|
|
|
|
|
|
Button o postępach McLarena podczas testów |
Anglik po zakończeniu dzisiejszych testów spotkał się dziennikarzami na padoku toru Catalunya. |
|
•Łukasz Godula, 19 lutego 2011, wyświetlenia: 1876 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Jenson Button po zakończeniu dzisiejszych testów spotkał się dziennikarzami na padoku toru Catalunya i opowiedział m.in. o dotychczasowych postępach w poznawaniu nowego McLarena MP4-26. Nasza ekipa obecna w Montmelo zarejestrowała rozmowę – poniżej przedstawiamy jej zapis.
Nie jeździliście dzisiaj zbyt wiele, jest się o co martwić?
„Nie zrobiliśmy tylu okrążeń, ile byśmy chcieli. Jesteśmy w tyle w stosunku do innych zespołów co do ilości przejechanego dystansu i oczywiście jest to minus. Jednakże jest to coś, czym się zajmujemy i mamy nadzieję, że kolejne dni będą dobre, jak również niezawodność będzie dobra.
Części zapasowe już są, a to była przyczyna niewielkiej ilości przejechanych kilometrów. Dystans pomaga w pracy nad niezawodnością oraz w poprawianiu szczegółów, jak i również przy szukaniu odpowiednich ustawień”.
Czy dalej uważasz, że dobrym pomysłem było opuszczenie pierwszych testów?
„Tak, myślę że był to dobry pomysł. Dłużej pracowaliśmy w fabryce, żeby upewnić się, że z bolidem jest wszystko w porządku”.
Jak daleko jeszcze jesteś od pełnego zrozumienia bolidu i jego zachowania?
„Zrozumienie bolidu to długa droga i z tej strony szkoda, że nie zrobiliśmy zbyt wielu okrążeń, ale z drugiej strony mamy jeszcze wiele do wyciśnięcia z bolidu, co jest ekscytujące. Miejmy nadzieję, że pojeździmy więcej w najbliższych dniach i Lewis będzie w stanie wykorzystać to, co mamy jeszcze przygotowane, ponieważ nie korzystaliśmy jeszcze z wszystkiego z powodu braku części zamiennych. Wtedy będziemy mogli zobaczyć na co stać bolid na pojedynczym okrążeniu, jak i podczas długich przejazdów”.
Jaka różnica może być między oponami miękkimi i twardymi, gdy są świeże?
„Myślę, że może to być około sekundy, półtorej”.
Jak zachowuje się bolid, gdy zużywają się opony?
„Robi się nadsterowny (śmiech). Tak na poważnie naprawdę ciężko dobrać odpowiedni balans, jeżdżąc tak niewiele. Podczas dzisiejszego długiego przejazdu robiliśmy czasy w okolicach 1:29, 1:30, tak samo Red Bull. Myślę, że mają z oponami podobne problemy. Ciężko też porównywać cokolwiek, mamy dużo różnych mieszanek, jednak sytuacja jest dla każdego taka sama”.
Jeśli chodzi o oszczędzanie opon, może się to stać bardzo ważne i powinno pasować właśnie tobie.
„Tak, ale myślę, że pomaga też innym kierowcom. Ogólnie może to pomóc tylko gdy będziemy mieli mocny bolid. Nasze dzisiejsze tempo było bardzo dobre biorąc pod uwagę problemy, które mieliśmy. Gdy wszystko poskładamy w całość – KERS, ruchome skrzydło, opony – to wtedy miejmy nadzieję będziemy silni i owszem, w takiej sytuacji może pomóc delikatny styl jazdy”.
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|