F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Robert Kubica wygrywa drugi wyścig na torze Zolder!

Marek Roczniak, 1 maja 2005, wyświetlenia: 3847<< | lista | T- | T+ | >>
Robert Kubica (Epsilon Euskadi) zakończył w najlepszy z możliwych sposobów zmagania na belgijskim torze Zolder, odnosząc pierwsze zwycięstwo w cyklu World Series by Renault. Krakowianin ponownie wystartował z piątej pozycji i pomimo sporego ścisku na pierwszym zakręcie, gdzie został mocno przyblokowany przez jednego z rywali, zdołał nie dopuścić do utraty ani jednej pozycji.

Decydującym momentem trwającego tym razem 27 okrążeń drugiego wyścigu okazały się obowiązkowe wizyty w boksach. Zespół Epsilon Euskadi popisał się znakomitą strategią, decydując się na bardzo wczesny postój Roberta. Dzięki temu Polak po powrocie na tor znalazł się wreszcie na wolnej przestrzeni i mógł jechać z maksymalną prędkością.

W międzyczasie z wyścigu odpadł startujący z pole position Will Power (Carlin Motosport) po dosyć prostym błędzie, natomiast o prowadzenie walczyli opóźniający dosyć długo zjazd do boksów Enrico Toccacelo (Victory Engineering) i Jaap Van Lagen (KTR). Jak łatwo można się domyślić, obaj kierowcy ze względu na bezpośrednią walkę wolniejsi od Kubicy, który po zakończeniu rundy postojów objął prowadzenie, mając około trzy sekundy przewagi nad Toccacelo.

Pech chciał, że w tym momencie na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa po jednym z wypadków. W ten sposób cała przewaga naszego kierowcy nad Toccacelo została zniwelowana, ale Krakowianin nie przejął się tym zbytnio i cierpliwie wyczekał do końca neutralizacji, czego nie można powiedzieć o Van Lagenie i co chyba najbardziej zaskakujące kierowcy safety cara, który podobnie jak Holender wykręcił piruet tuż przed wznowieniem wyścigu.

Na szczęście nawet takie zdarzenie nie spowodowało utraty koncentracji i po wznowieniu Kubica utrzymał się na prowadzeniu, którego nie oddał już do końca. W dodatku w jadącego tuż za Polakiem Toccacelo zaraz po wznowieniu wjechał kolejny kierowca, eliminując Włocha z rywalizacji. Dzięki temu Robert zdobył największą liczbę punktów (27) w obydwu dzisiejszych wyścigach i objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej kierowców po pierwszych zawodach sezonu 2005.

Wyścig został przerwany na trzy okrążenia przed końcem z powodu bardzo groźnie wyglądającego wypadku, w którym brali udział Giovanni Tedeschi i Matteo Meneghello. Bolid jednego z nich po kolizji przy dużej prędkości wzbił się w powietrze i wylądował do góry kołami, po czym wpadł z dosyć dużą siłą na bandę. Na szczęście obydwu kierowcom nic się nie stało.

Robert Kubica: „Po takim weekendzie trudno nie być zadowolonym. Wszystko było dla mnie nowe: pierwszy wyścig tak mocnym samochodem, pierwsza zmiana kół w czasie wyścigu, pierwszy raz tak długi wyścig. Zadania nie ułatwiły mi dość dalekie jak na nasze oczekiwania pozycje startowe – na torze Zolder wyprzedzanie jest bardzo trudne. Na szczęście w niedzielę wszystko już działało jak należy. W krótszym wyścigu nie było możliwości przebicia się wyżej, za to w drugim – dzięki dobrej strategii i szybkiej zmianie kół oraz dobrym czasom okrążeń po wyjeździe z boksu – już się udało. Trzecie i wygrana dają mi prowadzenie w mistrzostwach. Do tego wykręciłem najszybszy czas okrążenia w drugim wyścigu, co też jest nagradzane punktem”.

Za trzy tygodnie kolejna runda cyklu World Series by Renault, która tym razem będzie imprezą towarzyszącą Grand Prix Formuły 1 na ulicznym torze w Monako. Czekają nas zatem podwójne emocje!

FR3.5/V8 > 2005 > Belgia 2, Zolder - 3,977 km
P. #KierowcaNar.ZespółSamochódOkr.Czas/strataPkt.
1. 8Robert KubicaEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault2437:33,27315
2. 3Andreas ZuberCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault24+0:04,00312
3. 18Markus WinkelhockDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault24+0:05,61310
4. 16Simon PagenaudDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault24+0:06,9278
5. 20Damien PasiniCram CompetitionDallara 3.5 Renault24+0:08,9806
6. 5Adrian VallesPons RacingDallara 3.5 Renault24+0:10,4995
7. 27Patrick PiletJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault24+0:11,4464
8. 17Ryo FukudaDHG Saulnier RacingDallara 3.5 Renault24+0:12,4243
9. 7Felix PorteiroEpsilon EuskadiDallara 3.5 Renault24+0:13,0182
10. 14Jaap van LagenKTRDallara 3.5 Renault24+0:14,1271
11. 31Karun ChandhokRC MotorsportDallara 3.5 Renault24+0:16,518
12. 25Frederic VervischGD RacingDallara 3.5 Renault24+0:19,376
13. 2Matteo MeneghelloEuroInternationalDallara 3.5 Renault231 okr.
14. 32Giovanni TedeschiRC MotorsportDallara 3.5 Renault231 okr.
15. 9Enrico ToccaceloVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault222 okr.
16. 6Celso MiguezPons RacingDallara 3.5 Renault222 okr.
Niesklasyfikowani
15Tristan GommendyKTRDallara 3.5 Renault14
10Tomas KostkaVictory Engineering SpADallara 3.5 Renault13
23Pastor MaldonadoDAMSDallara 3.5 Renault12
21Eric SalignonCram CompetitionDallara 3.5 Renault12
24Milos PavlovicGD RacingDallara 3.5 Renault9
4Will PowerCarlin MotorsportDallara 3.5 Renault7
1Giorgio MondiniEuroInternationalDallara 3.5 Renault7
Nie wystartowali
19Christian MontanariDraco Multiracing USADallara 3.5 Renault0
12Ivan BellarosaAvelon FormulaDallara 3.5 Renault0
28Colin FlemingJenzer MotorsportDallara 3.5 Renault0
22Alx DanielssonDAMSDallara 3.5 Renault0
29Daniel la RosaInterwetten.comDallara 3.5 Renault0
30Stefano ProettoInterwetten.comDallara 3.5 Renault0
Pole position: Will Power (Carlin Motorsport) - 1:18,313 (+1 pkt.)
Najszybsze okrążenie: Robert Kubica (Epsilon Euskadi) - 1:21,410 na 9 okrążeniu (+1 pkt.)
Klasyfikacje generalne  |  Kalendarz wyścigów


Źródło: Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.11.2016  Tom Dillmann zdobywa mistrzostwo Formuły V8 3.5
31.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5 w Jerez
02.10.2016  Podsumowanie weekendu Formuły V8 3.5
11.09.2016  Aurelien Panis triumfuje w niedzielnym wyścigu Formuły V8 3.5
10.09.2016  Vaxiviere dowiózł do mety zwycięstwo na Red Bull Ringu
Tagi:
Kubica R.
FR3.5/V8
Polacy

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca