Mocne slowa jak na 16letni bigos.
bigos marna prowokacja.
Moim zdaniem jest to mało prawdopodobne. Sutil jest w miarę dobrym kierowcą, który utrzymuje równą formę od wielu lat, a di Resta póki co w dwóch ostatnich wyścigach zaprezentował się z jeszcze lepszej strony. To nie jest już tak jak chociażby w poprzednim sezonie gdy Liuzzi wyraźnie odstawał (in minus) od swojego partnera zespołowego.
Simi, 13.04.2011 22:12 | | |
To prawda, aktualny skład Force India jest bardzo mocny, ale Sutil musi uważać, bo Di Resta jest szybki. Jeśli, Paul pokona Adriana, Niemiec może mieć kłopoty z utrzymaniem posady. Inną opcją jest przejście Sutila (lub Di Resty) do Mercedesa, ale w to raczej nie wierzę.
Jeśli di Resta będzie jeździł na równi z Sutilem to do Merca trafi, jak nie za rok do za dwa, zbyt dużo ma z nimi wspólnego żeby o nim Haug zapomniał. Schumi wieczny nie jest, a do tego coś się przebąkuje o transferze Nico pod skrzydła RBR.
Paul na razie spisuje sie bardzo dobrze jak na bolid jakim dysponuje, a Nico też ma potencjał moim zdaniem Sutil ma się czego obawiać
Nie wiadomo, czy ktoś z Force India znajdzie w przyszłości miejsce w Mercedesie, bo nie wiadomo, jak długo sam Mercedes w F1 wytrzyma... Trzeba pamiętać, że powrotowi tej stajni pod fabrycznym szyldem towarzyszyły dosyć burzliwe dyskusje na najwyższych szczeblach niemieckiego koncernu - i nie wszyscy tam entuzjastycznie witali pomysł utworzenia własnego zespołu. Powrót Schumachera wydawał się doskonałym posunięciem marketingowym i do pewnego czasu na pewno firma odniosiła z tego wizerunkowe korzyści. Nico dokładał całkiem przyzwoite rezultaty - ale Schumi nie spełniał oczekiwań własnych, ani zespołu. Ten sezon na razie nie zapowiada jakiegoś wielkiego postępu. W ostatnich latach z F1 odeszło kilka zespołów fabrycznych - decyzje zapadały dosyć szybko - więc kto wie, czy Mercedes, rozczarowany postawą swojego teamu, nie wycofa się podobnie jak Renault, powracając wyłącznie do roli dostawcy silników. Czy Brawna stać byłoby w takiej sytuacji na ponowne przejęcie zespołu?
Wybiegam dosyć daleko w przód - chociaż kto wie, może to nie będzie aż tak "daleko". To tylko hipoteza, ale w świetle podobnych "dezercji" Hondy, Toyoty czy BMW nie jest chyba nieprawdopodobna.
Paradoksalnie - poza Ferrari i McLarenem, których historia i zaangażowanie w F1 raczej nie budzą wątpliwości co do ich przyszłości w Formule (choćby di Montezemolo od czasu do czasu straszył odejściem) - sytuacja fabrycznych teamów jest trudniejsza niż zespołów, utrzymywanych powiedzmy przez "producentów napojów". Koncerny samochodowe oczekują bezpośredniego przełożenia wyników w F1 na technologię masowej produkcji i zwrot nakładów - budżety firm w tej branży wymagają w obecnych czasach "rachunkowej ekwilibrystyki", w związku z czym zarządy kierują się raczej wskazaniami księgowych niż "duchem sportowym".
Może to temat bardziej pod newsa o Mercedesie, ale firma ta jest dosyć mocno związana z Force India i pojawia się w horyzoncie dyskusji o przyszłości jej niemieckich kierowców.
Przekonany jestem, bez zagłębiania się w statystykę i księgowość, że team w F1, podstawowy a nie tylko dostawca silników, jest inaczej postrzegany przez ewentualnych nabywców jego produktów finalnych. Nie wiem jakie jest przełożenie wydanej kasy, ale ja ciągle mam wrażenie, że PR Merca jest bardzo słaby. Nie widać tego , że Mercedes ma team w F1, nie afiszują się z tym, nie korzystają z tego faktu. Bez różnicy kogo by nie zatrudnili, bez PR żaden projekt sam się nie obroni.
To dopiero poczatek sezonu, ale o dywagacje o tym kto utrzyma sie w Force India nalezy zostawic co najmniej do polowy sezonu. Na razie Di Resta jak na debiutanta jezdzi bardzo solidnie, z kolei Sutil chyba jedzi ponizej oczekiwan wlasciciela zespolu, ale nie robic bardzo duzo bledow (wypadki, spiny), wiec jest w stanie tez punktowac.
Jak wiadomo z Sutilem sa tam jakies pieniadze od sponsorow, nie duze jak w przypadku klasycznych pay driverow, ale sa, podobnie chyba z Di Resta. Hulkenberg nie ma takiego zaplecza, wiec musi czekac na potkniecia pozostalych. Inny zespol? Kto wie. W przyszlym sezonie bedzie pare opcji, zdecydowanie wiecej niz przed startem tegorocznego.
mbg, 14.04.2011 11:39 | | |
@bigos
skrzynie mają McLarena.
Mało prawdopodobne jest aby Nico dostał posadę kierowcy wyścigowego w Force India. Sutil i Di Resta prezentują dobry poziom i jeżeli Nico dostanie posadę kierowcy wyścigowego to raczej w innym teamie
|