F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rozwojowa wersja silnika Cosworth V8 osiąga 20 tys. obr./min.

Marek Roczniak, 21 kwietnia 2005, wyświetlenia: 1294<< | lista | T- | T+ | >>
Jak zapewnia dyrektor zarządzający firmą Cosworth Ltd, Tim Routsis, testowana obecnie na dynamometrach rozwojowa wersja silnika V8 o pojemności 2.4 litra osiąga już 20 tysięcy obrotów na minutę, czyli więcej niż obecne jednostki napędowe V10. Po części wynika to z tego, iż w silniku V8 wał korbowy jest krótszy, a więc powoduje mniejsze wibracje przy obracaniu się.

Większe obroty nie oznaczają oczywiście, że silniki V8 będą osiągały większą moc, ale nie będzie ona znacznie mniejsza niż w obecnych V10 o pojemności 3 litrów. Obawiający się o osiągi silników V8 fani Formuły 1 mogą zatem odetchnąć z ulgą, gdyż nie tylko bolidy w przyszłym roku będą niewiele wolniejsze od obecnych, ale także ich silniki będą wydawały podobne dźwięki.

Przy okazji Routsis wypowiedział się na temat tego, jakie korzyści przyniesie zespołowi Minardi przesiadka z używanej dotąd zmodyfikowanej wersji silnika Cosworth CR-3L (CK 2004) na tegoroczny model TJ2005, używany od początku tego sezonu przez ekipę Red Bull Racing. „Najnowszy silnik TJ2005 dysponuje zdecydowanie lepszymi osiągami od silnika CK: ma większą o ponad 60 koni mechanicznych moc, osiąga o 500 więcej obrotów na minutę, ma zwiększony cykl pracy (większa moc pomimo dłuższego użytkowania), wydłużony czas życia na dwa weekendy Grand Prix (nominalnie 1300km), obniżony o ponad 50mm środek ciężkości, zwiększoną sztywność i poprawioną integrację z konstrukcją bolidu”.

Zespół Minardi otrzyma taką samą specyfikację silnika jak Red Bull (seria 10), różniącą się jedynie dodatkowymi komponentami dostosowanymi do indywidualnej konstrukcji konkretnego bolidu. Włoska stajnia nie otrzyma jednak nowszej wersji tego silnika (seria 12), z której począwszy od Grand Prix Stanów Zjednoczonych lub Kanady będą mogli wyłącznie korzystać kierowcy Red Bull.

Zapytany o przyszłorocznych partnerów szef Coswortha powiedział tylko tyle, że obecnie prowadzane są negocjacje z potencjalnymi klientami na sezon 2006. Na koniec Routsis dodał, iż dokonany w stosunku do zeszłego roku postęp jest zasługą przeprowadzonej 18 miesięcy temu reorganizacji. „Teraz widzimy efekty tych zmian i wszyscy w Cosworth są dumni z tego, co udało nam się osiągnąć”.

Dane techniczne silnika Cosworth TJ2005 V10 (seria 10):
Pojemność: 2998 cm3
Rozstaw cylindrów: 90 stopni
Liczba zaworów: 40
Maksym. obroty: 18 300
Konstrukcja: blok, głowice cylindrów i tłoki ze stopów aluminium
Wał korbowy: stalowy
Elektronika: Pi/Cosworth
Świece: Champion
Waga: 94 kg wliczając balast
Długość: 589 mm
Szerokość: 538 mm
Wysokość: 454 mm

Źródło: GrandPrix.com, pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.02.2023  Cosworth nie jest zainteresowany wejściem do F1
25.02.2021  Tost: Nowe przepisy powinny pozwolić na powrót Coswortha
26.01.2018  Aston Martin zainteresowany współpracą z Cosworthem przy projekcie F1
19.07.2017  Cosworth rozważa powrót do F1
30.03.2017  Stefano Domenicali będzie reprezentował VW na spotkaniu w Paryżu
Tagi:
Cosworth
Red Bull
Minardi

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca