|
|
|
|
|
|
McLaren wyjaśnia zastosowanie niecodziennych bocznych sekcji |
MP4-26 posiada bardzo innowacyjną koncepcję bocznych sekcji w kształcie litery U. |
|
•Piotr Bogucki, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 5564 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół McLaren spowodował niemałe zamieszanie, gdy pokazał swój nowy samochód MP4-26, który posiada bardzo innowacyjną koncepcję bocznych sekcji w kształcie litery U.
Brytyjczycy wyjaśniają, że głównym czynnikiem, przemawiającym za stworzeniem tak odmiennego od standardowego projektu, była potrzeba dostarczenia jak najczystszego powietrza do dolnej części tylnego skrzydła.
Szef techniczny McLarena – Paddy Lowe stwierdził, że zespół mocno skupił się podczas projektowania w tym obszarze samochodu, ponieważ chciał odzyskać jak najwięcej docisku straconego przez wycofanie podwójnych dyfuzorów.
„Sądzę, że jest parę nowinek na samochodzie – długi rozstaw osi i boczne wloty w kształcie U są chyba najbardziej oczywistymi przykładami” – powiedział Lowe. „Pomysł za tym stojący to chęć dostarczenia powietrza o jak najlepszej jakości do dolnej i tylnej części skrzydła i podłogi samochodu. Chcemy sprawić, by tył pracował jak najlepiej się da w związku z utratą osiągów spowodowaną zakazem podwójnych dyfuzorów”.
Dyrektor inżynierii w brytyjskiej stajni – Tim Goss stwierdził, że obok skupiania się na znalezieniu dodatkowego docisku, jednym z najważniejszych elementów potrzebnych do wygrywania w 2011 roku będzie samochód dobrze przystosowany do nowych opon Pirelli. „Dla mnie istnieją dwa [najważniejsze obszary]: odzyskanie docisku z tyłu w związku z utratą podwójnego dyfuzora oraz pełne wykorzystanie opon Pirelli. Opony wytrzymują jedynie jakieś 10 okrążeń i sprawienie, by wytrzymały trochę więcej jest nie lada wyzwaniem. Musimy więc spojrzeć z bliska na konfigurację ustawień i zawieszenia, by sprawić, że opony wytrzymują więcej”.
„Ustaliliśmy dla siebie bardzo ambitny cel w kwestii aerodynamiki na 2011 rok. Zawsze chcemy wykonać więcej i zawsze byliśmy bardzo krytyczni w kwestii osiągów, jednak czujemy, że wykonaliśmy dobrą robotę. Zauważyliśmy trochę obszarów, w których możemy poprawić osiągi samochodu – w ciągu następnych tygodni celem będzie wprowadzenie ich do samochodu i sprawienie, by były niezawodne w pierwszym wyścigu. To duże wyzwanie”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|