F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej

Kierowca McLarena opowiada o swoim pierwszym dniu testów w Barcelonie i o osiągach MP4-26.
Łukasz Godula, 20 lutego 2011, wyświetlenia: 3408<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton spotkał się z dziennikarzami na padoku toru Catalunya po swoim pierwszym dniu testów w tym tygodniu. Oto zapis rozmowy z kierowcą McLarena, którą udało nam się zarejestrować.

Jak oceniasz tutaj osiągi MP4-26?

„Jest dobrze, ale zawsze może być lepiej. Ciężko stwierdzić, ile ten bolid jeszcze potrafi i ile da się wyciągnąć z opon, ponieważ tutaj było jeszcze trudniej to dostrzec, niż podczas ostatnich testów. Wykonaliśmy niezłą liczbę okrążeń, w tym kilka długich przejazdów”.

Co powiesz o degradacji opon?

„Możesz jej uniknąć, ale jedziesz wtedy bardzo wolno. Dzisiaj próbowałem oszczędzać opony, ale tak szybko się zużywają, że praktycznie nic nie możesz na to poradzić. Na kolejnym przejeździe pojechałem jeszcze delikatniej, ale wyglądało to wtedy na okrążenia wyjazdowe, wolne i w ogóle nie ekscytujące. Nawet w zeszłym roku, gdy musieliśmy zacząć jeździć z pełnymi bakami łatwiej się prowadziło bolid”.

Byłeś zadowolony z tempa krótkich przejazdów, które wykonywałeś na koniec?

„Tak, nie było źle i jeszcze możemy wyciągnąć więcej”.

Były jakieś problemy dzisiaj rano?

„Zajęły niewiele czasu, to nic wielkiego. Dzisiaj większość dnia siedziałem w bolidzie, więc było dobrze. Były testy, na których przejechałem tylko 38 kółek i to dopiero można nazwać złym dniem”.

Potrzebujecie tego testu w Bahrajnie? Jesteście trochę w tyle co do innych zespołów, jeśli chodzi o ilość dni testów z nowym bolidem.

„Im więcej testów tym lepiej. W tym roku jest nieco inaczej, niż poprzednio. Wcześniej mieliśmy opony, które każdy znał, a teraz mamy nowe gumy i musisz się przyzwyczaić nie tylko do nowego bolidu, ale i do nowych opon w tym samym czasie. Także zdecydowanie im więcej testów będzie tym lepiej”.

Co możesz powiedzieć o kłopotach z niezawodnością, które was dotykają?

„Tak bywa, jest to dla nas wyzwanie. Oczywiście idealnie by było, gdybyśmy nie mieli żadnych problemów ale wtedy by to było zbyt łatwe. Otaczają mnie niesamowicie inteligentni ludzie i rozwiązują każdy problem, który się przydarzy i tak pracujemy jako zespół. Imponujące jest to, ile okrążeń robi Red Bull i Ferrari, ale my skupiamy się na sobie”.

Czy dla was będzie lepiej, gdy sezon zacznie się w Australii?

„Tak, chociaż nie uważam tego za bardzo istotne. Oczywiście im więcej czasu będziemy mieli tym lepiej dla nas”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
Tagi:
Wywiady
McLaren
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Campeon, 20.02.2011 18:53[!]
W końcu ktoś przyznał oficjalnie, że mają problemy z niezawodnością, a nie struga, że wszystko idzie zgodnie z planem...
SoBcZaK, 20.02.2011 19:22[!]
A ja mam nadzieję, że ten McLaren będzie bardzo szybki i Lewis będzie ostro walczył z Red Bykami. Samochód wygląda dosyć ciekawie i ciekawie by było gdyby włączył się do regularnej walki o tytuł.
michels, 20.02.2011 19:46[!]
Ciekawe jaką formę Mclaren będzie prezentował w ciągu sezonu. Myślę, że jest szansa na walkę o podwójną
koronę. Poczekamy-zobaczymy
Angulo, 20.02.2011 19:50[!]
Nie, błagam NIEEEEEEEEE! Nie zniosę kolejnego sezonu z notorycznymi awariami... nie po tylu poobnych latach.
corey_taylor, 20.02.2011 20:31[!]
dawno nie było tak żeby zespół z czołówki miał problemy z niezawodnością
jpslotus72, 20.02.2011 20:38[!]
Lewis testuje "ile [gumy] da się wyciągnąć z opon" - w tym jest dobry, wyciąga z nich tyle, że po kilku okrążeniach niewiele już pozostaje... Alonso, spytany o swojego największego rywala w tym roku, odpowiedział (z ledwo dostrzegalnym przymrużeniem oka) - Schumacher... Lewis odpowiedziałby zapewne - Pirelli (chociaż takiego gościa nie znajdziecie na liście startowej).
Lukas, 20.02.2011 20:51[!]
Lubię ten stereotyp o Hamiltonie niszczycielu opon :)
jpslotus72, 20.02.2011 21:07[!]
@Lukas
Akurat ten "stereotyp" ma "naukowe podstawy" - jeśli masz taką możliwość, prześledź pod kątem problemów ze zużyciem opon choćby poprzedni sezon, żeby daleko nie sięgać - znajdziesz tam sporo materiału uzasadniającego ów "stereotyp", a niewiele argumentów do jego obalenia. W czasie tegorocznych testów padały różne wypowiedzi na temat opon - Lewis nie jest tu wyjątkiem - poczekajmy jeszcze trochę, a przekonamy się, czy Pirelki pomogą mu obalić ten "mit", czy ostatecznie potwierdzą jego zasadność...
Kamikadze2000, 20.02.2011 21:30[!]
To będzie ciężki sezon dla Hamiltona... ;)

@Angulo - och, a ile to ich niby mieli w zeszłym sezonie!? Ledwie kilka, co przy RBR i tak było wysoką bezawaryjnością. W ostatnich latach McLaren był jednym z najmniej zawodnych, teraz "stare, dobre" lata tego zespołu mogą wrócić... ;

}
Nirnroot, 20.02.2011 21:34[!]
Przypominam tylko, że zwykle lata "parzyste" były dla McLarena mówiąc oględnie tragiczne (dynamit zamiast zaworów w 2004, tył z Tourett'em w 2006), ale od 2009 to może lata nieparzyste takie będą. (Czy nadal projektanci się zmieniają co dwa lata?)

A Lewis nigdy nie umiał oszczędzać opon i nic się w tej materii nie zapowiada na zmiany. Schumiemu, który robi dokładnie to samo Bridgestone budował po prostu wytrzymalsze Potenze, a tutaj muszą sobie radzić z tym zawieszeniem. Zobaczymy czy przez ten radykalny bolid nie mają za wiele 'x' i y' do wyliczenia, żeby sobie z tym poradzić...
Lukas, 20.02.2011 21:41[!]
Haha ja w zeszłym roku widzę problemy tylko w pierwszych wyścigach, potem widzę jedne z najdłuższych stintów na "opcjonalnych" oponach :) Ale naprawdę nie chce mi się nikogo nawracać :)
jpslotus72, 20.02.2011 22:35[!]
@Lukas
Może jestem "zatwardziałym grzesznikiem" (to w kwestii "nawrócenia"), ale nie zmieniam zdania w sprawie: Lewis versus opony. Jeśli chodzi o "ogólne spojrzenie na problem zużycia opon w ubiegłym sezonie" (walnąłem cudzysłów, bo to brzmi jak cytat z jakiegoś "plenum"), to masz rację. To prawda, że Lewis nie zjeżdżał na dodatkowe pit-stopy w końcówkach wyścigów - bo byłoby to "samobójstwo", czyli strata kilku pozycji na ostatnich okrążeniach. Ale naprawdę bardzo często ciągnął już resztkami gumy i nie trzymał normalnego tempa - z tego powodu jechał już bardziej defensywnie niż ofensywnie, choć walkę ma we krwi. I naprawdę nie wszyscy mieli aż takie problemy ze zużyciem opon. A jeśli nie dowierzasz własnym oczom, to można jeszcze włączyć słuch i prześledzić komunikację Lewisa z inżynierem - ile razy powtarzała się w niej kwestia: "Nie mam już opon"...

PS A może stereotypem jest właśnie twierdzenie, że mówienie o "zajeżdżaniu opon" przez Lewisa jest stereotypem?... :)
Nirnroot, 20.02.2011 23:31[!]
@Lukas, porównaj sobie - w szczególności - deszczowe wyścigi i ilość kółek Jensa i Lewisa. Odpowiedź jest jak na dłoni.
Davider, 20.02.2011 23:42[!]
Oj tak, wielokrotnie przecież słyszeliśmy jak Lewis z nutą rozpaczy w głosie oznajmiał przez team radio, że opony się skończyły, po czym zawsze dojeżdzał do mety wyścigu na tymże zestawie ogumienia...
jpslotus72, 20.02.2011 23:46[!]
@Davider
Dojeżdżał - pisałem o tym wyżej ("nie zjeżdżał na dodatkowe pit-stopy w końcówkach wyścigów - bo byłoby to 'samobójstwo', czyli strata kilku pozycji na ostatnich okrążeniach") - ale jakim tempem i jak wyglądały jego opony w porównaniu z innymi, kiedy wozy zatrzymywały się w alei?...

OK - ja w każdym razie wyraziłem swoje zdanie i kończę ten temat, bo nie ma sensu w kółko potarzać tego samego - a jak widać, już zacząłem cytować samego siebie... ;)
m3nel23, 21.02.2011 09:01[!]
Mimo, że jestem Polakiem wole Hamiltona od Kubicy.
Lukas, 21.02.2011 09:16[!]
Sam Jenson mówił w sobotę, że nie tylko on oszczędza opony.
NEO86, 13.03.2011 11:11[!]
Zgadzam się z jpslotus72. Hamilton będzie miał w tym roku ciężkie boje z oponami i jak sam przyznał nie zmieni swojego stylu jazdy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca