F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Sauber chce wprowadzić od GP Hiszpanii nowy dmuchany dyfuzor

Zespół ujawnił ponadto, jak mało zabrakło do uniknięcia dyskwalifikacji w Australii.
Marek Roczniak, 29 marca 2011, wyświetlenia: 2350<< | lista | T- | T+ | >>
Zespół Sauber spodziewa się, że od drugiego europejskiego wyścigu w sezonie 2011 (Grand Prix Hiszpanii) będzie miał w swoich bolidach C30 nowy dyfuzor wspomagany gazami z rur wydechowych, zbudowany w oparciu o obecne trendy konstruktorskie w F1.

Choć szwajcarska ekipa opuściła Australię bez punktów po tym, jak obydwa jej samochody zostały wykluczone z klasyfikacji wyścigu w Melbourne z powodu nieprzepisowych tylnych skrzydeł, to jednak osiągi C30 okazały się obiecujące, podobnie jak i obchodzenie się z nowymi oponami Pirelli (tylko jeden pit-stop Sergio Pereza).

Dyrektor techniczny James Key ujawnił, że jednym z najbliższych znaczących kroków w rozwoju tegorocznego auta będzie wyposażenie go w układ wydechowy wzorowany na rozwiązaniu Red Bulla i dostosowany do niego dyfuzor. „Rozglądamy się za alternatywami i nastawiamy się na wprowadzenie czegoś, gdy będziemy usatysfakcjonowani tym, jak się sprawuje, ponieważ rozwiązania te potrafią być bardzo czułe. Jeśli zrobisz coś źle, to możesz znaleźć się w tarapatach ” – powiedział Key.

„Przy systemie, który mamy obecnie wszystko jest w porządku i działa całkiem nieźle, ale nie daje tak dużych korzyści, jak kilka innych systemów, które można zobaczyć w pit-lane. Wypróbowaliśmy niektóre z rozwiązań spotykanych w innych samochodach. Możemy je zmusić do pracy, ale mieliśmy deficyt ogólnej siły docisku. Od tamtej pory pojawiło się kilka przełomowych rozwiązań, więc ponownie się temu przyjrzymy”.

Tymczasem szef zespołu Peter Sauber powiedział, że zabrakło zaledwie 3-5 milimetrów, aby tylne skrzydła w bolidach Sergio Pereza i Kamuiego Kobayashiego przeszły pomyślnie kontrolę techniczną po wyścigu na torze Albert Park. „To jakiś obłęd. Promień wyszedł 95 lub 97 milimetrów (na wymagane 100). Jesteśmy zdruzgotani. Mamy dwa różne typy skrzydła i wydaje się, że jeden z nich nie został dokładnie skontrolowany podczas konstruowania. Jednakże z pewnością nie dawało to żadnej przewagi. Jeszcze bardziej bolesne jest to, że Force India zdobyło punkty oboma samochodami” – powiedział Szwajcar.

Źródło: autosport.com, onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
witek2403, 29.03.2011 15:50[!]
Współczuję Peterowi.
distinto, 29.03.2011 16:12[!]
Cytat :
od drugiego europejskiego wyścigu w sezonie 2011 (Grand Prix Hiszpanii)


Ja czegoś nie rozumiem, GP w Istambule to już Europa?
mbg, 29.03.2011 16:13[!]
Istanbuł znajduje się w Europie, większa częśc Turcji nie.

Sauber powinien sobie spokojnie poradzić z Force India, STR i może Williamsem.
jpslotus72, 29.03.2011 16:32[!]
Jak pisałem w odniesieniu do Williamsa - średnie zespoły zawsze trochę "pasożytują" na inwencji potentatów... W ten sposób jednak zawsze są o krok (czyli co najmniej kilka GP) z tyłu za awangardą technologiczną i bolidy "ksero" mają nadal te samą stratę do "oryginałów" (które po kilku wyścigach też przywożą kolejne nowinki).

Te 3-5 milimetrów będzie się pewnie jeszcze przez jakiś czas śniło - w formie koszmaru - Perezowi, Kobayashiemu i samemu Sauberowi... Mam nadzieję, że po Malezji będą już mieli słodkie sny.
distinto, 29.03.2011 17:06[!]
@mbq
Stambuł leży nad cieśniną Bosfor i jest zarówno w Europie jak i Azji, a tor znajduje się w azjatyckiej części.
Sar trek, 29.03.2011 17:07[!]
Stambuł jest częściowo w Europie i częściowo w Azji, ale tor z tego, co wiem, znajduje się w Azjatyckiej części Turcji, więc Hiszpania jest pierwsza :P
SirKamil, 29.03.2011 17:08[!]
GP Turcji rozgrywane jest w Azji. Wątpiących odsyłam do Google Maps.

Co się zaś tyczy Saubera i progresu jaki może dać im ten wydech, to Mercedes może czuć się zagrożony.
distinto, 29.03.2011 17:11[!]
@up, zwłaszcza że Williams też coś przebąkuje o tym samym, i to już na Chiny.
bartek199874, 29.03.2011 17:16[!]
lepiej 3-5mm niż 1-2:)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca