miedzy kokpitem a wlotami to jest U
damian27, 04.02.2011 14:32[!]
może autorowi chodziło o oba wloty. To wtedy faktycznie będzie coś na kształt litery U
Ramzi, 04.02.2011 14:54[!]
Jak chcą czyste powietrze, to niech wstawią filtry :D
Nirnroot, 04.02.2011 14:56[!]
One wyglądają bardziej jak Monza...
francorchamps, 04.02.2011 15:38[!]
L , U ... Zależy pod jakim kątem patrzysz... ;p
sas, 04.02.2011 15:46[!]
Genialne skojarzenie z zarysem toru Mozna Nirnroot. Jestem za tym, aby stało się to oficjalną nazwą tego typu wlotów :). Wloty typu Monza jak nic !!!
akkim, 04.02.2011 15:56[!]
Mac zaprezentował U-śmiechnięty bolid,
do tego w fajny sposób, sam chciałbym być w roli
dostawcy elementów, by zbudować całość,
ciekawą prezentację dziś się oglądało.

Czekam niecierpliwie testów w Andaluzji,
konfrontować rzeczywistość ze światem iluzji,
chociaż osobiście mam nadzieję wielką,
że będą za Renią i czerwoną Ferką.
gigi, 04.02.2011 16:27[!]
Pożyjemy zobaczymy czy z U-śmiechem pokonają czerwoną armię :)
Huckleberry, 04.02.2011 17:24[!]
Ekstremalne rozwiązanie - albo będą błyszczeć, albo ciągnąć się w ogonie.
Jeśli okaże się, że jednak trzeba wpuszczać spaliny z przodu bo na tym się najwięcej zyska to wtedy rozwiązanie U może być deską do trumny bo bazuje na skrajnie różnej koncepcji.

Pod warunkiem, że nie ukryli na razie wydechu który w połaczeniu z U będzie na miarę mistrzowskiego tytułu :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca