F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Nowy samochód McLarena skrywa jeszcze tajemnice

Zespół zapowiedział innowacyjne rozwiązanie w obszarze zasilanej spalinami "dmuchanej podłogi".
Marek Roczniak, 4 lutego 2011, wyświetlenia: 3541<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół McLaren twierdzi, że największe sekrety MP4-26 nie zostały jeszcze ujawnione podczas dzisiejszej prezentacji w Berlinie, choć mechanicy wtoczyli nowy bolid na Plac Poczdamski bez karoserii i można było zobaczyć co jest w środku, zanim założone zostały pokrywy.

Stajnia z Woking zadbała jednak o to, aby żadne sekrety związane np. z wydechem nie zostały ujawnione, umieszczając w środku samochodu plastikowe atrapy kluczowych elementów. Szef zespołu Martin Whitmarsh powiedział, że do rozpoczęcia sezonu nowy samochód będzie poddany agresywnemu rozwojowi i potwierdził, że dzisiaj zdradzili właściwie tylko jedno innowacyjne nowe rozwiązanie – boczne sekcje w kształcie litery „U”.

„Musicie zdawać sobie sprawę, że nie widzieliście jeszcze wszystkiego” – powiedział Whitmarsh podczas konferencji prasowej. „Sądzę, że jest kilka całkiem interesujących elementów w samochodzie, które możecie zobaczyć. Są jednak też inne, które ukryliśmy przed wami i naszymi rywalami. F1 polega na nieustającym rozwoju, a my testy rozpoczniemy w przyszłym tygodniu. Wówczas samochód będzie wyglądał troszkę inaczej. Jest kilka fantastycznych innowacji. Nigdy nie mogę przestać się nadziwić, że nawet przy regulacjach narzucających tak wiele ograniczeń, zwłaszcza w obszarze dyfuzora, nadal jest duże pole do popisu”.

Szef działu inżynierii w McLarenie – Tim Goss potwierdził, że samochód będzie wyglądał inaczej podczas testów w przyszłym tygodniu – zwłaszcza w obszarze zasilanej spalinami „dmuchanej podłogi”. „Nie jest zaskoczeniem dla wszystkich zaangażowanych w Formułę 1, że rozwiązanie dotyczące wydechu ma znaczący wpływ na osiągi samochodu” – powiedział. „Nikogo raczej nie zdziwi fakt, że nie będziemy korzystać podczas testów czy wyścigów z wydechu, jaki mogliście zobaczyć dzisiaj w samochodzie. Będzie też trochę innych rozwiązań w innych samochodach i w naszym również”.

Goss nie zdradził jednak, czy rozwiązanie opracowane przez nich będzie podobne do tego, jakie znalazło się w Renault R31, gdzie końcówki rur wydechowych znajdują się na krańcach bocznych sekcji bolidu, kierując spaliny pod podłogę, by wspomagały przepływ powietrza.

Źródło: autosport.com (1), autosport.com (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
19.04.2024  Norris: Dałem z siebie wszystko na ostatnim okrążeniu
19.04.2024  Stella: Byliśmy gotowi walczyć o uwzględnienie czasu Norrisa
Tagi:
McLaren

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 04.02.2011 16:46[!]
Renault tez nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa
JustBull, 04.02.2011 16:47[!]
Patrząc na innowacje konkurencji, ferrari może złapać zadyszkę już na początku sezonu. Czytając ten artykuł można się sugerować faktem, że McLaren może być liderem i to RBR i Ferrari bedzie gonić.
lubczyk, 04.02.2011 16:48[!]
@JustBull, ja bym dołożył do grupy pościgowej LRGP.
jpslotus72, 04.02.2011 16:58[!]
"Harry Potter i Tajemnice MP4-26" - zapowiada się bestseller...
sas, 04.02.2011 17:00[!]
W wirtualnej prezentacji na strone Maca nie ma drążków ani typu pull rod ani push rod :)
http://mclaren.com/2011revealed
Ciekawe które rozwiązanie pojawi się w finalnej wersji. W tym co dziś wytoczyli w Berlinie z tego co widzę jest pull rod.
Gie, 04.02.2011 17:03[!]
Te odważne i innowacyjne rozwiązania mają te wadę że jeśli zawiodą to może być trudno je poprawić.
fernandof1, 04.02.2011 17:12[!]
Wszystkiego dowiemy się w Bahrainie :)
Hamiltonek, 04.02.2011 18:14[!]
McLaren wszystkich odstawi zobaczycie.
zdun, 04.02.2011 21:21[!]
moim zdaniem to jeszcze nikt ie przywiózł pakietu na wyścig. są monobloki i okrojone pakiety 2010.
w tej chwili to można oceniać pakiet kolorystyczny a w tym wypadku lotus renault wygrywa
go LRBP go
NEO86, 20.02.2011 11:15[!]
Przecież nie tylko McLaren będzie rozwijał swój samochód ale inne zespoły także będą to robić więc nie ma się co ekscytować. Wszystko wyjaśni się w Bahrajnie
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca