F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli podsumowuje piątkowe treningi na torze w Szanghaju

Vettel dyktuje tempo w Chinach na oponach Pirelli.
Inf. prasowa, 15 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1058<< | lista | T- | T+ | >>
Podczas dwóch sesji treningowych na torze w Szanghaju dwanaście zespołów Formuły 1 zebrało przydatne dane na temat opon Pirelli, ale za sprawą niskich temperatur i możliwych opadów deszczu w sobotę, wciąż czeka ich wiele niespodzianek. Obie piątkowe sesje treningowe odbyły się przy temperaturze powietrza wynoszącej 27 stopni Celsjusza i temperaturze nawierzchni w wysokości 30 stopni.

Zespoły wykorzystały sesje treningowe do sprawdzenia różnych ustawień. Niektórzy kierowcy sprawdzali nowe części, a inni wykonywali długie przejazdy i zbierali informacje niezbędne do opracowania strategii na wyścig. Zwycięzca dwóch pierwszych Grand Prix, Sebastian Vettel, mimo zakurzonego i brudnego toru od początku prezentował świetne tempo. Uzyskał najlepszy czas okrążenia w porannej oraz popołudniowej sesji.

Najlepszy czas Vettela w porannej sesji wyniósł 1:38,739 i był o sześć dziesiątych sekundy lepszy od rezultatu jego zespołowego kolegi Marka Webbera, który zakończył trening z drugim wynikiem. Wszyscy kierowcy jeździli na twardych oponach Pirelli, korzystając z dodatkowego zestawu przyznanego im na poranną sesję. Po południu Vettel poprawił wynik na 1:37.688, tym razem na miękkich oponach. Lewis Hamilton, także na miękkiej mieszance, uzyskał dla McLarena drugi czas, ze stratą 0,166 sekundy do Vettela.

Popołudniowa sesja odbyła się w identycznych warunkach atmosferycznych, przy temperaturze powietrza 27 stopni i temperaturze nawierzchni 30 stopni. Kierowca Williamsa Pastor Maldonado jako pierwszy założył miękkie opony, po upływie 23 minut drugiego treningu. Od razu uzyskał najlepszy czas okrążenia, potwierdzając przewidywaną różnicę 1,5-2 sekund na korzyść miękkiego ogumienia.

Łącznie kierowcy pokonali 1098 okrążeń liczącego 5,451 kilometra długości toru. W porannej sesji przejechali 458 okrążeń, a w popołudniowej 640.

Dyrektor Pirelli Motorsport, Paul Hembery, skomentował: „Nasz pierwszy dzień jazd w Chinach wypadł bardzo zachęcająco. Ten tor, jak zresztą niemal każdy obiekt w tegorocznym kalendarzu, jest dla nas całkowitą nowością. Chociaż dzisiaj było ciepło, degradacja była o wiele niższa niż w Malezji, więc spodziewam się dwóch pit stopów w czasie wyścigu, podobnie jak w Australii. Widzieliśmy też mniej „kulek” – kawałków gumy o kształcie i konsystencji cukierków toffi, pozostawianych na torze w miarę degradacji ogumienia. Tak też powinno być w wyścigu, bo w normalnych warunkach spodziewamy się mniejszej liczby pit stopów. Jeśli chodzi o zużycie, miękką i twardą mieszankę dzieli dobre pięć-sześć okrążeń, co otwiera szeroki wachlarz możliwości strategicznych. Jutrzejsza pogoda jest niepewna, co z pewnością będzie kolejnym czynnikiem podczas weekendu, który zapowiada się pasjonująco”.

FAKT DNIA PIRELLI:
Sebastian Vettel z Red Bulla przejechał na prowadzeniu 109 ze 114 okrążeń pokonanych dotychczas w sezonie 2011. Red Bull wykonuje też najszybsze pit stopy spośród całej stawki. Kolejnym zespołem w zestawieniu jest McLaren, który jest wolniejszy średnio o 0,334 sekundy na pit stop, a na trzecim miejscu figuruje Lotus Renault, z czasem gorszym średnio o 0,592 sekundy od Red Bulla.

Źródło: Informacja prasowa Pirelli
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 15.04.2011 16:49[!]
I oby dyktował przez jak najdłuższy czas!!! :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca