F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przewodnik Renault po systemie KERS

Po zniknięciu w 2010 roku, KERS powraca na sezon 2011.
Inf. prasowa, 24 lutego 2011, wyświetlenia: 2703<< | lista | T- | T+ | >>
Po zniknięciu w 2010 roku, KERS powraca na sezon 2011. Tak naprawdę, to nigdy nie zniknął w przepisach, lecz dzięki porozumieniu zespołów został odstawiony na rok. Teraz powraca jako oszczędne narzędzie hybrydowe w takiej formie, w jakiej opuścił sport pod koniec 2009 roku.

Dlaczego KERS powraca?
„Jeśli uznano, że jest on niepotrzebny w sezonie 2010, to dlaczego zespoły chcą z niego korzystać w 2011 roku? Cóż, sytuacja uległa całkiem dużej zmianie w ostatnim roku i zademonstrowano, że KERS może być ponownie zamontowany do bolidów przy możliwych do zaakceptowania kosztach. Ponadto, jako technologia, która ma wielkie znaczenie dla rozwoju hybrydowych oraz elektrycznych samochodów drogowych, ma sens kontynuowanie rozwoju takiej technologii w Formule 1, poprzez obniżanie wagi oraz zwiększanie efektywności”.

Czy KERS będzie taki sam jak w 2009 roku?
„Przepisy techniczne ograniczają KERS co do rozmiaru silnika elektrycznego oraz czasu korzystania na każdym okrążeniu. Te ograniczenia pozostają dokładanie takie same, jak te zdefiniowane w 2009 roku. KERS nie powinien zapewniać mocy przekraczającej 60kW, co odpowiada około 80 koniom mechanicznym, kiedy kierowca naciska przycisk na kierownicy. Nie może on wykorzystać więcej niż 400kJ na okrążeniu, co odpowiada około 7 sekundom aktywności systemu”.

Czym będzie różnić się KERS Lotus Renault GP w porównaniu z wersją z 2009 roku?
„Chociaż baza systemu na sezon 2011 pochodzi z 2009 roku, to został on całkowicie przeprojektowany przez inżynierów, co sprawi, że urządzenie będzie znacznie bardziej konkurencyjne. Każdy aspekt został zoptymalizowany, łącznie z integracją z pojazdem. Oznaczało to zmniejszenie wagi oraz dużą zmianę rozmieszczenia elementów systemu, dzięki czemu będzie można w łatwy sposób zainstalować go oraz wymontować z bolidu. Tegoroczny system jest o ponad 10kg lżejszy od wersji z 2009 roku”.

Czy wszystkie zespoły będą używać KERS w 2011 roku?
„W 2009 roku korzystanie z KERS zawsze stanowiło kompromis, ponieważ dodatkowa waga sprawiała, że cenny balast musiał być usuwany z bolidu. Efekt uboczny był taki, że kierowcy mieli większe trudności z optymalizacją balansu bolidu, a szczególnie ciężsi kierowcy, którzy jeździli z najmniejszym balastem. W rezultacie wiele zespołów wolało nie korzystać z KERS. Aby rozwiązać ten problem, minimalna waga bolidu została zwiększona z 620kg do 640kg – takie posunięcie powinno zachęcić większość ekip do jeżdżenia z KERS, gdyż nie trzeba będzie już iść na taki kompromis pomiędzy dodatkową wagą a dodatkową mocą”.

Dlaczego przepisy nie pozwalają, aby KERS zapewniał większe zyski w 2011 roku?
„Aby ponownie wprowadzić KERS przy umiarkowanym poziomie kosztów w 2011 roku, nie było dużego wyboru, dlatego postanowiono bazować na systemach z 2009 roku, co oznaczało także przejęcie wymagań dotyczących energii i mocy z tych systemów. Również biorąc pod uwagę nowe przepisy dotyczące silników na sezon 2013, wprowadzanie istotnych zmian systemu KERS będzie miało sens, gdyż zbiegnie się to w czasie z wprowadzeniem nowych silników”.

Czy bolidy z KERS będą miały wyraźną przewagę w 2011 roku?
„Krótka odpowiedź brzmi 'tak', ponieważ jest kilka czynników, które sprawiają, że KERS będzie bardziej istotny niż był w 2009 roku. Po pierwsze, zakaz ponownego tankowania sprawił, że jest znacznie trudniej zyskać pozycje dzięki strategii w alei serwisowej, przez co większy nacisk kładzie się na osiągi w kwalifikacjach, a to właśnie w kwalifikacjach zyski z KERS są największe, ponieważ możemy jeździć z w pełni naładowanymi systemami i uzyskać maksymalną korzyść na okrążeniu pomiarowym. Następnie podczas startu wyścigu (najlepsza okazja do zyskania pozycji), KERS zapewnia kolejny istotny zysk w postaci 10 do 20 metrów na dohamowaniu do pierwszego zakrętu. Natomiast jeśli chodzi o minusy związane ze złożonością systemu oraz jego ograniczeniami dotyczącymi rozmieszczenia jego elementów, to i tak trudno zignorować przy nich korzyści wynikające z używania systemu”.

Jakie są następstwa systemu KERS w kwestiach bezpieczeństwa?
„W baterii przechowywana jest duża ilość energii, która jest pod takim napięciem, że może spowodować poważne obrażenia, jeśli nie będzie się z nią rozważnie obchodzić. Fundamentalne wskazówki dotyczące bezpieczeństwa, które ustanowiono w 2009 roku przez Grupę Roboczą ds. Bezpieczeństwa KERS, pozostają w mocy, lecz Lotus Renault GP ponownie przeanalizował wewnętrzne procedury bezpieczeństwa i ponownie przeszkolił całą załogę, aby zapewnić optymalne bezpieczeństwo”.

Źródło: Informacja prasowa lotusrenaultgp.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
26.10.2017  Zespoły omówią koncepcję wprowadzenia do F1 napędu na cztery koła
16.03.2012  FIA nie zrezygnuje z DRS
09.03.2012  Mercedes i McLaren eksperymentują z tylnym kanałem F
27.01.2012  Marussia bez systemu KERS w sezonie 2012
24.01.2012  Watson: DRS, KERS i opony Pirelli poprawiły rozrywkę w Formule 1
Tagi:
Renault
Wywiady
KERS

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
hide, 24.02.2011 10:55[!]
Jesli moc nie moze przekraczac 60 kW wiec oczywistym jest, ze Kers w F1 pracuje najwydajniej jak tylko moze, wiec napewno moc bedzie sie = 60 kW a co za tym idzie nie bedzie to 60 koni mechanicznych a 81 a to juz jest niewielka roznica. 1kW=1,36km
patgaw, 24.02.2011 11:26[!]
tez na to zwrocilem uwage, z tym ze nie jest to niewielka roznica.
maroo, 24.02.2011 20:00[!]
Ktoś wie jakie jest napięcie akumulatorów w KERS?
barteks, 24.02.2011 20:39[!]
300-400V.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca