F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Wywiad z Erikiem Boullierem na temat wyboru Heidfelda

Szef zespołu Renault m. in. wyznał, że Niemiec podpisał kontrakt na czas nieokreślony.
Grzegorz Filiks, 19 lutego 2011, wyświetlenia: 4529<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas trwających przedsezonowych testów Formuły 1 w Barcelonie szef zespołu Lotus Renault GP – Eric Boullier zdradził szczegóły kwestii wyboru kierowcy w miejsce kontuzjowanego Roberta Kubicy. Oto co powiedział Francuz w rozmowie z dziennikarzami.

Po wypadku Roberta musieliście szybko podejmować decyzje. Którzy kierowcy znaleźli się na waszej liście, czym się kierowaliście?

„Najpierw przeanalizowałem sytuację z naszym dyrektorem technicznym i głównym inżynierem. Moim celem jest pomoc zespołowi, nie sobie samemu. Negocjacje trwały długo, Robert miał wypadek bardzo wcześnie, zaledwie trzy dni po testach w Walencji. Ustaliliśmy, że potrzebujemy doświadczonego zawodnika – szybkiego i z dobrymi umiejętnościami technicznymi. Atutem było doświadczenie z oponami Pirelli i KERS w 2009 roku. Jeśli zsumujesz wszystkie te wymagania, to Heidfeld jest logicznym wyborem”.

Poza tym Nick jeździł z Robertem w BMW-Sauber i można było ich porównać...

„Zgadza się. W zeszłym roku dużo rozmawiałem z Nickiem, chciał znać nasz program na sezon 2011, więc nie jesteśmy sobie obcy. Nick był naszym głównym kandydatem, ale nie mogłem polegać wyłącznie na kierowcy, chciałem mieć Plan B. Przeanalizowaliśmy sytuację z Robertem, który wskazał dwóch zawodników – Heidfelda i (Vitantonio) Liuzziego.

Miałem swoją listę – Heidfeld był w niej na pierwszym miejscu, Liuzzi i de la Rosa na drugim. Negocjowaliśmy z wszystkimi trzema kierowcami. Trzeba było jak najwcześniej przeprowadzić testy z Nickiem i wypadły one bardzo dobrze. Nie chodzi mi o czyste tempo, ale umiejętności techniczne. Nick pracował z naszymi inżynierami w bazie danych, bez przerwy rozmawiał z zespołem podczas jazd w Jerez i po południu zdałem sobie sprawę, że jest facetem, którego szukam”
.

Prowadziłeś negocjacje z menedżmentem Nicka?

„Tak, ale pierwszy telefon wykonałem już po podjęciu decyzji co do wyboru kierowcy”.

Tuż po wypadku Roberta pojawiły się plotki, że możecie zaprosić (Kimiego) Raikkonena. Otrzymaliście dużo pytań na ten temat?

„Tak. W niedzielę odebrałem około 150 telefonów i dostałem wiele e-maili. Na wszystkie nie udało się odpowiedzieć, ponieważ miałem inne priorytetowe sprawy do załatwienia”.

Jak wygląda kontrakt Heidfelda? Będzie jeździł aż do powrotu Roberta?

„Niestety nie wiemy, kiedy wróci do nas Kubica. Nick podpisał umowę na czas nieokreślony”.

Heidfeld zapoznał się już wcześniej z oponami Pirelli dzięki prywatnym testom przeprowadzonym z włoskim producentem. Otrzymaliście już od niego jakieś dodatkowe informacje na temat ogumienia?

„Tak i nie. Szczerze mówiąc nie widzę większych korzyści. Nick brał udział w tworzeniu kształtu opon, wie, jak się zachowują, ale Pirelli od tego czasu poważnie zmieniło swoje mieszanki. To jest już inne ogumienie”.

Źródło: f1news.ru
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
28.01.2020  Pierwszy sektor toru Paul Ricard zostanie zmodyfikowany
25.03.2019  Boullier: Od początku wiedziałem, że współpraca McLarena i Hondy nie uda się
06.07.2018  Alonso: Nie miałem wpływu na zmiany w kierownictwie McLarena
04.07.2018  Boullier ustąpił ze stanowiska dyrektora wyścigowego McLarena
27.06.2018  Boullier: Aby walczyć o tytuły potrzebujesz statusu fabrycznego zespołu
Tagi:
Heidfeld N.
Wywiady
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
francorchamps, 19.02.2011 18:29[!]
Umowa na czas nieokreślony..

W takim układzie Nickowi łatwiej będzie dostac kredyt na mieszkanie :)
barteks, 19.02.2011 19:00[!]
Przede wszystkim to nie jest żadna umowa o pracę, tylko tzw. kontrakt, czyli umowa zlecenie.
cravenciak, 19.02.2011 19:06[!]
W wolnym tłumaczeniu, w każdej chwili mogą rozwiązać umowę z NH.
Gie, 19.02.2011 19:13[!]
Ja to widzę tak. Nick i R31 będą zdobywać "grube" punkty - będzie jeździł. Jeśli nie to zastąpi go Senna i LRGP "przebiduje" kolejny sezon jako zespól tuż za czołówką.
mago, 19.02.2011 19:33[!]
Czyli to prawda z tym, ze Robert sugerował Liuzziego, lecz... Nicka również :P
Miki59, 19.02.2011 19:34[!]
Każde miejsce Nicka na podium = sraczka u Kubicy, " Życie bywa brutalne"
tomato, 19.02.2011 19:41[!]
No to wszystko wiadomo. Nick będzie jeździł do oporu, na Kubice nikt nie czeka.
cravenciak, 19.02.2011 19:56[!]
@tomato

Albo lubisz żartować, albo Twoje IQ jest identyczne z IQ pomidora :)
Sgt Pepper, 19.02.2011 19:57[!]
@tomato
Nie dramatyzuj. Jakąkolwiek umowę by miał Nick- zawsze można ją zinterpretować na swój sposób, tak jak się chce.
Najważniejsze by Kubica wyzdrowiał na tyle by mógł wrócić do F1. Niekoniecznie do Renault.
maiesky, 19.02.2011 20:07[!]
Jak widać Robert to profesjonalista i wskazując Nicka potwierdził, że nie kieruje się animozjami. Wracaj do zdrowia Robert.
spiggy, 19.02.2011 20:37[!]
niektorzy nigdy tego nie zrozumieja ale...
kazda umowe czy kontrakt mozna rozwiazac (nawet jesli jest oparta o prawo angielskie)
gdybanie na temat jakie zapisy w kontrakcie, ktory podpisal HEI proponuje grzecznie odlozyc na polke z literatura si-fi
od tego sa prawnicy po obu stronach

KUB ma teraz wielkie zadanie, by wrocic na tor F1
kiedykolwiek w jakimkolwiek teamie
to zadanie dla niego samego i jego managera

amen
Qooler, 19.02.2011 21:04[!]
Priorytet dla Roberta to powrót do zdrowia, sekundo_ powrót do ścigania , a dopiero na trzecim miejscu kto jedzie w Renault. Jeśli ktoś wymyślił inną gradację ważności spraw, łącząc to z jazdą ewentualnie, Vita w R31, jest po prostu bezdusznym cynikiem, próbującym grać na kibicowskich uczuciach. Dla mnie super ,że jedzie Nick, chociaż prywatnie za człekiem nie przepadam. Jednak z Vito, idolem Scota Speeda :), ten team byłby skazany na porażkę już w przedbiegach.
jpslotus72, 19.02.2011 23:18[!]
Związek Renaulta z Heidfeldem to "małżeństwo z rozsądku". Równie rozsądne jest pozostawienie otwartą sprawy długości kontraktu Nicka - i dobrze, że tego rozsądku nie brakło obu stronom. Tak jak nie można było przewidzieć tej sytuacji, tak też na razie nie można przewidzieć jej konsekwencji - długości rehabilitacji Roberta i w związku z tym sprawy jego powrotu. Po - realnie patrząc "ewentualnym" - powrocie Roberta (wszyscy mamy nadzieję na zrealizowanie się tej "ewentualności") trzeba będzie na nowo ułożyć sprawę obsady foteli w bolidach Renaulta - i Boullier chce sobie na razie zostawić otwartą furtkę dla różnych możliwości - wierzę, że Robert jest w każdej z nich brany pod uwagę. Sam Heidfeld być może nie chce na razie wiązać się na dłużej ze stajnią z Enstone - gdyby np. Schumacher powtórzył w tym roku swe osiągnięcia z ubiegłego sezonu, to może już w 2012 Heidfeld mógłby znowu spróbować szczęścia w Mercedesie. Nick wie, że dopóki Robert nie wróci do pełni sił, będzie się ścigał w jego miejsce - a to minimum kilka miesięcy - więc nie ma się co śpieszyć z doprecyzowaniem terminów w kontrakcie. Sytuacja jest awaryjna, przyszłość nieokreślona - więc nieokreśloność kontraktu jest w tych wyjątkowych okolicznościach logiczna.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca