|
|
|
|
|
|
Nowy samochód McLarena skrywa jeszcze tajemnice |
Zespół zapowiedział innowacyjne rozwiązanie w obszarze zasilanej spalinami "dmuchanej podłogi". |
|
•Marek Roczniak, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 3541 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Zespół McLaren twierdzi, że największe sekrety MP4-26 nie zostały jeszcze ujawnione podczas dzisiejszej prezentacji w Berlinie, choć mechanicy wtoczyli nowy bolid na Plac Poczdamski bez karoserii i można było zobaczyć co jest w środku, zanim założone zostały pokrywy.
Stajnia z Woking zadbała jednak o to, aby żadne sekrety związane np. z wydechem nie zostały ujawnione, umieszczając w środku samochodu plastikowe atrapy kluczowych elementów. Szef zespołu Martin Whitmarsh powiedział, że do rozpoczęcia sezonu nowy samochód będzie poddany agresywnemu rozwojowi i potwierdził, że dzisiaj zdradzili właściwie tylko jedno innowacyjne nowe rozwiązanie – boczne sekcje w kształcie litery „U”.
„Musicie zdawać sobie sprawę, że nie widzieliście jeszcze wszystkiego” – powiedział Whitmarsh podczas konferencji prasowej. „Sądzę, że jest kilka całkiem interesujących elementów w samochodzie, które możecie zobaczyć. Są jednak też inne, które ukryliśmy przed wami i naszymi rywalami. F1 polega na nieustającym rozwoju, a my testy rozpoczniemy w przyszłym tygodniu. Wówczas samochód będzie wyglądał troszkę inaczej. Jest kilka fantastycznych innowacji. Nigdy nie mogę przestać się nadziwić, że nawet przy regulacjach narzucających tak wiele ograniczeń, zwłaszcza w obszarze dyfuzora, nadal jest duże pole do popisu”.
Szef działu inżynierii w McLarenie – Tim Goss potwierdził, że samochód będzie wyglądał inaczej podczas testów w przyszłym tygodniu – zwłaszcza w obszarze zasilanej spalinami „dmuchanej podłogi”. „Nie jest zaskoczeniem dla wszystkich zaangażowanych w Formułę 1, że rozwiązanie dotyczące wydechu ma znaczący wpływ na osiągi samochodu” – powiedział. „Nikogo raczej nie zdziwi fakt, że nie będziemy korzystać podczas testów czy wyścigów z wydechu, jaki mogliście zobaczyć dzisiaj w samochodzie. Będzie też trochę innych rozwiązań w innych samochodach i w naszym również”.
Goss nie zdradził jednak, czy rozwiązanie opracowane przez nich będzie podobne do tego, jakie znalazło się w Renault R31, gdzie końcówki rur wydechowych znajdują się na krańcach bocznych sekcji bolidu, kierując spaliny pod podłogę, by wspomagały przepływ powietrza.
Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|