|
|
|
|
|
|
Clos wygrywa sprint, Grosjean zdobywa tytuł w GP2 Asia (akt.) |
Grosjean zdobył tytuł mimo kary doliczenia 20 sekund za wyjazd poza tor podczas obrony miejsca. |
|
•Marek Roczniak, 20 marca 2011, zmieniony 20.03.2011 17:35, wyświetlenia: 4552 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dani Clos (Racing Engineering) wygrał ostatni wyścigu sezonu 2011 GP2 Asia Series, który został rozegrany dzisiaj na torze Imola, a tymczasem tytuł mistrzowski zdobył Romain Grosjean (DAMS) po tym, jak jego główny rywal Jules Bianchi (Lotus ART) został wyeliminowany z walki na pierwszym okrążeniu.
Clos objął prowadzenie już na początku wyścigu, bowiem startujący z pole position kierowca rezerwowy Lotus Renault GP w F1 – Fairuz Fauzy ospale ruszył z miejsca po zgaśnięciu czerwonych świateł i stracił od razu kilka miejsc. Reprezentant Super Nova chciał przebić się do przodu w pierwszym zakręcie, ale zablokował koła podczas hamowania i wpadł na Stefano Colettiego (Trident), który z kolei nie zdołał uniknąć kontaktu z Bianchim i cała trójka odpadła z wyścigu.
Odpadnięcie Bianchiego oznaczało, że Grosjean ma już zagwarantowany drugi tytuł mistrzowski w GP2 Asia (pierwszy zdobył w 2008 roku). Kierowca DAMS mógł więc skupić się na walce o podium w dzisiejszym wyścigu bez martwienia się o sytuację punktową. Po zamieszaniu na pierwszym okrążeniu jechał na czwartej pozycji, mając przed sobą Giedo van der Garde (Addax), który znów popisał się bardzo dobrym startem, awansując z siódmego na trzecie miejsce.
Grosjean był szybszy od van der Garde, ale mimo usilnych starań nie udało mu się go wyprzedzić. Zamiast tego na koniec wyścigu znalazł się pod presją ze strony Estebana Gutierreza (Lotus ART), który był nawet bliski wyprzedzenia Francuza dwa okrążenia przed metą w szykanie Variante Alta. Ten jednak ściął zakręt i dzięki temu zachował dotychczasową pozycję (P4), jednak raczej nie uszło to uwadze sędziów.
Van der Garde w spokoju przejechał dwa ostatnie kółka, stając na najniższym stopniu podium, a po drugiej stronie zwycięzcy stanął Fabio Leimer (Rapax), który cały wyścig przejechał tuż za Closem, nigdy nie będąc jednak w stanie znaleźć się w pozycji umożliwiającej atak. Punktowaną szóstkę zamknął Michael Herck (Coloni), korzystając w środku wyścigu z odpadnięcia z walki Rodolfo Gonzaleza (Trident). Herck jechał przez pewien czas także za Marcusem Ericssonem (iSport), ale Szwed wypadł na chwilę z toru podczas próby wyprzedzenia Gonzaleza po wewnętrznej w Tamburello na piątym okrążeniu i spadł na odległe miejsce.
Grosjean i Cecotto ukarani
Romain Grosjean otrzymał karę doliczenia 20 sekund za wyjazd poza tor i nie oddanie pozycji rywalowi. Francuz spadł w rezultacie z 4 na 7 miejsce, ale zachował tytuł mistrzowski. Ponadto karę doliczenia 20 sekund otrzymał Johnny Cecotto Jr za spowodowanie kolizji z Samem Birdem. Wenezuelczyk utrzymał jednak 19 miejsce.
•GP2 Asia Series > 2011 > Włochy (sprint), Imola - 4,909 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 25 | 37:25,901 | 6 |
2. | 20 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:00,931 | 5 |
3. | 17 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:04,007 | 4 |
4. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:08,366 | 3 |
5. | 11 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:15,312 | 2 |
6. | 10 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:27,415 | 1 |
7. | 9 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:27,826 | |
8. | 14 | Oliver Turvey | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:29,294 | |
9. | 3 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:29,721 | |
10. | 12 | Luca Filippi | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:30,139 | |
11. | 16 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:32,505 | |
12. | 15 | Andrea Caldarelli | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:36,006 | |
13. | 22 | Nathanael Berthon | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:36,893 | |
14. | 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:38,998 | |
15. | 25 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:39,815 | |
16. | 1 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:40,192 | |
17. | 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +0:42,100 | |
18. | 21 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +1:05,466 | |
19. | 8 | Johnny Cecotto Jr | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 25 | +1:26,224 | |
20. | 24 | Michaił Aloszyn (D) | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 24 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 2 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 20 | | |
| 19 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 14 | | |
| 7 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 18 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| 4 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|