|
|
|
|
|
|
Grosjean dominuje w pierwszym wyścigu GP2 Asia na Imoli (akt.) |
Valsecchi został wykluczony z klasyfikacji dzisiejszego wyścigu po kontroli technicznej. |
|
•Bartosz Pyciarz, 19 marca 2011, wyświetlenia: 5532 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Romain Grosjean (DAMS) zdominował całkowicie pierwszy wyścig GP2 Asia Series na torze Imola i objął prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw. Francuz prowadził w wyścigu od samego startu, nie dając się wyprzedzić drugiemu Giedo van der Garde.
Holender reprezentujący barwy zespołu Barwa Addax rozpoczął wyścig bardzo mocno (na starcie awansował z piątego na drugie miejsce, podczas gdy Sam Bird spadł z drugiego na ósme), jednak od czwartego okrążenia Grosjean zaczął powiększać przewagę i ostatecznie na mecie osiągnął 14 sekund przewagi.
Więcej przygód w czasie wyścigu miał za to trzeci Jules Bianchi (Lotus ART), który na starcie spadł na piąte miejsce, a potem jechał pomiędzy dwoma bolidami Ardena – Josefa Krala i Jolyona Palmera. Ten ostatni popełnił jednak błąd na dojeździe do zakrętu Rivazza, gdzie uderzył lekko w bolid Francuza i uszkodził swoje przednie skrzydło. Na szóstym okrążeniu kierowca testowy Ferrari w F1 uporał się z Kralem i był już czwarty. Na podium wskoczył podczas rundy pit-stopów, kiedy to wyprzedził Michaela Hercka (Coloni).
Na piątym miejscu po wspaniałym wyścigu z 16 pozycji finiszował Stefano Coletti (Trident). Szósty był Davide Valsecchi z zespołu AirAsia, pomimo wyjazdu poza tor w zakręcie Acque Minerali pod koniec wyścigu. Punktowaną ósemkę uzupełnili Fabio Leimer (Rapax) i Dani Clos (Racing Engineering), który zapewnił sobie jednocześnie pole position do jutrzejszego wyścigu, po świetnej jeździe z 20 miejsca na starcie.
Nie był to udany wyścig dla zespołu iSport, którego kierowcy Sam Bird i Marcus Ericsson, jadąc na punktowanych miejscach zderzyli się ze sobą (Bird nie ukończył wyścigu, Ericsson zajął 11. miejsce). Również jadący wcześniej w czołowej ósemce Kral stracił mnóstwo czasu w pit-stopie, a w dodatku starł się z Estebanem Gutierrezem (Lotus ART), który sam starał się nadrabiać straty po wypadnięciu z toru na piątym okrążeniu. Obaj kierowcy zajęli kolejno miejsca 12 i 13.
Valsecchi zdyskwalifikowany
Zdobywca szóstego miejsca – Davide Valsecchi został wykluczony z klasyfikacji dzisiejszego wyścigu, ponieważ jego samochód nie przeszedł pomyślnie kontroli wysokości zawieszenia po zakończeniu rywalizacji. W tej sytuacji na ósme miejsce awansował Fairuz Fauzy i to on wystartuje jutro z pole position.
•GP2 Asia Series > 2011 > Włochy (główny), Imola - 4,909 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 9 | Romain Grosjean | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 35 | 52:59,103 | 10 |
2. | 17 | Giedo van der Garde | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:14,349 | 8 |
3. | 5 | Jules Bianchi | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:17,527 | 6 |
4. | 11 | Michael Herck | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:21,502 | 5 |
5. | 18 | Stefano Coletti | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:41,228 | 4 |
6. | 20 | Fabio Leimer | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:51,867 | 3 |
7. | 23 | Dani Clos | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:52,813 | 2 |
8. | 7 | Fairuz Fauzy | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:53,964 | 1 |
9. | 19 | Rodolfo Gonzalez | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:54,224 | |
10. | 1 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:54,661 | |
11. | 6 | Esteban Gutierrez (D) | | Lotus ART | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:55,390 | |
12. | 3 | Josef Kral | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +0:55,840 | |
13. | 10 | Pal Varhaug (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:07,700 | |
14. | 14 | Oliver Turvey | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:19,721 | |
15. | 8 | Johnny Cecotto Jr | | Super Nova Racing | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:20,567 | |
16. | 21 | Julian Leal (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:22,066 | |
17. | 15 | Andrea Caldarelli | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:24,224 | |
18. | 4 | Jolyon Palmer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:24,503 | |
19. | 24 | Michaił Aloszyn (D) | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:26,672 | |
20. | 16 | Charles Pic | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:29,215 | |
21. | 25 | Max Chilton | | Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:31,023 | |
22. | 12 | Luca Filippi | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 35 | +1:31,058 | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 22 | Nathanael Berthon | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 15 | | |
| 2 | Sam Bird | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 7 | | |
| 26 | Luiz Razia | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 0 | | |
|
Zdyskwalifikowani lub wykluczeni | |
| 27 | Davide Valsecchi | | Team AirAsia | Dallara GP2/11 Renault | 35 | 0h53m43,666 | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|