F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie testów Auto GP i FR 3.5 na torze Monza

Była to dobra okazja do bezpośredniego porównania osiągów bolidów obu serii.
Mariusz Karolak, 2 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3755<< | lista | T- | T+ | >>
We wtorek na torze Monza przeprowadzono otwarte testy samochodów jednomiejscowych. Ponownie potwierdziło się, że bolid używany w Auto GP jest najszybszym autem wyścigowym w tej kategorii poza Formułą 1 i GP2.

W testach uczestniczyły włoskie zespoły Auto GP: Durango, Lazarus i Ombra. Każdy samochód mógł przejechać na włoskim torze maksymalnie tysiąc kilometrów. W sesji testowej uczestniczyły również samochody stosowane w World Series by Renault, ale zarówno w porannej, jak i popołudniowej czasówce najszybsze były bolidy Lola-Zytec.

Co więcej, zespoły Auto GP skupiły się nie tyle na osiągach na pojedynczym okrążeniu, a na dłuższych przejazdach, które symulowały wyścig. Sprawdzano też różne konfiguracje ustawień, zarówno od strony mechanicznej, jak i aerodynamicznej. Jest to ważny czynnik na obiektach takich, jak chociażby właśnie Monza, gdzie są długie proste.

Najszybszy czas w obu sesjach miał Fabrizio Crestani (Lazarus). Rano było to 1:35,857, a po południu 1:35,740. Przygotowany przez organizatorów serii Auto GP pakiet poprawek bolidu najwyraźniej okazał się udany, bo czas pole position z zeszłego roku, jaki uzyskał wówczas Romain Grosjean to 1:36,171. Samochód Auto GP ma zatem duży potencjał, bo do czasu Grosjeana zbliżył się bardzo również Fabio Onidi (Lazarus), uzyskując 1:36,177, czyli o 0,006 sek więcej niż Francuz w zeszłym roku.

Różne schematy pracy obrane przez zespoły miały wpływ na sumaryczne osiągi w trakcie tego dnia, ale warto odnotować też, iż dobre czasy mieli Giovanni Venturini (Durango) i Samuele Buttarelli (Ombra). Z kolei Kevin Ceccon (Ombra) i Giuseppe Cipriani (Durango) skupili się w zasadzie na długich przejazdach.

Z grona samochodów Formuły Renault 3.5 najszybszy w obu sesjach był Daniel Zampieri (BVM). Jego popołudniowy czas 1:36,718 był o sekundę gorszy od czasu najszybszego samochodu Auto GP.

PORANNA SESJA (AUTO GP):

1. Fabrizio Crestani   Lazarus  1:35,857
2. Fabio Onidi         Lazarus  1:36,177
3. Giovanni Venturini  Durango  1:36,319
4. Samuele Buttarelli  Ombra    1:36,743
5. Kevin Ceccon        Ombra    1:38,330
6. Giuseppe Cipriani   Durango  1:38,718

POPOŁUDNIOWA SESJA (AUTO GP):

1. Fabrizio Crestani   Lazarus  1:35,740
2. Fabio Onidi         Lazarus  1:36,388
3. Samuele Buttarelli  Ombra    1:36,969
4. Giovanni Venturini  Durango  1:37,667
5. Giuseppe Cipriani   Durango  1:37,702
6. Kevin Ceccon        Ombra    1:39,685

PORANNA SESJA (FORMUŁA RENAULT 3.5):

 1. Daniel Zampieri     BVM              1:37,082
 2. Adrien Tambay       Epsilon Euskadi  1:37,164
 3. Jean-Eric Vergne    Carlin           1:37,286
 4. Albert Costa        Epsilon Euskadi  1:37,404
 5. Stephane Richelmi   Draco            1:37,556
 6. Alex Rossi          Fortec           1:37,568
 7. Sergio Canamasas    BVM Target       1:37,575
 8. Robert Wickens      Carlin           1:37,776
 9. Cesar Ramos         Fortec           1:37,958
10. Filip Salaquarda    ISR              1:38,201
11. Daniel McKenzie     Comtec           1:38,307
12. Nathanael Berthon   ISR              1:38,351
13. Andre Negrao        Draco            1:38,358
14. Walter Grubmueller  P1               1:38,385
15. Jake Rosenzweig     Mofaz            1:38,792
16. Daniel De Jong      Comtec           1:38,923
17. Daniil Move         P1               1:39,047
18. Dominic Storey      Mofaz            1:39,764

POPOŁUDNIOWA SESJA (FORMUŁA RENAULT 3.5):

 1. Daniel Zampieri     BVM              1:36,718
 2. Stephane Richelmi   Draco            1:31,792
 3. Albert Costa        Epsilon Euskadi  1:36,866
 4. Nathanael Berthon   ISR              1:36,876
 5. Filip Salaquarda    ISR              1:37,330
 6. Jean-Eric Vergne    Carlin           1:37,401
 7. Adrien Tambay       Epsilon Euskadi  1:37,459
 8. Sergio Canamasas    BVM Target       1:37,497
 9. Cesar Ramos         Fortec           1:37,608
10. Alex Rossi          Fortec           1:37,706
11. Jake Rosenzweig     Mofaz            1:37,773
12. Robert Wickens      Carlin           1:37,875
13. Andre Negrao        Draco            1:37,922
14. Dominic Storey      Mofaz            1:37,985
15. Daniil Move         P1               1:37,991
16. Daniel McKenzie     Comtec           1:38,160
17. Walter Grubmueller  P1               1:38,344
18. Daniel De Jong      Comtec           1:44,617

Źródło: AutoGP.org, italiaracing.net (1), italiaracing.net (2)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.10.2014  Michimi wygrał finał sezonu Auto GP w Portugalii
19.10.2014  Pal Kiss wygrał wyścig Auto GP na torze Estoril
17.08.2014  Pal Kiss wygrywa drugi wyścig, Sato zdobywa mistrzostwo
16.08.2014  Kimiya Sato wygrywa na Nurburgringu po karze dla Pal Kissa
20.07.2014  Roda wygrywa swój pierwszy wyścig w tym sezonie
Tagi:
Auto GP
FR3.5/V8

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Marker, 02.04.2011 17:53[!]
I to właśnie może być sposób na ograniczenie kosztów, czyli wspólne testy różnych serii wyścigowych.
Mariusz, 02.04.2011 18:23[!]
W ostatnich miesiącach były już takie Open Test Day we Włoszech, ale chyba też w Hiszpanii. Uczestniczyły w nich również samochody F3 i FR2.0.
Lukas, 02.04.2011 22:49[!]
Nigdy bym nie powiedział, że AutoGP jest szybsze...
Kojag, 02.04.2011 23:32[!]
Auto GP to bardzo dobra seria i myćlę, że za parę lat będzie miała znacznie większy prestiż... ale FR nie jest dużo słabsze...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca