F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Red Bull broni szyfrowanych rozmów z kierowcami podczas wyścigu

Horner wskazuje, że w innych dyscyplinach sportu postępuje się podobnie.
Grzegorz Filiks, 15 kwietnia 2011, wyświetlenia: 2870<< | lista | T- | T+ | >>
Red Bull Racing broni swojego postępowania odnośnie używania zakodowanych wiadomości na linii kierowca – zespół w trakcie wyścigu.

Najlepszym przykładem takiej komunikacji było zeszłotygodniowe Grand Prix Malezji, kiedy to załoga Czerwonych Byków przebywająca na pit-wall rozmawiając przez radio ze swoimi kierowcami rywalizującymi na torze nazywała działania, które mają oni podjąć tak, by konkurencja nie mogła się zorientować, co mają na myśli. W tym przypadku pomocne okazały się określenia typu "plan A", czy też "plan B'.

Zdaniem szefa stajni z Milton Keynes zaszyfrowane wiadomości są jednak normalnym zjawiskiem, ponieważ zespoły podsłuchują się nawzajem w celu poznania strategii wyścigowej rywala i zdemaskowanie własnych założeń byłoby błędem. „Wyścig z punktu widzenia strategii składa się z wielu elementów” – powiedział Christian Horner w wywiadzie dla BBC Sport. „Przechodząc z jednego planu do drugiego nie chcemy ujawnić konkurencji co robimy, ponieważ wszyscy słuchają naszych rozmów”.

Horner w tej kwestii porównuje wyścigi Formuły 1 z innymi dyscyplinami sportu, a nawet z działaniami wojennymi, gdzie również wykorzystuje się szyfrowane przekazy: „Istnieją charakterystyczne sygnały wywoławcze w lotnictwie, podobnie jest w wojsku i tak samo tutaj. Określone komendy mają własne znaczenie. To tak jak wznowienie gry w meczu rugby po dotknięciu piłki, tam młynarz nie krzyczy: 'rzucę ją do zawodnika nr 5 z tyłu', tylko informuje o tym szyfrem” – dodał Brytyjczyk.

Źródło: gpupdate.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
07.05.2024  Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa
07.05.2024  Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny
06.05.2024  Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a
06.05.2024  LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu
01.05.2024  The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu
Tagi:
Horner C.
Red Bull

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SvedruS, 15.04.2011 16:08[!]
wariacje, permutacje, kombinacje ?!
General, 15.04.2011 16:12[!]
Ja bym chetnie posluchal wiecej komunikatow w trakcie transmisji, bo to co zapodaja to tylko garstka.
ice, 15.04.2011 16:13[!]
Kogo tam obchodzą ich dziecinady...
kurcjusz, 15.04.2011 16:53[!]
ice
dziecinady ? myslisz, ze nieujawnianie strategii przeciwnikowi i szyfrowanie jej jest dziecinne ?
kogo obchodza ich "dziecinady" ? - wszystkich! kazdego przeciwnika, kazdy zespol, pewnie nawet partnera w zespole, ktory chce wiedziec czemu jedzie wolniej lub czy nie jest faworyzowany jego kumpel,
interesuje to rowniez kibicow, tym prawdziwych fanow, ktorzy interesuja sie szczegolami, nie tylko 1 i 2 miejscem po wyscigu.
generalnie ice, Twoja wypowiedz jest z lekka nieprzemyslana.
Sanki, 15.04.2011 17:10[!]
Jak tak patrzę na ten zespół to dochodzę do wniosku, że oni się bawią. Przykłady? Maskarady i szyfrowanie, podchody TR "We are where we are", "That was what we talking about!!!" I jeszcze podobne. Chcą być szybcy i fajni?
ice, 15.04.2011 17:13[!]
@kurcjusz - dobrze wiem ze jest to wazne, po prostu napisalem to z przekory bo Horner podnieca sie swoimi szyframi tak jakby pod nimi kryly sie co najmniej liczby z totka.
Jacobss, 15.04.2011 18:20[!]
Sanki - Nie wiem czy wiesz, ale kazdy z zespolow F1 szyfruje swoje wiadomosci. Myslisz, ze slynne juz zdanie "oszczedzaj opony" jest faktycznym poleceniem oszczedzania opon?
A poza tym, tak, w RBR sie bawia. Pewnie dlatego sa teraz na szczycie, a "powazne" zespoly nie potrafia ich dogonic od trzech lat. Zabawa jak nic. Chcialbym, zeby w McLarenie czy Ferrari sie tak "bawili".

Ice - Horner sie podnieca? A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Mnie sie wydaje, ze po prostu (zreszta sam sie praktycznie przyznales) przemawia przez ciebie "niechec".

Ostatnio w ogole jest sporo krytykow RBR. Oczywiscie jest to spowodowane wylacznie tym, ze ciagle wygrywaja, bo w tej "krytyce" argumentow tak jak nie bylo, tak dalej nie ma.
Sycior, 15.04.2011 19:05[!]
Ja jedynie nie przepadam za Vettelem i za Marko z RBR, a bardzo lubię i cenię Neweya który jest świetnym fachowcem. Zawsze jak RBR prezentuje bolid albo wprowadza poprawki to jestem ciekaw co tam Newey wymyślił :D
romq76, 15.04.2011 19:23[!]
Polacy nie kochają zwycięsców tylko chodzące nieszczescia. Litujemy sie nad nieudacznikami a jak komuś się uda to od razu jest be. Tak samo jest z red bullem teraz.
jpslotus72, 15.04.2011 20:05[!]
@up
Polacy mają też jednak pewne talenty - złamali np. kod Enigmy - niech Horner ma się na baczności...
Przy okazji - "zwycięsców" nie kochają przede wszystkim poloniści.
Huckleberry, 15.04.2011 20:50[!]
Dziecinada to będzie jak się FIA zdenerwuje i wprowadzi zakaz szyfrowania rozmów ;)
MairJ23, 15.04.2011 22:18[!]
@ice to przeciez zwykly troll - pisze bzdury zeby nas sprowokowac.
ice, 15.04.2011 22:31[!]
@up - aha mowisz o sobie... pozdro. Uwierz ze mam inne zajecia niz prowokowanie kogos takiego jak ty.
@Huckleberry - jesli pisales powaznie to imo to nie jest mozliwe. Tak samo jak niemozliwe bylo zwalczenie TO. Musieliby wtedy karac za kazdy niezrozumialy dla nich komunikat.
Nirnroot, 15.04.2011 22:47[!]
o co ten szum? jak McLaren ma standardowy kod dotyczący mieszanek np. "czarne Foxtrot 2" to nikt sie nie czepia i ogladajac F1 ma sie fajne skojarzenia wojskowe... chociaz jak VET powiedzial 'we're going into phase two' to oczekiwałem transformacji cos a'la SPM w K.I.T.T.'cie, a nie ze koncza mu sie opony ;))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca