F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams zaprzeczył plotkom o niedoważonym bolidzie w Jerez

"Każdy, kto zna nasz zespół wie, że nie jechalibyśmy niedoważeni".
Igor Szmidt, 16 lutego 2011, wyświetlenia: 2102<< | lista | T- | T+ | >>
Williams umniejszył znaczenie plotek, jakoby podczas przejeżdżania najszybszego okrążenia podczas ostatnich testów w Jerez, ich bolid miał na pokładzie bardzo mało paliwa.

Najlepszy czas Rubensa Barrichello był znacznie lepszy, niż jakikolwiek inny czas reszty rywali, co doprowadziło do tego, że jeden, nieznany z nazwiska kierowca powiedział, iż „nie wierzy”, aby brytyjski zespół pokazał swoje rzeczywiste osiągi.

Plotki sugerowały, że FW33 prowadzony przez Brazylijczyka miał bardzo mało paliwa w baku, supermiękkie opony oraz był niedoważony po usunięciu jednostki KERS. Poza tym kolejnym czynnikiem mogącym mieć wpływ na ustanowienie świetnego rezultatu mógł być fakt, że zespół wystawił 27% swoich udziałów na giełdzie.

Dyrektor techniczny zespołu Sam Michael powiedział jednak niemieckiemu Auto Motor und Sport, że plotki te nie mają nic wspólnego z rzeczywistością. „To absolutny nonsens. Czas jest prawdziwy. Każdy, kto zna nasz zespół wie, że nie jechalibyśmy niedoważeni. Czas to zasługa użycia supermiękkiej mieszanki oraz oczywiście mniejszej ilości paliwa w baku. Jednakże wszystkie elementy systemu KERS były zamontowane w bolidzie: musieliśmy tylko odłączyć generator od silnika, ponieważ pojawił się problem z chłodzeniem” – zapewniał Australijczyk.

Michael dodał również, że pół sekundy lepszy czas Barrichello w porównaniu do jego byłego zespołowego kolegi Michaela Schumachera mógłby być nawet kilka dziesiątych szybszy, gdyby system KERS działał. Podał również powód, dla którego forma zespołu tak gwałtownie podskoczyła w górę: „Stało się tak, ponieważ wcześniej używaliśmy jedynie średnich mieszanek z relatywnie dużym ładunkiem paliwa. Nigdy nie udało się nam doprowadzić średniej mieszanki do właściwej pracy i wciąż nie wiemy dlaczego” – przyznał Michael.

Źródło: motorsport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Vowles: Williams może być mocny w Monako
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
Tagi:
Michael S.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kabans, 16.02.2011 13:27[!]
okrążenie willimsa było na pokaz i nie sądze aby byli w czołówce, tak samo nie wierze ze lotus (ten od renault) będzie w ścisłej czołówce.
SirKamil, 16.02.2011 13:46[!]
Był czy nie, jakąś dziwna sr..czka się zrobiła wokół tego czasu Williamsa- tak jakby był 3 sekundy przed wszystkimi a nie 0,5 i to ostatniego dnia gdy tor był zdecydowanie najbardziej nagumowany.

btw. w tamtym roku Williams 2 razy osiągał na testach najlepszy czas. Więcej- bo po 3 razy pierwsze w tabeli były bolidy Red Bulla, Ferrari i McLarena. W 2009 roku Williams również bardzo często otwierał tabelę czasów dnia na testach. To daje pewną wskazówkę co do obieranej strategii.
Q_be_2, 16.02.2011 13:55[!]
Może te 0,5 sek. wystarczyło, żeby mocno dac do myślenia super zarąbiście niezawodnym i długodystansowym Ferrari oraz Red Bulowi
Porky2, 16.02.2011 13:58[!]
o ile dobrze pamietam to tamtego roku w testach sauber tez odnosil calkiem niezle rezultaty.... a jak bylo w sezonie to wszyscy wiemy... nie ma sie co testami zachwycac... tak zawsze bylo, jest i pewnie bedzie... ale pierwszy wyscig juz niebawem i bedziemy sporo wiecej wiedziec
Nirnroot, 16.02.2011 14:02[!]
Testy to testy. Honda w 2007 też osiągała świetne rezultaty, mieściła się w pierwszej trójce wyników, a jak było potem to wszyscy pamiętamy. Nawet bawełna poszła w ruch...
si_vy, 16.02.2011 14:07[!]
niby każdy wie, że testy nic nie mówią ale i tak będzie wyciągał z tego wnioski... Chyba po prostu brakuje nam F1 ;)
jpslotus72, 16.02.2011 14:30[!]
Tak - bo oczywiście, gdyby jakiś zespół zrobił okrążenie na pokaz za pomocą wyżej opisanej "strategii", to zaraz by się do tego przyznał! Przecież w F1 nie uprawia się PR-u - nikt nie ma nic do ukrycia i cnota szczerości jest wszechobecna.
Dlaczego Williamsowi nie mógłby się powtórzyć "cud Q3 z Interlagos"? - widocznie "siły wyższe" im sprzyjają...
kabans, 16.02.2011 14:32[!]
testy mówią duzo tylko trzeba umieć je przeczytać, ja tam z nich wyczytałem ze dużo raczej sie nie zmieni w stawce. Najlepsze zespoły pracują nad wytrzymałością opon na długich dystansach a lotus, mercedes i williams sobie szaleją. A tak w ogóle to strasznie trudno przyzwyczaić się do dwóch lotusów w stawce. Trzeba wymyślać jakieś określenie albo po prostu mówić na jednego renault.
SirKamil, 16.02.2011 14:37[!]
"Może te 0,5 sek. wystarczyło, żeby mocno dac do myślenia super zarąbiście niezawodnym i długodystansowym Ferrari oraz Red Bulowi"

Nie zauważyłem, żeby Red Bull i Ferrari cokolwiek mówiły o tej sprawie... póki co to prasa bije piane opartą na opinii bliżej nieokreślonego 'anonimowego kierowcy'. Odmienną kwestią jest to, że nie, 0,5 sekundy nie wystarczy w tych warunkach do zerwania komukolwiek beretu z wrażenia. Potencjał toru w tamtym momencie leżał jeszcze wyżej zapewne też i dla Williamsa. Ważną informacją jest to, że tor z dnia na dzień poprawia się o kilka dziesiątych s. ze względu na nagumowanie nawierzchni. Jeśli Schumacher 1szego dnia miał czas 0,5 sekundy większy niż Barrichello 3ciego, nie zdziwiłbym się nawet gdyby po korekcie stanu toru czas BAR okazał się 'gorszy' od tego MSC a być może i HEI z 2go dnia.
jednooki_cyklop, 16.02.2011 14:38[!]
kabans - bo to jest Renault, a Lotus to tylko sponsor (przynajmniej na razie)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca