F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Brawn: Problemy z chłodzeniem miały wpływ na osiągi Mercedesa

Jego zdaniem Mercedes musiał poświęcić część osiągów, by poradzić sobie z problemami.
Michał Sulej, 25 lutego 2011, wyświetlenia: 2921<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu Mercedes – Ross Brawn ujawnił, że na kłopoty z bolidem W02 w znacznym stopniu wpływ miały prowizoryczne zmiany wprowadzone w celu rozwiązania problemów z chłodzeniem.

Brawn trwa jednak w przekonaniu, że ostateczny pakiet na sezon 2011, który powinien być gotowy na finałową sesję testową nie tylko rozwiąże ten problem, ale również podniesie osiągi bolidu Mercedesa. Dotychczasowa forma niemieckiego teamu podczas zimowych testów była rozczarowująca, lecz zarówno zespół, jak i kierowcy jako przyczynę takiego stanu rzeczy wskazywali taktyczną decyzję o rozpoczęciu testów z „podstawowym” projektem, by skupić się na szlifowaniu niezawodności.

Teraz Brawn przyznaje, że częściowy wpływ na brak dobrych osiągów miały zmiany, których wprowadzenie było niezbędne do wyeliminowania kłopotów z chłodzeniem. W wywiadzie opublikowanym na oficjalnej stronie zespołu, na pytanie o to, czy jest zmartwiony faktem wyraźnego odstawania od czołowych ekip, Ross odparł: „To uczciwe stwierdzenie. Jesteśmy doskonale świadomi tempa naszego obecnego bolidu, różnicy dzielącej nas od aktualnych liderów oraz przyczyn takiego stanu rzeczy, do których zaliczają się kompromisowe rozwiązania spowodowane problemami z chłodzeniem”.

„Od samego początku naszym zamiarem było rozpoczęcie testów z samochodem w dość prostej specyfikacji, co dawało nam więcej czasu na skupienie się nad ulepszonym pakietem. To nieuchronnie oznaczało, że będziemy mieć gorsze osiągi, niż ktokolwiek mógł przypuszczać. Znając wszystkie fakty, czuję się komfortowo w naszej obecnej pozycji dzięki nadchodzącym modyfikacjom”.

„Jak dotychczas naszym największym wyzwaniem był problem z chłodzeniem” – przyznaje Brytyjczyk. „Tymczasowe modyfikacje, które wprowadziliśmy do naszego bazowego bolidu kosztowały nas utratę osiągów. Rozwiązanie tej kwestii zostało wprowadzone do projektu nadwozia naszego ulepszonego pakietu i dzięki temu przed pierwszym wyścigiem odzyskamy utracone osiągi”.

Brawn dodał również, że pomimo nie do końca doskonałej bezusterkowości Mercedesa, on sam jest zadowolony z tego aspektu przedsezonowych przygotowań. „Oczywiście w nowym bolidzie zawsze oczekuje się usterek i szczęśliwie mieliśmy relatywnie niską ilość awarii całkowicie unieruchamiających samochód, tak więc nie miało to znaczącego wpływu na nasz program. Nasz przebieg był dobry – w ciągu trzech testów przejechaliśmy 4300 kilometrów. Oczywiście im więcej przejedziesz, tym więcej masz okazji do identyfikacji i rozwiązania pojawiających się problemów, zanim wystartuje sezon” – podsumował.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Brawn R.
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 25.02.2011 16:06[!]
I tak wam nic nie pomoże
pablonzo, 25.02.2011 16:23[!]
@ SkC - byś się powstrzymał od takich nic nie wnoszących komentarzy.

Co do mercedesa - Ross Brawn, na pewno nie leje wody, jeśli były jakieś problemy to o nich mówi, stara się rozwiązać, zobaczymy jak to będzie, jak przeniesie się na osiągi.
SilverX, 25.02.2011 16:31[!]
Nie wiem czemu tyle ludzi np. tutaj czuje niechęć do Mercedesa ? Myślę, że Merc może namieszać...
Lukas, 25.02.2011 16:35[!]
Bo Merc to zespół, który musi 2 lata budować dobry bolid zużywając przy tym około miliarda dolarów :D
rentonB, 25.02.2011 16:41[!]
Jeszcze raz wam przypomne ze jedyny dobry moment Mercedes GP to BGP001 i jego gigantyczna przewaga na poczatku, potem juz nic nie potrafili zrobic i prawie przegrali pewny tytul. Ci ludzie nie potrafia zrobic konkurencyjnego bolidu
Nirnroot, 25.02.2011 16:48[!]
@rentonB - nie wiem od której bzdury zacząć.... Raz, że Mercedes GP nigdy nie miał bolidu BGP (porównywanie Merca i Brawna to jakaś paranoja), a dwa, że dlatego niewiele mogli zrobić, bo mieli prawie szkieletową załogę zarówno na torze jak i w Brackley. "Ci ludzie" - Brawn? Czy ktoś jeszcze? Zakładam, że od 1997 roku, to Ty spałeś... ;)
SilverX, 25.02.2011 16:48[!]
Pewny tytuł to przegrał prawie Red Bull :) @rentonB Mocne słowa które nie są prawdą, liczę że Merc będzie w top 3.
jpslotus72, 25.02.2011 17:20[!]
Mercedes z prowizorką - to jakoś dziwnie brzmi... Gdzie ta niemiecka solidność? Jeśli do pierwszego wyścigu mają stanąć z gruntownie zmodyfikowanym bolidem, to po co robić tyle szumu wokół tej prowizorki - powinni raczej zamilknąć, pozwolić konkurencji snuć przypuszczenia na temat przyczyn słabszej formy Srebrnej Strzały - i sprawić niespodziankę w Melbourne. Każdy strateg wie, że najlepsze efekty przynosi atak z zaskoczenia.
Simi, 25.02.2011 19:01[!]
Ciężko będzie im wskoczyć do Top3. Niemniej jednak, bardzo życzę Rosbergowi zwycięstwa w 2011! Przynajmniej jednego. :)
Lolkoski, 25.02.2011 20:25[!]
@up - dokładnie należy się chłopakowi
jpslotus72, 25.02.2011 20:46[!]
@up
Zwycięstwo "należy się" temu, kto dojeżdża pierwszy do mety - nie ma czegoś takiego jak "podium za zasługi".
Ostatnio oglądałem skrót wyścigu w Kanadzie z 1991 - długo prowadził Mansell i miał taką przewagę, że zaczynając ostanie okrążenie machał już z radości ręką do kibiców - w połowie tego okrążenia, kilka zakrętów przed metą, siadła mu elektryka i stanął na poboczu ("nie mów 'hop!', póki nie przeskoczysz"). Wygrał Piquet, który do tego momentu jechał drugi i sam nie spodziewał się takiego obrotu sprawy. Kiedy na konferencji prasowej zapytano Nelsona, czy żal mu Mansella, odpowiedział: "Nie żal mi nikogo. Wyścig kończy się, kiedy widzisz flagę z szachownicą. Równie dobrze coś takiego mogło się i mnie przydarzyć." A ktoś mógłby powiedzieć, że zwycięstwo "należało się" Mansellowi - i co z tego?
Można kibicować różnym kierowcom, ale nikt nie wygra wyścigu tylko dlatego, że to mu "się należy".
Simi, 25.02.2011 21:15[!]
No proszę, jaki mądrości.
Nikt nie uważa, że ktoś nie wygra wyścigu tylko dlatego, że to mu "się należy". To jest jasne, ale trzeba przyznać, że Rosberg jest utalentowany, a na razie nie miał odpowiedniego bolidu. Kilka okazji też schrzanił, ale ja tam w niego wierzę.
jpslotus72, 25.02.2011 21:26[!]
@Simi
Ja się "wymądrzam", chociaż w pewnym stopniu Was rozumiem. Też uważam np. że tytuł mistrzowski w 1986 "należał się" Mansellowi - i miałby go, gdyby w ostatnim wyścigu w Adelaidzie nie strzeliła mu prawa tylna opona. Myślę też, że przynajmniej jeden tytuł mistrzowski "należał się" np. Ronnie Petersonowi czy Gerhardowi Bergerowi - ale co z tego...
Przekleństwo i jednocześnie piękno tego sportu (bo dla mnie to zawsze jest sport, mimo że wielu ma odmienne zdanie) polega także na tym, że czasem przegrywa ten, "komu się należy", a ten, kto by się tego nie spodziewał, dostaje prezent od losu...
Duża część historii F1 "wybrukowana" jest przypadkami kierowców, którym "należał się" tytuł mistrzowski albo zwycięstwo w jakimś GP i nigdy go nie osiągnęli.
Lolkoski, 25.02.2011 21:30[!]
@jplotus72 - ale jak napisał Simi nie miał do tej pory takiego bolidu żeby powalczyć o zwycięstwo, a co dopiero machać kibicom przez ostatnie okrążenie - a należy mu się bo jakby takowy dostał to już by to zwycięstwo wywalczył
jpslotus72, 25.02.2011 22:33[!]
@Lolkoski
Ok - tylko że takich kierowców jest więcej. Czy np. Sutil, Glock albo Kobayashi nie wygraliby w zeszłym sezonie jakiegoś wyścigu, gdyby mieli do dyspozycji RBR? Bywa tak, że latami czeka się na odpowiedni bolid i odpowiedni moment - pamiętasz, jak długo Webber czekał na swoje pierwsze zwycięstwo?
Co do Rosberga - nie uważam go za słabego kierowcę(!), ale też nie wydaje mi się dużo lepszy od tej trójki, którą wymieniłem wyżej. Jeśli miałby kiedyś zostać mistrzem, to bardziej dzięki bolidowi - jeśli trafi mu się coś w rodzaju zeszłorocznego RBR - niż jakimś nadzwyczajnym umiejętnościom (wydaje mi się, że tak było z jego ojcem - kto go dziś pamięta? podobnie jak Alana Jonesa - obaj zawdzięczali swoje tytuły przede wszystkim świetnemu wówczas Williamsowi). Ale jeśli się ma do dyspozycji taki bolid, to nie trzeba być geniuszem, aby odnosić zwycięstwa - wystarczy ze się nie jest "ofiarą", która nie potrafi skorzystać z takiej okazji...

Jeśli mam być szczery, chciałbym żeby któryś z kierowców Mercedesa stanął na najwyższym stopniu podium nie tyle ze względu na tych konkretnych driverów (chociaż w przypadku Schumachera byłoby to spore wydarzenie), ile przez wzgląd na markę, wiążącą się z początkami F1.
Lolkoski, 25.02.2011 22:42[!]
@dokładnie - bo miałem napisać, że na pewno nie byłby gorszy od Vettela gdyby dane mu było w RBR zasiąść i masz rację takich kierowców jest więcej, ale tu akurat rozprawialiśmy na temat Rosberga - mimo wszystko od Glocka czy Sutila umieszczam Nico trochę wyżej, bo pierwszy miał bolid do walki o zwycięstwo znaczy Toyotę a drugi dał Giancarlo zdobyć PP w Belgii w zespole w którym był od początku
yaper, 27.02.2011 14:51[!]
A ja im kibicuję tylko i wyłącznie ze względu na Schumachera. Chciałbym żeby jeszcze coś wygrał lub chociaż stanął na podium. Oby te nadzieje na poprawę bolidu nie były płonne.
NEO86, 25.03.2011 21:30[!]
Liczę na to że Mercedes zaprezentuje w tym sezonie formę pozwalającą osiągnąć 3 miejsce w konstruktorach na koniec sezonu- 4 miejsce to plan minimum. W tym sezonie będę im bardzo kibicował i liczę na to że w ciągu sezonu będą się intensywnie rozwijać i zaliczą zwycięstwo i kilka podiów.

@SkC

To się jeszcze zdziwisz :)))

@Nirnroot

Święte słowa
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca